خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1402/02/18 9:53:45 AM

رئیس دانشگاه خبر داد؛

نمایشگاه کار دانشگاه تهران خردادماه برگزار می شود 

رئیس دانشگاه تهران از برگزاری نمایشگاه کار از اول تا سوم خردادماه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه فرصت‌های شغلی و کارآموزی به کارجویان ارائه می شود.

نمایشگاه کار دانشگاه تهران خردادماه برگزار می شود


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز،  سید محمد مقیمی در نشست خبری که امروز به مناسبت اعلام برنامه های اتصال دانشجویان و دانش‌آموختگان به محیط کسب و کار برگزار شد، گفت: با توجه به شعار دانشگاه تهران و تسهیل در اشتغال دانشجویان، نمایشگاه کار دانشگاه تهران اول تا سوم خردادماه در مصلی دانشگاه تهران با حضور ذینفعان و صاحبان صنایع و کسب و کار برگزار خواهد شد. شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند، ۴۰۰ فرصت شغلی برای دانشجویان ایجاد خواهند کرد و هر کدام از این فرصت های شغلی، ۴ یا ۵ شغل را درون خود جای می دهد. ما با برگزاری این نمایشگاه به دنبال این هستیم که بین دانشگاه با محیط صنعت و کسب و کار یک همگرایی و رابطه برد-برد ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: در نمایشگاه سه روزه کار دانشگاه تهران علاوه بر ارائه فرصت‌های شغلی و کارآموزی به کارجویان، کارگاه‌های آموزشی متنوع با رویکرد آماده‌سازی کارجویان برای ورود به بازار کار برپا می شود.

رئیس دانشگاه تهران افزود: اگر در گذشته از مدیران آموزش عالی و دانشگاه می پرسیدیم که نقش شما در اشتغال دانشجویان چیست پاسخ می دادند که ما مسئولیت اشتغال دانشجویان را برعهده نداریم و فقط مسئولیت تربیت دانش آموختگان برعهده ما قرار دارد در حالی که اگر از دانشگاه کارآفرین و نسل ۳ و ۴ دانشگاه ها سخن می گوییم، یکی از ویژگی های نسل جدید دانشگاه این است که نقش همگرا کردن بین بخش های مختلف جامعه را ایفا کند.

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر واگرایی عجیبی در بخش های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به وجود آمده است، گفت: ما در فاز اول بحث همگرایی درونی در دانشگاه تهران را مورد توجه قرار داده ایم و بیش از یکسال است که در این رابطه کارگروه هایی شکل گرفته است.

مقیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ استاد برجسته، ۱۰ هزار دانشحوی دکتری، ۱۸ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و ۱۵ هزار دانشجوی کارشناسی و در مجموع ۳۰ هزار نیروی نقش آفرین می توانند نقش برجسته ای در حوزه اشتغال و کار انجام دهند.

مقیمی با اشاره به اقدامات جزیره ای در دانشگاه ها گفت: با این روش مسائل صنعت و جامعه نه تنها حل نمی‌شود بلکه انباشته نیز خواهد شد.

رییس دانشگاه تهران در ادامه به تغییر رویکردها در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: در همین راستا، دروس کارورزی و مهارت ورزی در رشته های مختلف را تقویت کرده ایم و بر این اساس بخشی از فعالیت های علمی دانشجویان معطوف به کار و ارتباط با محیط کار است و پردیس های علم و فناوری دانشگاه تهران این ماموریت را دنبال می کند و قرار است ۳ پردیس جدید در مشهد مقدس، رضوان شهر گیلان در واحد بین الملل کاسپین دانشگاه تهران و در خلیج گرگان راه اندازی شود.

مقیمی از تدوین یک بسته در ارتباط با فعالیت های تفریحی و فرهنگی و ... خبر داد و گفت: بسته کاملی درباره فعالیت های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تفریحی مهارت و اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تهران در حال تهیه است تا آنچه در محیط دانشگاه از جنبه های آموزشی و فرهنگی کاستی دارد را در قالب یکپارچه و همگرا دید. همچنین در تلاشیم دانشجویان اوقات فراغت خود را خارج از دانشگاه سپری کنند.

وی بیان کرد: به طور مثال یکی از پردیس های علم و فناوری ما در مجاورت شهرک صنعتی اشتهارد قرار دارد و نزدیک به ۶ هزار فرصت شغلی دارد و میتواند برای دانشجویان ما اشتغال زایی کند و دانشجویان ما می تواند با الهام گرفتن از کسب و کارها، کار مستقل ایجاد کنند.

رییس دانشگاه تهران با انتقاد از بی عملی برخی دستگاه ها و نهادها گفت: یکی از ژست هایی که دستگاه های اجرایی برای اینکه نشان دهند دستگاه پیشرفته ای هستند، این است که اقدام به تدوین و رونمایی سند راهبردی می کنند و توصیه دارند مدیران بعدی آن سند را اجرایی کنند در حالی که اگر سند قابلیت اجرایی داشت چرا در دوره و زمان خودتان عمل نکردید و متاسفانه ما به شدت دچار بی عملی در عرصه اجرایی و دانشگاهی دچار بی عملی هستیم.

مقیمی ادامه داد: ما نیاز داریم که بین بخش خصوصی و دولت و دانشگاه اعتمادسازی شود؛ هرچند باید بپذیریم که شرکت ها و دستگاه های اجرایی دانشگاه ها را به نظری و تئوری بودن متهم و دانشگاه ها هم دستگاه ها و محیط کسب و کار را به عدم دانش کسب و کار متهم می کنند و معتقدند اگر به دانش مجهز شوند، درآمدزایی و تاثیرگذاری شان بیشتر خواهد شد؛ بنابراین باید زبان مشترکی بین دستگاه ها، دانشگاه ها و دولت ایجاد شود و زنجیره کارآمد شدن دانشگاه ها و کسب و کار تداوم پیدا کند.


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز