خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1400/04/15 3:29:46 AM

طراحی سیستم آموزشی نوین دانشگاه ایرانی اسلامی 

سیستم آموزشی فعلی کشور نه اسلامی و نه اروپایی بلکه سرمایه داری ظالمانه و‌تحقیر آمیز و‌ تقویت تفکر فاصله طبقاتی در همه سطوح است و‌ متأسفانه تنوع و کیفیت آموزشی ناخرسندی و هدر رفت سرمایه های انسانی را دوصد‌ چندان کرده است.

طراحی سیستم آموزشی نوین دانشگاه ایرانی اسلامی


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، غلامرضا نوری عضو هیات علمی دانشگاه طی یاداشتی نوشت: سیستم آموزشی فعلی کشور نه اسلامی و نه اروپایی بلکه سرمایه داری ظالمانه و‌تحقیر آمیز و‌ تقویت تفکر فاصله طبقاتی در همه سطوح است و‌ متأسفانه تنوع و کیفیت آموزشی ناخرسندی و هدر رفت سرمایه های انسانی را دوصد‌ چندان کرده است.

تنوع مدارس و‌دانشگاهها و‌ دلسوزی و دلنگرانی اکثریت والدین جامعه از هزینه های دیوانه کننده و سرسام آور برای قوانین ناجوانمردانه فعلی تولید بیشتر ثروت برای گروه اندک مافیا، و تولید فاصله طبقاتی افسار گریخته رنج اور به همراه مافیایی شدن سیستم اموزشی که قانونمند کرده اند و‌ حتی برای ورودی بعضی مدارس فرزندان دل بندمان باید کنکور دهند !!!! که همه اینها ترفند بزرگ‌ جلوه دادن سیستم اموزشی فلان فرد یا گروه بیش نیست!!! نیازمند تحول از درون است لذا فرهنگیان آموزش و‌پرورش در کل کشور خود باید روش جدید آموزش را مدل سازی کنند همچون اموزش درس شیمی و فیزیک بی روح اما در خندوانه شیرین حتی برای والدین نه کپی برداری صرف و فرار.

برای دانشگاهها و تحصیلات آکادمیک بسیار بدتر از تنوع مدارس و آموزش و‌ پرورش نیازمند شخم کامل سیستم غلط آموزشی که فقط مدرک تولید می کند هستیم که محتوای دروس و‌ مطالب فعلی با دسیسه غرب، انسانهای ناکارآمد و ناتوان، ناامید و‌ مدرک به دست با جیب خالی شده والدین نه چمران های خلاق و‌ مبتکر و‌قدرت بالای ایمانی تحویل جامعه می دهد باید تغییر اساسی ایجاد شود انهم نه به این شکلی که برای ناکارآمدی بر ما تحمیل شده است و‌ یک سری محفوظات بی خاصیت و غیر مرتبط!!!! که انهم از درون خود صنف دانشگاهیان درد آشنا و‌خلاق و آزاد اندیش باید اتفاق بیفتد.

نکته ارزنده برای این مهم؛ «تحول نگری و‌ تحول خواهی و‌ تحول زایی است» که در آغاز سال جاری مقام‌ معظم رهبری ارائه نمودند ولی در عمل باز هم گوش شنوایی برای اجرا یافت نشد!!!

 هر دو‌ گروه  اموزشی مدارس و‌ دانشگاهها از نظر ساختاری مثل بسیاری از کشورها باید یک‌ وزارتخانه و‌متولی داشته باشند نه سه وزارتخانه با سیاست های عجیب و‌غریب و‌ثانیا با ارزیابی آسیب های ۳۰ سال اخیر از سال ۱۳۷۰ و‌ پایان‌ جنگ‌ باید در همه سطوح تحول خواهی و نیاز سنجی آموزشی اقدام‌ می شد که نشد و‌ الان با کلاه گشادی که بر سر محصولات خروجی آن یعنی فرزندان مدرک به دست از کاردانی تا دکترای بیکار گذاشته شده است ضرورت بازنگری بیش از پیش باید در دیتور کار باشد، مخصوصا در گام دوم انقلاب و باز هم مطالبه مقام‌ معظم رهبری به عنوان سکاندار و‌ دیدبان ایران ۸۵ میلیونی و‌ قله های معرفتی و‌ علمی و فصل الخطاب؛ « بروید دنبال علمی که تبدیل به تولید و‌ تولیدی که تبدیل به ثروت شود» این تحول در همه سطوح آموزشی از ساختاری تا محتوایی به روش نوین‌ جهانی در ایران برای اولین بار باید اتفاق بیفتند!!! 

بنده به‌ نوبه‌ خودم سیستم آموزشی نوین دانشگاه ایرانی اسلامی را طراحی کرده ام که علاوه بر کاهش سن آموزش بلکه حضور در مرزهای دانش را هدف قرار داده و افراد تأثیر گذار جهانی باشند و از همه‌ مهمتر هر کس در زمینه توانایی خودش به تمرین علمی و‌کسب مهارت و تولید دانش و‌ تولید ثروت می پردازد فراتر از پارک‌های علم‌ و‌ فناوری عریض و‌ طویلی که‌ در بسیاری از موارد در کل کشور، فقط فضا اشغال می کنند!!! و‌ مهم اینکه در این سیستم آموزشی تنها مطالبی که به درد آن کار می خورد بدون‌ حاشیه و‌ اذیت‌ و‌ ازار ذهن و عمر اقدام‌ می شود تا نهال به جای ۲۳ سال اموزش کم خاصیت و کم بهره و‌در اکثریت امروزی بیربهره ظرف مدت بسیار کمتر از نصف به ثمر بنشیند !!! با این کار علاوه بر صرفه جویی عمر و‌ کاهش سن  به اوج علمی رسیدن و شکوفایی استعدادهای نوجوانی و جوانی، طول عمر خدمت به جامعه و بشریت نیز فوق العاده افزایش می یابد مثلا ۲۰ ساله  فوق تخصص دریافت میکند  نه مدرک بلکه علم و‌ مهارت، و انهم حاضر به مناظره با هر فردی که ادعا می کند نانبر وان همان تخصص در جهان است!!!!

در سیستم آموزشی نوین به روش زورخانه، پهلوان پروری و کرامت انسانی و‌ اخلاق مداری همراه با مهارت کافی، تغذیه روحی و جسمی سالم در زمانی بسیار کم آموزش داده می شود و‌ اینان پیشرانان پیشرفت جامعه و بشریت می شوند که می توانند همراه دیگر جهانیان علاقمند خروجی های علم‌ نوین را به خدمت بشریت، برای رفع مشکلات معیشتی، فکری، اخلاقی، انسانی بکار کیرند  نه خدمت به سلطه گران و‌ مافیاها زر و زور و جهانی بیندیشند.!!!!

این ارمان را طی پنج سال منتهی به ۱۴۰۰ در حوزه های مختلف فرهنگی و‌ اجتماعی و علوم جدید عملیاتی کرده ام و‌ امروز  محصولات این سیستم آموزشی در اوج دانش با سن بسیار کم تحولاتی را رقم زده اند که بزودی با فراهم شدن بستر سالم دولت انقلابی و‌ دریافت تضامین لازم رونمایی خواهد شد.

این فرزندان با سن کم ولی مهارت بالا قدرت علمی شبیه طباطبایی ۸  ساله را در ریز تخصص های خود کسب کرده اند و جهان را شگفت زده خواهند کرد اما به دلیل وجود مافیاها در دولت فعلی مجبور شدیم چراغ خاموش حرکت کنیم و اسفند سال ۱۴۰۰ برای مردم استان و‌ ایران در جهان اوج افتخار افرینی توسط فررندان شما در زمینه های درمانی و پزشکی، صنعتی، غذایی و ... رقم زده خواهد شد که آزاد اندیشان جهان انگشت به دهان روانه این سرزمین می شوند،!!!! پنح سالی که گروهی اندک در استان، زخم های فراوان بر پیکره اقتصادی و‌ فرهنکی و‌ اجتماعی  ما وارد کردند تا مانع دستاوردهای آموزش نوین علمی شوند ولی رسما اعلام می کنم، خدا را شاکریم محصولات ما به ثمر نشستند و علوم مختلف را فرزندان برومند زیر سی سال شما در سیستان‌ و بلوچستان کسب کردند و در زمان لازم اماده رونمایی خدمت به کل بشریت هستد.

بله باید با سواد شویم و به فرموده مقام‌ معظم رهبری انقلاب «کاری کنیم که دنیا مجبور شود  فارسی یاد بگیرد»

«می توانیم‌ و‌ می شود» چو‌ن ما یقین داریم در سال پشیبانی ها  و مانع زدایی های تولید قرار داریم.
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز