خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1397/12/16 3:58:41 AM

نماینده مردم کرمان در شورای عالی استان‌ها:

کرمان غنی از محرومیت رنج می برد / لزوم توسعه ظرفیت‌های گردشگری در استان کرمان 

نماینده مردم کرمان در شورای عالی استان‌ها، گفت؛ متاسفانه علی رغم غنا و قوت بسیار زیاد این استان، شاهد محرومیت و تبعیض در مدیریت و نحوه توزیع برخی پروژه های استانی شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه هستیم .

کرمان غنی از محرومیت رنج می برد /  لزوم توسعه ظرفیت‌های گردشگری در استان کرمان


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز، مهرداد امینی زاده در نطق پیش از دستور خود در جریان پانزدهمین و آخرین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در سال 97 گفت، مردم متحد و همدل ایران اسلامی بی هیچ زر و زوری در 4 دهه گذشته وفاداری خود را به نظام، انقلاب و رهبری را ثابت کرده اند و در شرایط حساس کشور به میدان آمده اند و  ای کاش مسئولین از این شکوه وعظمت درس اتحاد و همدلی و وفای به عهد می آموختند تا رنج مضاعفی به مردم تحمیل نشود.

امینی زاده سرخوردگی مردم را آفت رفتار مسئولین خواند و تصریح کرد؛ در حالی به دهه پنجم انقلاب وارد می شویم که مردم از فقر و بیکاری، مشکلات معیشتی، مسکن، درمان و آموزش زجر می برند. اما چیزی که مردم را بیشتر آزرده کرده، وجود تبعیض در تمام سطوح جامعه است. جای صاحبان واقعی انقلاب یعنی مردم با خادمان آن ها یعنی مسئولین در بحث معیشت، مسکن و اشتغال جا به جا شده است و درتمام سطوح کشور شما نمی توانید مسئولی پیدا کنید که بستگان درجه یک، دو و سه مشکل معیشت، اشتغال و مسکن داشته باشد. این امر باعث سرخوردگی در مردم شده و افراد بسیاری از این تبعیض و بی عدالتی رنج می برند.

نماینده کرمان در شورای عالی استان‌ها درخصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان تصریح کرد: زمانی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان ابلاغ شد برق شادی و امید از ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و به کارگیری جوانان در چشم آنان دیده شد اما غافل از اینکه هیچگاه هیچ جوانی قرار نیست جایگزین آن ها شود؛ این قانون برای کسانی هم که بازنشسته شده اند منعی برای فعالیت در واحدهای صنفی و اقتصادی قائل نشده و هم اکنون عزیزی که بازنشسته شده بانفوذی که دارد در شرکت ها، کارخانه ها ومعاون مختلف با حقوق نجومی مشغول به کار می شود در حالی که جای آن می تواند حداقل ده جوان فعال، پویا، خوش فکر و پرانرژی شود؛ این مشکل در استان کرمان که غنی ترین معادن کشور را دارد و اولین استان صادر کننده غیر نفتی در کشور است، بیشتر از هر استان دیگری دیده می شود.

امینی زاده در ادامه نطق پیش از دستور خود از تبعیض استان کرمان سخن گفت و آن را غنی ترین استان کشور نامید و افزود؛ کرمان غنی ترین استان کشور است؛ معادن و باغات پسته ظرفیت بسیار خوبی در این استان است و می تواند اشتغال بسیاری ایجاد کند؛ این درحالی است که طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، کرمان دومین استان فقیر کشور است.

وی ادامه داد؛ مردمانش با فقر و بیکاری، کپر نشینی، مسکن، آموزش، بهداشت، سلامت و ریزگردها و توسعه نامتوازن دست و پنجه نرم می کنند، در استان کرمان تبعیض در مدیریت و نحوه توزیع پروژه‌های استانی شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه از این قاعده مستثنی نیستند. این شهرستان ها با پتانسیل نیروی انسانی، گردشگری به عنوان تنها بام کویر بام گردشگری ایران با روستاهای بالای 3هزار متر ارتفاع از سطح دریا، باغ شهربزنجان، امامزادگان سلطان فقیه الدین در شهر بزنجان پتانسیل های کافی برای پیشرفت و توسعه را دارد.

نماینده مردم کرمان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به غنا و محرومیت توامان استان کرمان گفت، مردم کرمان از مسئولین خصوصاً رییس جمهور محترم می‌خواهند که خط ریلی کرمان_ بافت، سیرجان و کرمان، بافت، ارزوئیه و حاجی آباد هر چه سریعتر تعیین تکلیف شده و باند دوم مسیر بافت - سیرجان که تقریبا 55 درصد آن در محدوده سیرجان زیر بار ترافیک رفته که پس از توزیع نامتوازن اعتبارات 80 درصد آن به بهره برداری رسیده که از این میزان، در محدوده شهرستان بافت حتی یک کیلومتر آن زیر بار ترافیک نرفته ست و مشکلات فراوانی را برای همشهریان ما به وجود آورده است.

امینی زاده با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های انسانی و علمی در کرمان گفت؛ در کرمان پتانسیل و ظرفیت انسانی بیش از هزار پزشک متخصص و متعهد تربیت یافته را دارد که می‌توان با تصویب نخستین دهکده پزشکی و سلامت در کشور در این استان، از ظرفیت آنها استفاده کرد و علاوه بر آن، پتانسیل خوبی برای گردشگری در این استان پهناور ایجاد کرد. در این مسیر می توان منطقه ویژه بافت و رابر و منطقه ویژه کشاورزی ارزوئیه را به عنوان منطقه ویژه گردشگری تصویب کرد و با اعطای معافیت های مالیاتی برای مشاغل این منطقه، رونق اقتصادی را در آن ایجاد کرد.

نماینده مردم کرمان با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی شهرستان‌های استان گفت؛ کرمان بام کویر ایران است و بلندترین ارتفاع از سطح دریا دارد که این خصوصیت موجب می شود مکان خوبی برای احداث کمپ و دهکده تمرین و مسابقات ورزشی باشد سد زرتشت هم که سالها پیش در فرایند واگذاری از طریق مناقصه قرار گرفته و پس از آن از دستور کار خارج شده، می تواند با همکاری بخش خصوصی به یکی از جاذبه های گردشگری استان کرمان تبدیل شود.

گفتنی است صالحی نژاد در این سخنان، بر رفع مشکلات دیگر استان کرمان نظیر احداث و راه اندازی نیروگاه برق بافت و پتروشیمی در استان، رونق گردشگری و توجه به مدیریت جوانان و بانوان در پست های مدیریتی تاکید کرد و از دادستان استان کرمان و مسئولین قوه قضاییه خواست تا در جریان ضرب و شتم یکی از بانوان کرمانی در نمایندگی یکی از شرکت‌های خودرو سازی ورود کرده و به عنوان مدعی العموم علیه این افراد خاطی اعلام جرم کنند.

خبرنگار؛ سمیرا حسن

انتهای خبر///

 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز