خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/11/20 3:26:20 PM

اگر معامله قرن آپارتاید نیست، پس چیست؟  

نویسنده فلسطینی پایگاه اینترنتی میدل ایست آی در یادداشتی به طرح ناعادلانه آمریکا علیه فلسطین پرداخت و نوشت: این نقشه شوم برای فلسطینیان راهی جز مقاومت نمی‌گذارد.

اگر معامله قرن آپارتاید نیست، پس چیست؟


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ پایگاه اینترنتی میدل ایست آی در یادداشتی به قلم فرید طعام‌الله نوشت: به عنوان کشاورزی فلسطینی که در منطقه سی (C) -که به شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل احاطه شده است- زمین دارد، احتمالاً ”معامله قرن“ ترامپ باعث می‌شود چیز‌های زیادی را از دست دهم. کار و زندگی من در رام‌الله است، در حالی که مزرعه‌ام در زادگاهم در منطقه سلفیت، بین رام‌الله و نابلس واقع است. به موجب طرح ترامپ، مزرعه من در منطقه‌ای منزوی بین شهرک‌های اسرائیل قرار خواهد داشت.

تاریخ زراعت

طرح ”صلح“ ترامپ برای مناقشه اسرائیل و فلسطین، که کاملاً در جانبداری از اسرائیل بود و سران فلسطینی آن را رد کرده‌اند، به اسرائیل چراغ سبز نشان می‌دهد تا شهرک‌های (صهیونیست‌نشین) غیرقانونی احداث شده در کرانه باختری را به اسرائیل ملحق کند. به موجب این طرح، اراضی فلسطین به سلسله مناطقی تقسیم می‌شود که با تونل‌ها و پل‌ها به هم وصل می‌شوند، و هیچ راهبرد عملی برای ایجاد یک کشور فلسطینی منسجم و به هم پیوسته ارائه نمی‌کند.

این نویسنده فلسطینی در ادامه نوشت: از نقشه‌های ارائه شده در طرح ترامپ، مشخص نیست که آیا زادگاه من به اسرائیل (فلسطین اشغالی) ملحق خواهد شد، یا جزیره‌ای منزوی در میان شهرک‌های اسرائیلی الحاق شده (به فلسطین اشغالی) خواهد بود. در هر دو سناریو، کشت و کار در مزرعه‌ای که از پدرم به ارث برده‌ام و او هم از پدرش به ارث برده بود، دشوار خواهد بود.

من از کودکی با مادرم در این زمین زراعت می‌کردیم، چرا که فقط از این طریق امرار معاش می‌کردیم. بسیاری از درختان این مزرعه را پدر و مادرم کاشتند، و بقیه درختان را هم من با فرزندانم کاشتم. ما آخر هفته‌ها اینجا می‌آمدیم و روی زمین کار می‌کردیم و از مواهبش برخوردار می‌شدیم.

مزرعه‌ام پر از درختان بادام، انجیر و زیتون است؛ بعضی از آن‌ها ۷۰۰ ساله هستند. علاوه بر انجیر تازه و خشک شده، ما از محصولات این مزرعه، روغن بادام و زیتون می‌گیریم. فصل گذشته ما سه تن روغن زیتون از درختان زیتون مزرعه‌ خود استخراج کردیم. هر سال، دوستانم -از فلسطین گرفته تا دیگر نقاط جهان، از انگلیس تا آمریکا و آ‏فریقای جنوبی- می‌آیند و در برداشت زیتون به ما کمک می‌کنند. بیشتر اراضی که شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل در آن ساخته شده است، املاک خصوصی فلسطینی‌هاست که نسل به نسل به آن‌ها رسیده است. به موجب طرح ترامپ، بسیاری از ما از فرصت کشت و کار در زمین هایمان محروم خواهیم شد، فقط به این خاطر که ترامپ و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، می‌خواهند رای‌های بیشتری کسب کنند.

در خطر بودن برداشت محصولات

همانطور که هنگام تدوین پیش‌نویس این طرح، هیچ کسی نظر سران فلسطین را نخواست، هیچ کسی نظر مرا هم، به عنوان کشاورزی که تحت تاثیر مستقیم این طرح قرار خواهد گرفت، جویا نشد. فلسطینی‌ها هیچ چاره‌ای جز مقاومت در برابر این پیشنهاد ندارند. این امر به احتمال زیاد منجر به بی‌ثباتی برای دوره‌ای طولانی خواهد شد، و مزرعه من و زندگی خانواده‌ام را بیش از پیش تهدید خواهد کرد. با توجه به تلاش نتانیاهو برای شروع الحاق اراضی بیشتر به موجب مفاد طرح ترامپ در آینده نزدیک، شاید قادر به برداشت محصولات درختانم در فصل آینده نباشم.

از زمان آغاز اشغالگری اسرائیل، زمین در کانون این مناقشه بوده است. «دولت اسرائیل» می‌خواهد اراضی بیشتری از فلسطینی‌ها بگیرد، ساکنان اصلی این اراضی را آواره کند و مانع از کشت و کار آن‌ها در مزارع و باغ هایشان شود. اسرائیل در یک منطقه جغرافیایی، دو نظام مختلف حقوقی را اجرا می‌کند که از شهرک‌نشینان اسرائیلی در برابر فلسطینی‌هایی که فقط چندصد متر آن سوتر زندگی می‌کنند، جانبداری می‌کند. اگر این آپارتاید (سیاست تبعیض‌نژادی) نیست، پس چیست؟

یک توافق صلح واقعی، توافقی است که دو طرف بتوانند با آن موافقت کنند و صلح و عدالت را اجرا کند. طرح ترامپ چنین چیزی نیست، و به اسرائیل آزادی کامل می‌دهد تا به تلاش هایش برای الحاق، و سلب مالکیت (فلسطینی‌ها از اراضی‌شان) ادامه دهد.

نویسنده فلسطینی میدل ایست آی در پایان نوشت: طرح ترامپ اساساً ناعادلانه است و هرگز موجب تامین امنیت برای هیچ طرفی نخواهد شد، بلکه به بی‌ثباتی طولانی در خاورمیانه دامن خواهد زد. می‌ترسم اگر این طرح اجرا شود، دیگر نتوانم وارد مزرعه‌ام شوم و مثل قبل در آنجا کشت و کار کنم، و زمین و درختانی را که از پدر و پدربزرگم به من به ارث رسیده است، از دست بدهم. ممکن است در نهایت مزرعه‌ام به یک شهرک اسرائیلی ملحق شود، که مقدمه‌ای برای انتقال مالکیت آن به شهرک‌نشینان اسرائیلی خواهد بود.

این امر، علاوه بر زیان مالی ناشی از محروم شدن از این زمین پرمحصول، ضایعه روحی غیرقابل وصفی در من ایجاد خواهد کرد. چنین وضعی منجر به صلح نمی‌شود، بلکه فقط به نفرت و خشونت دامن می‌زند و باعث می‌شود کشاورزان چاره‌ای جز مقاومت نداشته باشند.

انتهای پیام///
منبع؛ باشگاه خبرنگاران جوان


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز