خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/01/19 9:46:11 PM

توسعه حمل و نقل عمومی، خواسته اصلی شهروندان تهرانی 

پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروزدیروز در جریان افتتاح فاز نخست خط شش مترو تهران و ایستگاه های سه گانه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا که با حضور حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهور دولت دوازدهم برگزار شد از اولویتهای شهر تهران سخن گفت و افزود: بر اساس نظرسنجی و نیازسنجی از شهروندان، توسعه حمل و نقل عمومی از خواسته های اصلی و اولویتهای شهروندان تهرانی ست.

توسعه حمل و نقل عمومی، خواسته اصلی شهروندان تهرانی


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز، صبح امروز دیروز و با حضور رییس جمهور، شهردار تهران، رییس شورای اسلامی شهر تهران و جمع کثیری از مدیران شهری، سه پروژه بزرگ با محوریت زیست محیطی و توسعه حمل و نقل عمومی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد و به بهره برداری رسید.


پیروز حناچی شهردار تهران پس از ارائه گزارشی درباره این پروژه ها گفت: : بر اساس نظرسنجی که در شهریور ۹۷ انجام گرفت؛ شهروندان تهرانی به دو معضل اساسی پایتخت از جمله آلودگی هوا و ترافیک اشاره کردند و از مدیریت شهری درخواست کردند نسبت به رفع این دو معضل اقدام کند. مشکل تهران مشکل تمرکز است و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند آن را حل کند و در این بخش از رئیس جمهور تقاضا داریم در این ارتباط اقداماتی را انجام دهد.

شهردار تهران توجه به خواسته شهروندان را ضروری خواند و افزود: توسعه حمل و نقل عمومی به ‌ویژه مترو اصلی‌ترین پاسخ به این تقاضای شهروندان تهرانی خواهد بود و مدیریت شهری نیز در این زمینه تلاش خواهد کرد با فراهم کردن شرایط، اقداماتی در راستای توسعه مترو انجام دهد که این هدف مشترک شورا و شهرداری تهران است و امیدواریم بتوانیم میزان سفرها را از دو میلیون سفر در روز به ۷ میلیون سفر برسانیم که البته این موضوع نیازمند تأمین تجهیزات مورد نیاز در مترو است.

حناچی با اشاره به تمام اقدامات انجام شده از سوی مدیران شهری در ادوار گذشته گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های لازم در مترو فراهم شده و فقط باید تجهیزات آن را تأمین کنیم که البته این موضوع مستقیماً به موضوع ارزی و تأمین واگن در خطوط مترو است. علی‌رغم همه این تلاش‌ها نتوانسته‌ایم میزان استفاده از خودرو شخصی را در سطح شهر تهران کاهش دهیم اما در این دوره تلاش می‌شود با توسعه مترو و محورهای پیاده روی و تغییر شیوه سبک زندگی اقداماتی در راستای استفاده از حمل و نقل عمومی انجام شود و بتوانیم میزان استفاده از حمل و نقل عمومی را از ۱۵ درصد به ۵۰ درصد افزایش دهیم.

وی با اشاره به گسترش خطوط ریلی مترو گفت: در تهران 7 خط مترو طراحی شده و حدود ۳۰۰ کیلومتر خط مترو ساخته شده که برای استفاده از ظرفیت آن نیازمند واگن‌های جدید هستیم. سال گذشته ۲۰ درصد از آلودگی هوای شهر تهران کاهش پیدا کرد که البته بخشی از این موضوع به تغییرات جوی و بخشی دیگر نیز به اقدامات انجام شده از سوی مجموعه مدیریت شهری و حوزه حمل نقل مربوط می‌شود.

حناچی همچنین با اشاره به کاهش آلودگی هوای شهر تهران تصریح کرد: کنترل آلودگی خودروهای سبک و سنگین، تجهیز و نصب دوربین‌های سطح شهر برای کنترل معاینه فنی خودروها و همچنین جدیت پلیس راهور و شهرداری تهران را از موضوعاتی ست که در کاهش آلودگی هوای شهر تهران در سال گذشته مؤثر بوده است.

شهردار تهران همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در ابتدای سال ۹۸ گفت: علاوه بر نشاط شهروندان در نوروز ۹۸، مجموعه مدیریت شهری آمادگی لازم را نیز برای کنترل بارش‌ها و بارندگی‌ها داشت و این در حالیست که ۵۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در تهران وجود دارد و با لایروبی و آماده‌سازی آنها مشکلی در بحث بارش و بارندگی نداشته‌ایم و این در حالی بود که در سال ۹۲ که بارش کمتری نسبت به سال ۹۸ داشتیم یکی از پل‌های تهران دچار آسیب شد ولی در بارندگی اخیر هیچ مشکلی را در شهر تهران نداشتیم.

حناچی خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: مشکل تهران مشکل تمرکز است و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند آن را حل کند و در این بخش از جنابعالی تقاضا داریم در این ارتباط اقداماتی را انجام دهید.

شهردار تهران همچنین از تلاش شورا و شهرداری در بحث حفاظت و حراست از فضای سبز و باغات خبر داد و گفت: در این بخش شهرداری با کمک شورای شهر تهران و در راستای منویات مقام معظم رهبری اقداماتی را در راستای حفظ باغات تهران انجام داده است و در دوره جدید چندین باغ با همکاری ارگان‌ها توسط شهرداری تهران خریداری و تملک شده است و تلاش می‌کنیم که کیفیت زندگی در شهر را افزایش دهیم و پروژه توسعه حمل و نقل ریلی و مترو می‌تواند در این بخش مؤثر باشد.

گفتنی ست صبح امروز و با برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی سه طرح بزرگ «افتتاح بخش جنوبی خط شش مترو تهران ، جنگلکاری 1250 هکتاری در دامنه جنوبی البرز و افتتاح 324 واحد مسکونی و 63 واحد تجاری از پروژه مسکن امید در منطقه 18 تهران » را با محوریت زیست محیطی، شهرسازی و معماری و توسعه حمل و نقل عمومی افتتاح نمود.
انتهای خبر///

سمیرا حسن
 
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز