خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/01/24 2:05:40 AM

اعتراض نمایندگان شورای عالی استانها نسبت به مدیریت بحران سیل در کشور/سعیدی: شوراها معتمد مردم و بازوی ستاد مدیریت بحران هستند 

در آستانه ورود موج جدید بارش باران و پیش بینی وقوع بحران سیل در بخشهای مختلف کشور، نمایندگان مردم در شورای عالی استانها در گفتگو با دکتر بهنام سعیدی معاون و سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور، نسبت به عملکرد این ستاد در پیش بینی و مدیریت در بحران سیل انتقاد کردند.

اعتراض نمایندگان شورای عالی استانها نسبت به مدیریت بحران سیل در کشور/سعیدی: شوراها معتمد مردم و بازوی ستاد مدیریت بحران هستند


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، دکتر بهنام سعیدی بارش باران را پدیده ایی دوگانه خواند که از سویی برکاتی همچون احیای تالابها را داشته و از سویی دیگر خسارت عظیم سیل را به وجود آورده است.

خرسندی وی از احیای تالابها در اثر بارشها و کمرنگ کردن اثرات سیل سبب شد تا 15نماینده از استانهای مختلف کشور عضو در شورای عالی استانها، در سخنانی مجزا نسبت به کمبود امکانات، عدم پیش بینی لازم درخصوص بارشها و امدادرسانی لازم و فوری انتقاد کرده و خواستار توجه بیشتر به نقش شوراها شدند.

معاون ستاد مدیریت بحران کشور در پاسخ به انتقادات صورت گرفته، از ضعف سازمان هواشناسی کشور در پیش بینی شرایط جوی سخن گفت و افزود: از سازمان هواشناسی درباره زمان لازم برای پیش بینی شرایط جوی پرسیده شد که کمبود امکانات و تجهیزات را دلیل عدم پیش بینی صحیح وقوع بحران دانستند. درحال حاضر امکان پیش بینی نقطه ای در کشور وجود ندارد و پیش بینی های فصلی و منطقه ای هم برای برنامه ریزی قابل اعتماد نیست.

سعیدی با اشاره به نقش شوراها گفت: مردم خط مقدم امدادرسانی در همه حوادث هستند.از حس انسان دوستی،توجه و دلسوزی نمایندگان شورای عالی استانها  تقدیر می کنم اما باید گفت که در سیل شیراز با توجه به بررسی های میدانی صورت گرفته و نظر کارشناسی کمیته بازرسی،مسجل شد که ساخت و ساز در بستر و حریم مسیل و عدم لایروبی انهار سبب شده تا حجم زیادی از آب و سیلاب در حوضچه آرامش قبل از ورودی دروازه قرآن شیراز جمع شده و سرریز ناگهانی آن،بحران و فاجعه سیل را رقم زد که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان شد.که نفش مدیریت شهری در عدم نظارت و عملکرد صحیح در آن روشن است. البته در بازرسی های بعدی و نظرات کارشناسی ثانویه میزان تقصیر افراد و نهادها مشخص خواهد شد.

بهنام سعیدی شوراهای شهر و روستا را بازوی نظارتی ستاد مدیریت بحران نامید و افزود: شوراهای شهر و روستا بازوی نظارتی و همراه ستاد مدیریت بحران هستند و انتظار می رود با رصد و احصا مشکلات و اطلاع و ارجاع به سازمانهای متولی، از بروز بحرانهای احتمالی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اعتماد مردمی نسبت به شوراها گفت: نمایندگان شوراها در شهرها و روستاها از معتمدین و منتخبین مردم هستند که در بحران اخیر هم در توزیع ارزاق عمومی و آرام سازی محیط موثر بودند.این شوراها می توانند در امر آموزش و پیشگیری از وقوع بحرانهای احتمالی موثر بوده و علاوه بر وضع قوانین بازدارنده، آموزشهای لازم را نیز به شهروندان ارائه کنند.

معاون ستاد مدیریت بحران کشور با اشاره به نقش شورا در تدوین قوانین و ضوابط شهری گفت: نباید با بحران برخورد سیاسی کرد.باید از تجارب درس گرفت. باید گفت که کشورما تجربه خوبی در مدیریت بحران دارد و باید از درسهای آن استفاده کرد و تجربیات را به شهرهای دیگر انتقال داد.همچنین انتظار می رود شوراها با تدوین قوانین و ضوابط منطقه ای، از ساخت و ساز در پهنه های خطرپذیر جلوگیری کرده و با نظارت بر فعالیتهای شهری و ارائه خدمات تخصصی نظیر لایروبی انهار و مسیلها، از بروز بحرانهای قابل پیش بینی جلوگیری کنند.

بهنام سعیدی با اعلام خبر افتتاح رادیو امداد گفت: اطلاع رسانی موثر و‌موثق به مردم یکی از اولویتهای کاهش آسیب و تلفات ناشی از بحرانها و حوادث غیرمترقبه است که با افتتاح این موج رادیویی، امکان اطلاع رسانی به همه هموطنان در مواقع ضروری فراهم شده و سایر مبادی اطلاع رسانی نظیر پخش اطلاعیه از شبکه های تلویزیونی در اختیار سازمان صدا و سیما به عنوان کمیته اطلاع رسانی سازکان مدیریت بحران کشور است. این رادیو امروز(21فروردین ماه) به بهره برداری خواهد رسید.
انتهای خبر///


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز