خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1397/12/16 4:37:31 AM

نماینده زنجان در شورای عالی استان ها: کشور از سوء مدیریت رنج می برد

لزوم تخصیص تسهیلات تشویقی به کشاورزان و دامداران زنجانی 

نماینده مردم زنجان در شورای عالی استان‌ها مسئولین را به برنامه ریزی موثر برای رفع مشکلات معیشتی مردم دعوت کرد و افزود: مشکلات معیشتی مردم را آزار می‌دهد که بخش اعظم آن مربوط به عدم برنامه ریزی صحیح است.

لزوم تخصیص تسهیلات تشویقی به کشاورزان و دامداران زنجانی


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز، مرتضی صالحی نژاد  در آخرین نشست شورای عالی استان ها در سال 97  با اشاره به حدیثی علوی گفت: فرمایشی از حضرت امیر المومنین (علیه السلام) خواندم که در آن از کارگزاران حکومتی خواست تا با کم کردن فاصله خطوط هر نوشته، از کاغذ و مرکب کمتری استفاده کنند.

وی ادامه داد؛ حال شاهدیم که در سراسر کشور جلسات متعددی برگزار می شود که بدون هیچ گونه خروجی و صرفاً برای رفع تکلیف و تعریف و تمجید از یکدیگر اجرا شده و در عمل هیچ ثمره ای برای مردم ندارد. هشدار می دهم که این عمل عین ظلم است و باید در مقابل خداوند و مردم جوابگو باشیم. من از همه نمایندگان می‌خواهم جلسات را به سمت کیفی شدن بیشتر سوق دهند.

نماینده مردم زنجان با اشاره به احتکار برخی کالاهای اساسی گفت: متاسفانه در شرایط کنونی به نوعی جامعه مشوش و بحرانی نشان داده شده به نحوی که علاوه بر نگرانی مردم، عده‌ای از موقعیت پیش آمده سوء استفاده کرده و دست به احتکار، قاچاق و یا هر تخلفی می‌زنند. مگر یک لقمه حرام چقدر ارزش دارد که انسانیت به فروش می‌رود. کسانی بودند که به صورت گله‌ای چهارپایان بارکش را ذبح کرده و گوشت آن را به فروش می‌رسانند که با درایت قوه قضائیه شناسایی و محاکمه شدند. این در حالی است که استان زنجان یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشت در ایران است و این ظرفیت‌ها نادیده گرفته می شود.

نماینده مردم زنجان در شورای عالی استان‌ها با انتقاد از وضع کنونی گفت: چرا باید جایی برسیم که امنیت غذایی که می‌خوریم شک و شبهه داشته باشد. چرا باید شاهد تشکیل صف‌های طویل مردم برای خرید گوشت، مرغ و سایر ارزاق باشیم. چه اتفاقی افتاده که دوباره صدای پای سهمیه ‌بندی‌ ها و بازگشت کوپن به گوش برسد؟ چرا در آستانه نوروز که همه در انتظار سفره های رنگین هفت سین و آجیل هستند بخاطر گرانی و عدم توانایی خانوار در تامین آن، باید هزاران کمپین برای برچیدن این سفره ایرانی به راه بیفتد.

صالحی نژاد با اشاره به جملاتی از مقام معظم رهبری گفت؛ رهبری بارها فرمودند که « وقتی کارگری صبح برای کار بیرون می رود و شب با دست خالی به خانه اش باز می گردد من شرمنده هستم» من به عنوان یک مسئول شرمنده می شوم. چرا باید قیمت ها اینقدر افسار گسیخته باشد؟ یک روز می‌گویند دلار گران شده خودرو گران می‌شود، یک روز می‌گویند دلار ارزان شده اما خودرو باز هم گران می‌شود. به راستی مشکل کجاست؟ عدم نظارت دقیق بر قیمت‌ها و یا عدم تشویق ارزان فروشی و توقیف ‌ها؟ و در کل عدم اقدام همگانی برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری مشکل اصلی ما ست.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور افزود؛ مردم از دوقطبی شدن جامعه سخت رنجیده‌اند؛ نمی دانم ماجرای اصول گرایی و اصلاح طلبی چه زمانی تمام خواهد شد تا اندکی هم مسائل و مشکلات  مردم در ذهن مسئولان جای باز کند. ‌اگر به تاخت و تازهای سیاسی، جناحی و منافع شخصی گام برداشته‌ایم وای بر آخرت ما و اگر برای مردم گام برداشته‌ایم هزاران درود بر شرفتان.

نماینده مردم استان زنجان در شورای عالی استان‌ها بیان داشت؛ درست است که امروز در جنگ اقتصادی و تحریم ‌های ظالمانه هستیم اما تحریم ‌ها ۳۰ درصد در این اوضاع نقش داد و بیشتر از ۷۰ درصد آن، ناشی از سوء مدیریت ‌ها، موازی‌کاری‌ها و بی کفایتی ها است. ‌تورم شدید، گرانی، فقر، ‌اعتیاد، بیکاری، درآمد کم جامعه کارگری و افزایش نابرابر حقوق کارگران، روز به روز جامعه را به سوی شکاف طبقاتی سوق می‌دهد که این فاصله طبقه کارگر را بیشتر از همه تحت فشار قرار می‌دهد و باید برای رفع و مدیریت آن برنامه ریزی درست صورت گیرد.

نماینده مردم استان زنجان در شورای عالی استان‌ها درباره مشکلات استان زنجان گفت؛  کاهش آب چاه‌های کشاورزی استان نگرانی را برای کشاورزان به ویژه سرمایه‌گذاران سیستم نوین آبیاری به وجود آورده است. سد کینه‌ورس در منطقه ابهر و خرمدره با میلیاردها تومان اعتبار آبگیری شده است اما راکد ماندن آب در شبکه سد و عدم اتصال آب آن به شبکه آبیاری و آب شرب باعث ناکارآمدی تجهیزات به کار رفته شده که این اتصالات و مصالح در حال مستهلک شدن هستند و عملاً اعتبارات قبلی را تحت شعاع قرار می‌دهند.

صالحی نژاد با اشاره به نقش دولت در اصلاح امور این استان گفت: نوسانات هزینه های لوله و اتصالات جهت اجرای دستگاه های نوین آبیاری سبب رکود در اجرای موفق طرح های عمرانی و کشاورزی شده و افزایش سهم تخصیص یافته توسط دولت یا ارائه تسهیلات بلند مدت مشوق خوبی برای کشاورزان خواهد بود تا مشکلی بابت افزایش قیمته‌ا نداشته باشند. از طرفی دیگر اعتبارات سه درصدی از محل فروش نفت برای طرح های عمرانی کشاورزی که مقرر شده به شهرستان های برخوردار از این طرح تخصیص یابد تا کنون شامل برخی از شهرستان‌های استان زنجان نشده و مردم از سهم بالقوه خودشان بی نصیب مانده‌اند.

نماینده مردم زنجان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به مسیرهای مواصلاتی این استان گفت؛ کوتاه ترین و بهینه ترین راه مواصلاتی استانهای کردستان، همدان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی به استان گیلان از استان زنجان عبور می کند و مسیر کلیدی و مواصلاتی مهمی به طول 145کیلومتر چند سال قبل بازگشایی شده و مسیر قبلی که 220کیلومتر بوده را به میزان 75کیلومتر کاهش داده است. از این مسیر تنها 17 کیلومتر به صورت خاکی باقی مانده که در صورت راه اندازی و احداث، باعث افزایش تجارت و رونق اقتصادی در شمال تا غرب کشور به ویژه استان زنجان شده و همینطور بیش از 30روستای محروم استان قزوین و زنجان را از بن بست خارج خواهد کرد.

صالحی نژاد با اشاره به احداث این مسیر مواصلاتی گفت؛ پروژه زیرگذر کمربندی شهرستان های ابهر و خرم دره که به دلیل ایمن نبودن، در آن تصادفات منجر به فوت نیز رخ داده، هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده و در طول سال‌های گذشته تنها بخشی از آن به طول چندصد متر، خاکبرداری شده و لازم است هرچه سریعتر مشکلات آن رفع شود.

انتهای خبر///
 
 
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز