خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/02/18 12:03:42 AM

نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها:

لایحه اصلاح قانون مالیات، اتحاد نامبارک دولت و مجلس/به دنبال کاهش اختیارات شورا نباشید/اعضای کمیسیون  

کیانوش جهانبخش نماینده هرمزگان در شورای عالی استانها، تنظیم لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده را اتحاد نامبارک میان مجلس و دولت خواند و آن را به كاهش اختیار شوراها متهم کرد.

لایحه اصلاح قانون مالیات، اتحاد نامبارک دولت و مجلس/به دنبال کاهش اختیارات شورا نباشید/اعضای کمیسیون


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده به دنبال کاهش اختیارات شوراهاست ابراز امیدواری کرد که رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان شرایطی را به وجود آورند تا لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب نشود.

کیانوش جهانبخش با اشاره به برگزاری جلسات مشورتی گفت: پس از ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، جلسات مکرری در جلسه شورای عالی استان‌ها با شهرداران کلان‌شهرها و نمایندگان کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی برگزار‌و نتایج برای کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال شد که متاسفانه این کمیسیون توجهی به این پیشنهادات نکرد.
 
نماینده هرمزگان در شورای عالی استانها با تشریح پیشنهاد شورا به کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متأسفانه در گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس توجهی به جلسات مشترک و پیشنهادات شورای عالی استانها نشد. طبق بند خ ماده 1 و 9 گزارش کمیسیون اقتصادی، کلیه معافیت‌های مالیاتی و عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تسری پیدا کرده و اگر نگاه قانونی و کارشناسی به این گزارش شود، مغایرت‌های قانونی وجود دارد که اصول‌های متعددی از قانون اساسی، بند چهارم سیاست‌های کلی شهرسازی، ماده ششم قانون برنامه ششم توسعه و تبصره و ماده‌های مختلفی از قوانین شهرداری‌ها نادیده گرفته‌شده است.
 
جهانبخش تصویب لایحه کنونی را موجب کاهش درآمد شهرداری ها خواند و افزود:اگر این لایحه به تصویب برسد 60 درصد از درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور حذف و در اختیار دولت قرار می‌گیرد. اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز کاهش‌یافته و به‌نوعی شهرداری‌ها زیرپوشش دولت می‌روند.
 
عضو شورای عالی استان‌ها با گلایه از دولت گفت: چرا دولت باید اینچنین لایحه‌ای را به مجلس بفرستد. در دنیا در تلاش‌اند تا دولت را کوچک‌تر کنند اما به خاطر منابع مالی محدود دولت و اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با منابع محدود در حال اقدامات عمرانی هستند، دولت درصدد ثبت این اقدامات به نام خود و قطع همین منابع مالی محدود شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست. دولتی شدن شهرداری‌ها و حذف شوراها به صلاح مملکت نیست و جای نگرانی دارد و امیدوارم با نگاه کارشناسی و عقلایی این موضوع ختم به خیر شود.
 
جهانبخش خطاب به نمایندگان مجلس گفت: انتظار داریم نمایندگان مجلس به‌ویژه کمیسیون اقتصادی اگر نسبت به رأی خود اعتقاد دارند رأی خود را به‌صورت علنی اعلام کنند، امیدوارم شاهد رأی‌گیری علنی باشیم تا شفاف‌سازی صورت بگیرد.
 عضو شورای شهر بندرعباس با گلایه از رفتار  دولت گفت: در تاریخ فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا شاهد این میزان بی‌توجهی و بی‌اعتنایی از سوی دولت نبوده‌ ایم. امیدوارم رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان شرایطی را به وجود آورند تا این لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب نشود و حتی شاهد طرح‌هایی از سوی مجلس برای بالا بردن توان مدیریت شهری و درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باشیم.
 
جهانبخش با انتقاد از تنظیم این لایحه گفت: این لایحه را اتحاد نامبارک بین دولت و برخی نمایندگان مجلس است. منکر برخی کمبودها و نارسایی‌ها در برخی شوراهای اسلامی شهر و روستاها نیستیم اما معدل بیست‌ساله شوراها معدل خوبی است و سال‌به‌سال اقبال عمومی و مشارکت نخبگان در فرآیند انتخابات شوراها جایگاه بهتری دارد.
 
عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه از اصحاب رسانه انتظار می‌رود به چرایی تقابل برخی نمایندگان مجلس و شوراها به‌صورت تخصصی و علمی ورود کرده و ریشه‌یابی کنند، تصریح کرد: چرا برخی نمایندگان مجلس به دنبال کم کردن اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند؟ امیدوارم جامعه دانشگاهی به این موضوع پاسخ درستی دهند. انتظار داریم مبنای تصمیم‌گیری در این خصوص، نگاه تخصصی، علمی و حقوقی باشد و مصلحت و منافع کشور در این برهه‌ی حساس در نظر گرفته شود و خدای‌ناکرده نگاه سلیقه‌ای و مشکلات برخی نمایندگان از شهرداری‌ها و شورای ها و همچنین نگاه‌های سیاسی و جناحی در این تصمیم‌گیری سرنوشت‌ساز دخالتی نداشته باشد.
 
جهانبخش با دعوت از اعضای کمیسیون اقتصادی برای مناظره گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس را به گفتگو و مناظره رودررو دعوت می‌کنیم و آمادگی گفت‌وگو در هر سطحی را داریم. به‌طور حتم جامعه 130 هزارنفری شوراهای اسلامی شهر و روستاهای کشور به‌طور حتم در انتخابات سال جاری پاسخ مناسبی به حمایت‌کنندگان این لایحه در مجلس خواهند داد.
گفتنیست طی روزهای گذشته ارسال لایحه اصلاح قانون مالیات و عوارض که به اعتقاد برخی کاهنده اختیارات شوراها و درآمد شهرداری هاست،سبب شده که اعضای شورای شهر در سطح کشور نسبت به تنظیم و ارسال این لایحه اعتراض کنند.
سمیرا حسن

انتهای خبر///
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز