خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1402/02/24 12:18:00 PM

زارعی در گفتگو تفصیلی با استادنیوز:

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است 

یک کارشناس مسائل منطقه گفت: قدرت گرفتن مقاومت در سرزمین‌های اشغالی، استیصال مقامات رژیم صهیونیستی را در پی داشته است.

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


اصغر زارعی کارشناس مسائل منطقه ای در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز در خصوص بمباران نوار غزه توسط رژیم جعلی صهیونیستی گفت: در واقع این موضوع نشان می‌دهد در چند ماهی که دولت نتانیاهو قدرت را در دست گرفته و یک دولت فاسد و جمعی از تبهکاران این رژیم را دور خود جمع کرده، با اعتراضات و مخالفت های گسترده ای مواجه شده است. بسیاری از مخالفین و معترضین نسبت به سیاست های افراطی و خشن نتانیاهو و کابینه اش اعتراض کرده و به خیابان‌ها آمدند و همچنان این اعتراضات ادامه دارد. قدرت گرفتن مقاومت در سرزمین های اشغالی و همینطور جغرافیای پیرامون رژیم صهیونیستی، استیصال مقامات رژیم صهیونیستی در پاسخگویی به حجم بالای تهدیدات و ناامنی و بی ثباتی که به این رژیم جعلی فشارهای مضاعفی را وارد کرده آن ها را دچار سردرگمی و بلا تصمیمی کرده است. 

وی ادامه داد: اقدام جنایتکارانه شب گذشته در بمباران غزه و به شهادت رساندن دوازده تن از نیروهای مقاومت که سه تن از آن‌ها از نیروهای ارشد مقاومت بودند و همینطور زخمی شدن ده ها تن از مردم غزه در این هجوم وحشیانه شبانه، نشان می‌دهد که این رژیم هر چه بیشتر به سمت فروپاشی و افول گام برمی‌دارد. نا امیدی و استیصالی که امروز بر سران جنایتکار رژیم صهیونیستی حاکم شده آنها را وادار می‌کند که با این تصمیمات بسیار خطرناک، یک فضای ناامن و بی ثبات را در منطقه حاکم کنند.

وی افزود: از دیشب شاهد بودیم که همه گروه‌ها و جریانات مقاومت از جمله جهاد اسلامی، حماس و سران قدس اعلام کردند که قطعا این جنایت را بی پاسخ نخواهند گذاشت و صبح امروز تهاجمات تلافی جویانه خودشان را آغاز کردند. با موشک هایی که به سمت رژیم اشغالی شلیک شد پرواز های فرودگاه بن گورین به حالت تعلیق درآمد و شرایط بسیار سختی را به این رژیم تحمیل کرد. امروز ما شاهد مهاجرت معکوس بخش قابل توجهی از شهروندان سرزمین های اشغالی هستیم، این شهروندان اسرائیلی که از کشورهای مختلف اروپایی و سایر نقاط دنیا به امید یک آینده باثبات و امن به سرزمین های اشغالی آمده بودند امروز به دنبال فرار از این سرزمین هستند. 

زارعی ادامه داد: این گستاخی ها و اقدامات بی شرمانه رژیم جعلی صهیونیستی و بخصوص شخص نتانیاهو، در بی اعتنایی به کنوانسیون های بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت و تداوم سیاست های خشن مثل گسترش شهرک‌های یهودی نشین و دستگیری نیروهای صهیونیستی در شهرک های یهودی نشین و تهاجمات گاه و بی گاه و پیوسته آنها به مقاومت و مردم بی دفاع شهرک های مختلف کرانه باختری و نوار غزه و همینطور خشونتی که نسبت به زندانیان مظلوم فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی وارد شده، نشان می‌دهد که این رژیم بیش از هر زمانی دچار استیصال و سردرگمی شده و روزهای پایانی عمر خود را به سمت افول و فروپاشی طی می‌کنند.
 
این کارشناس مسائل منطقه ای در رابطه با سکوت نهادهای بین‌المللی در برابر این جنایات گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجمع امور سازمان ملل متحد، جمعی از کشورهایی هستند که هیچ اراده ای از خودشان ندارند. امروز ایالت متحده آمریکا و رژیم انگلیس، فرانسه، آلمان و بسیاری از کشورهای دیگر کاملا چشم خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی بسته اند. بی عملی و اتحادی که بر شورای امنیت و سازمان ملل حاکم شده و کمیسیون حقوق بشر یا شورای حقوق بشر هیچ کدام از خود اقدامی انجام نمی‌دهند، این نشان می‌دهد که سلطه و قدرت برتر آمریکایی ها و متحدین اروپایی شان مانع از یک اقدام عملی از سوی نهادهای بین‌المللی شده که باعث جسارت و گستاخی بیشتر رژیم صهیونیستی شده است. 

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز گفتمان مخالفت با رژیم صهیونیستی، حمایت از مقاومت و مردم فلسطین تبدیل به یک گفتمان بین‌المللی شده و محدود به جغرافیای جهان اسلام نیست. امروز در کشورهای مختلف اروپایی، آمریکایی و حتی شرق دور، گفتمان حمایت از فلسطین، آزادی فلسطین و مقاومت فلسطین تبدیل به یک گفتمان عمومی شده است و عوامل رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها در میادین ورزشی و مجامع بین‌المللی در انزوا هستند. نمونه بارز آن دولت اندونزی است که با توجه به اینکه میزبانی مسابقات جوانان جهان را از دست داد اما از پذیرش تیم فوتبال جوانان رژیم صهیونیستی برای ورود به این کشور خودداری کرد. در بازی های جام جهانی هم پرچم فلسطین و حمایت از فلسطین به عنوان یک نماد در همه جا مشاهده می‌شد. این مسأله نشان می‌دهد که امروز حمایت از فلسطین و شعار حمایت از فلسطین به عنوان یک شعار برگزیده بیش از هر زمان دیگری در حال شکل گیری است و همین مسأله باعث شده این رژیم بیش از پیش احساس خطر، انزوا و استیصال کند.


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز