خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1402/02/10 11:54:19 PM

مطیعی در گفتگو با استادنیوز:

نیازمند قوانین و مقرراتی در حمایت از مالکیت فکری در حوزه علوم انسانی هستیم  

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی گفت: قوه مقننه باید با مطالعه قوانین کشورهای توسعه یافته در زمینه ثبت اختراع و مالکیت فکری و تصویب قوانین بیشتر در حوزه علوم انسانی گستره بیشتری را تحت حمایت قرار دهد.

نیازمند قوانین و مقرراتی در حمایت از مالکیت فکری  در حوزه علوم انسانی هستیم


محسن مطیعی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، درباره برنامه های پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی و چالش های پیش روی این پارک گفت: با توجه به این که تازه مجوز گرفته بستر های اولیه ای که باید ایجاد می شده نشده است لذا بدنبال تجهیز و فراهم کردن زیرساخت های آن هستیم که البته با توجه به شرایط تورمی و عدم ثبات اقتصادی که وجود دارد برای راه اندازی زیرساخت‌ها با مشکلاتی روبرو هستیم. 

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی نبود قوانین مالکیت فکری در حوزه علوم انسانی را یکی دیگر از چالش‌های پارک عنوان کرد و گفت: بدلیل این که در حوزه علوم انسانی فعالیت می کنیم برای این که از مالکیت فکری حمایت شود نیازمند قوانین و مقرراتی هستیم چرا که به لحاظ قانونی الان با محدودیت هایی روبرو هستیم. 

وی افزود: استادی که در دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه علوم انسانی فعالیت می کند اگر طرح و ایده خود را نتواند ثبت اختراع کند نمی تواند فناوری خود را به فروش برساند بنابراین می بینید که کسب و کار در حوزه فنی مهندسی بیشتر از کسب و کار در حوزه های علوم انسانی است.

مطیعی ادامه داد: برای حل این موضوع که کسب و کار در حوزه علوم انسانی بیشتر شود نیازمند قوانین و مقررات هستیم لذا قوه مقننه باید با مطالعه قوانین کشورهای توسعه یافته در زمینه ثبت اختراع و مالکیت فکری بتواند قوانینی را تصویب کند که گستره بیشتری را تحت حمایت قرار دهد.

وی یکی دیگر از چالش های پیش روی پارک علم و فناوری دانشگاه علامه را نداشتن ردیف بودجه عنوان کرد و گفت: بودجه پارک ها سرفصل و ردیف مشخصی دارد اما پارک دانشگاه علامه به دلیل تازه تاسیس بودن هیچ گونه بودجه ای به طور رسمی برای آن در نظر گرفته نشده است که مجبورهستیم برای تامین بودجه از منابع دیگر استفاده کنیم که این موجب کندی کار در حمایت های بهتر از شرکت های مستقر در پارک می شود.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه با بیان این که بیش از ۱۰۰ شرکت و واحدهای فناور و نوآور در مراکز نوآوری و رشد دانشگاه وارد شده و برخی موفق به توسعه کسب و کار و حضور در سایر پارک های علم و فناوری شده اند  گفت:  کسب و کارهای فناوری که بیشتر شکل گرفته اند بیشتر در حوزه فین تک (فناوری مالی)، تولید محتوا و گردشگری است.

مطیعی یادآور شد: در طرح توسعه پارک علم و فناوری دانشگاه علامه تمرکز بر کسب و کارها و فناوری‌های حوزه های مالی، گردشگری، هوش مصنوعی، مدیریت کسب و کار و پاسخگو به مسایل کشور در حوزه‌های علوم انسانی و نوآوری‌های اجتماعی است.

وی با بیان این که مشاوره و استقرار واحدهای فناور و گرفتن تسهیلات از بعضی نهادها برای واحدهای مستقر در پارک از جمله حمایت های پارک است، گفت: یکی دیگر از خدمات پارک دانشگاه آزمایشگاه‌هایی است که مرتبط با حوزه‌های علوم انسانی مانند آزمایشگاه علوم شناختی و بحث هایی که در اسکن مغزی که در حوزه ردیابی چشمی و علوم اعصاب کاربرد دارد.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی افزود: این پارک با بهره گیری از مشاورین، متخصص، دانشگاهی، صاحبان تجربه و خبره، شبکه اجتماعی گسترده و موثر، حامیان مالی و اعتباری پذیرای ایده های راهگشا و فناوری های مختلف توسط دانشجویان، دانش آموختگان، استادان و فعالین اقتصادی و صاحبان فناوری است.

مطیعی برپایی نشست های تخصصی، گردآوری ایده های نوآورانه از طریق برگزاری رویدادها و استقرار فین تک‌هایی که کمک به حل مسایل کشور می کنند را از برنامه های آتی پارک علم و فناوری دانشگاه علامه عنوان کرد.

وی در ادامه درباره برگزاری رویداد تانا در این پارک گفت: طرح اجرایی توسـعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان تهران با هدف شناسایی بازیگران و نقش آفرینان زیست بوم نوآوری علوم انسانی و اجتماعی، شبکه سازی بازیگران و فعالان اقتصادی علوم انسانی و اجتماعی، تقویت زیست بوم دانش بنیان و نوآوری در حوزه علوم انسانی و اجتماعی، تقویت ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه از مسیر پارک علم و فناوری، کارآمدسازی و بهره گیری از دانش علوم انسانی و اجتماعی در سطح پارک علم و فناوری برگزار شد.

مطیعی کارآفرینی و توسعه اشتغال دانش آموختگان علوم انسانی و اجتماعی، حل مساله و ارائه خدمت به دولت، صنعت و جامعه، بروز رسانی و کارآمد سازی تولیدات علمی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی، رفع موانع تولید، اشتغال و ارائه خدمت در حوزه علوم انسانی و اجتماعی و ارائه کالا و خدمات بر اساس توانمندی دانشگاهیان و فعالین اقتصادی جهت حل مسائل استان تهران را از دیگر اهداف طرح تانا عنوان کرد که در پارک علم و فناوری برگزار شد.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: در این رویداد هدف ما ارتباط اساتید و دانشجویان و دانش آموختگان با صنعت و دولت است. دولت که می گویم به دلیل این که ما بیشتر رشته های علوم انسانی و به جای تولید کالا ارایه خدمات است در جلسات و نشست ها و بازدیدها نیازها را بشناسیم و این را به دوستانی که کسب و کار جدید راه اندازی کنند ارایه دهیم.

وی یادآور شد:  این رویداد در دو بخش نوآوری در دولت و صنعت برگزار شد که بخش‌های فرعی آن مدیریت و خدمات شهری، کسب و کار، مالی، بانک و بیمه، ‌ گردشگری و جهانگردی، سلامت روان، سلامت اجتماعی و ورزش، فرهنگ، ارتباطات، رسانه و صنایع خلاق، تحول دیجیتال و سایر حوزه های مرتبط با آن است.

مطیعی اضافه کرد: فازهای اجرایی رویداد تانا در دانشگاه علامه طباطبائی نیز شامل فاز نخست بازدید از صنایع، فاز دوم برگزاری پنل تخصصی راه حل یابی، فاز سوم حضور در استارتاپ استدیو، فاز چهارم انعقاد قرارداد متقاضی خدمت و عرضه کننده فناوری و فاز پنجم، استقرار در پارک و پیاده سازی است.

وی گفت: در فاز نخست این رویداد مسوولان پارک علم و فناوری به همراه مسوولان سازمان شهرک های صنعتی و صنایع کوچک استان تهران در معیت استادان و دانشجویان ضمن بازدید از قطب صنعتی شمس آباد فرصت ها و توانمندی های استان را بررسی و برخی مشکلات صنایع را احصا کردند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه علامه یادآور شد: صنایع ماشین آلات، لوازم خانگی و دکوراسیون مورد بازدید قرار گرفت و برخی مشکلات مانند صادرات، منابع انسانی، ارز، تجهیزات احصا شد.


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز