خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/09/17 7:31:03 AM

16 آذر در دانشگاه تهران:

روایت رئیس دستگاه قضا از جزئیات جلسه بنزینی سران قوا  

رئیس قوه قضائیه در دانشگاه تهران گفت: پرونده ۱۸ میلیارد دلاری در حال رسیدگی و تحقیقات در قوه قضائیه است.

روایت رئیس دستگاه قضا از جزئیات جلسه بنزینی سران قوا


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز؛ حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران گفت:  در مورد پرونده های خاص، مخصوصا پرونده ۱۸ میلیارد دلاری در حال رسیدگی و تحقیقات هستیم.


وی افزود: در ارتباط با سکه ثامن و برخی پرونده های مشابه در قالب تعاونی ها و موسسات مالی، پولهایی را جمع کردند که اکنون داراییشان کفاف بدهی مردم را نمی دهد.وی ادامه داد: در این پرونده افرادی بودند که از یک میلیارد تا ۵۰۰ میلیون و تا حتی از ۱۰ میلیون تا دو میلیون پول گذاشته بودند و الان دستگاه قضایی با یکسری از پرونده‌ها مواجه شده است. البته یکسری اموال وجود دارد؛ اما اگر این اموال را نیز با قیمت آزاد به فروش برسانیم، باز هم طلب طلبکاران را نمی‌دهد که سکه ثامن از این قبیل پرونده‌هاست.
 
رئیس قوه قضائیه در دانشگاه تهران ادامه داد: در مبارزه با فساد در میان برخی قضات به محض رسیدن گزارش در مورد زیر سوال رفتن قاضی به ما برسد، اولین اقدام عزل قاضی است. 

وی بر ضرورت اصلاح ساختار‌ها در راستای مبارزه با فساد تاکید کرد و گفت: امروز وقتی قوه قضائیه می‌خواهد با بدهکاران کلان بانکی برخورد کند فضاسازی می‌کنند و می‌گویند مگر با بگیر و ببند درست می‌شود قطعا اگر دانشجویان فریاد بزنند و قوه قضائیه نیز اقدام کند ما می‌توانیم کاخ مفسدان را ویران و خانه مستضعفان را آباد کنیم.

حجت الاسلام رئیسی به عزم قوه قضائیه برای ورود به پرونده‌های مربوط به خصوصی سازی تصریح کرد: ما اجازه نمی‌دهیم که حتی یک مورد از خصوصی سازی‌ها انجام شود و تمام موارد را نیز بررسی می‌کنیم در هر حال خصوصی سازی اشکالات ساختاری دارد که مجلس باید آن‌ها را رفع کند.

رئیس قوه قضائیه به برخورد قوه قضائیه با رئیس سازمان خصوصی سازی و بلند شدن فریاد برخی‌ها اشاره کرد و افزود: ما در مقابل این فریاد‌ها جا نخوردیم و نمی‌خوریم و در همین جا اعلام می‌کنم که پرونده‌های خصوصی سازی در دستور کار است و اجازه نمی‌دهیم حتی یک مورد از این خصوصی سازی‌ها انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از فرار مالیاتی افرادی با درآمد‌های بالا جلوگیری شود، افزود: در پرونده‌ای که آن را پیگیری کردم، گزارش شده بود که ۴۴۰ ماشین وارد کشور کرده اند، اما وقتی که موضوع بررسی شد معلوم شد که بیش از ۴۰۰۰ ماشین آخرین سیستم وارد شده است. بدون اینکه حقوق دولت را پرداخت کنند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: در جریان رسیدگی به پرونده یک بدهکار بانکی نیز ۲۵۰۰ میلیارد تومان از تسهیلاتی که این فرد گرفته وصول شده است؛ اما سوال این است که چرا باید معوقه بانکی ایجاد شود بانک و بانکدار باید با پول مردم مانند پول خود برخورد کنند و برای پرداخت تسهیلات وثیقه مورد نیاز را اخذ کنند.

 وی ضمن گرامیداشت روز دانشجو تصریح کرد: ۱۶ آذر روز استکبارستیزی و استبدادستیزی دانشجو و دانشگاه است و این روز نشان می‌دهد که دانشجو و دانشگاه در آن روز نیاز جامعه خود را تشخیص داده و احساس خطر نسبت به نفوذ بیگانگان کرده است.

رئیسی گفت: شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ هوشیاری و بصیرت دانشجویان را در مقابله با نفوذ آمریکا به ثبت رساند. در هر حال این روز و مقابله دانشجویان با استبداد و استکبار و همچنین دفاع شهدای دانشجو از ارزش‌های انقلاب گواه صادقی بر این ادعاست که دانشجویان در عرصه‌های مختلف ایستادگی کرده اند و نقش خود را به عنوان موذن جامعه و به عنوان کسانی که حق خواه و آرمان خواه بوده اند، انجام داده اند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دانشجویان مانند برخی‌ها دنبال کسب قدرت و نام و نشان نیستند بلکه دنبال آرمان‌ها هستند، گفت: جریان دانشجویی باید آگاه، با بصیرت و زمان شناس باشد چرا که نقش دانشجویان در مسائل اجتماعی و سیاسی یک نقش تعیین کننده است.

وی با تاکید بر اینکه باید مطالبه از مسئولان را به عنوان یک نعمت و فرصت بدانیم نه مشکل افزود: اینکه دانشجویان زبان مردم هستند و دغدغه‌ها و مشکلات را از لسان مردم می‌گویند یک فرصت است و این شعاری که در اینجا با عنوان دانشجویان صدای مستضعفان نوشته شده شعار درستی است در هر حال ممکن است عده‌ای نتوانند صدای خود را به مسئولان برسانند.

رئیسی از دانشجویان به عنوان جلوه‌های آرمان خواهی حق خواهی و عدالت خواهی نام برد و افزود: جریان دانشجویی جریان دلداده نظام است در هر حال بنده به صورت هفتگی بولتن مواضع و دغدغه‌هایی که از جانب شما دانشجویان منتشر می‌شود از طریق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دریافت کرده و آن‌ها را با دقت می‌خوانم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه تمام مسئولان موظف به اجرای عدالت هستند و جایی را نیز نمی‌شناسیم که موظف به اجرای عدالت نباشد، افزود: اجرای عدالت اولین نکته‌ای که بنده در رابطه با تحول در دستگاه قضا بر آن تاکید کرده ام مجریان عادل می‌توانند کام مردم را با عدالت شیرین کنند و در این راستا حتما اقدام به موقع و زمان شناسانه مهم است.

وی با تاکید بر اینکه عدالت باید به یک گفتمان رایج و قالب تبدیل شود گفت: مهمترین هدف دولت اسلامی اجرای عدالت در جامعه است بنابراین به هر میزان قانون در جامعه عمل شود به عدالت عمل شده و به هر میزان قانون نقض شود عدالت اجرا نمیشود پس همگان باید اجرای قانون را محور قرار دهند.

رئیسی با بیان اینکه هیچ حس حق ندارد از قانون تخطی کند و آن را دور بزند، اضافه کرد: اجرای عدالت هم باید گفتمان قالب در دانشگاه‌ها باشد و کرسی‌های آزاداندیشی نیز بستر خوبی است تا اگر می‌بینید موضوعی با قانون فاصله دارد آن را فریاد بزنید.

رئیس قوه قضائیه بر ضرورت تحقق شفافیت تاکید کرد و افزود: برخی مسائل امنیتی محرمانه هستند، اما مردم باید از دیگر مسائل اطلاع داشته باشند و این عدالت است.

وی با بیان اینکه باید با هر نوع بی عدالتی مبارزه شود، گفت: اگر شیء از اعتدال خارج شود فساد است در هر حال نباید فساد را در هیچ کجا از نظام اسلامی تحمل کرد، چون با اصل عدالت گستری نظام مغایر است.

رئیسی افزود: خطا و اشتباه یک مسئله است و فساد مسئله دیگر. مثلا ممکن است یک کارمند تخلف کند یعنی دیر بیاید و یا زود برود، اما فساد دست بردن به اموال مردم، دزدی، ارتشاء و رانت خواری و برخلاف تخلفات عادی است و نمی‌توان از آن گذشت در هر حال همه دستگاه‌ها باید داعیه مبارزه با فساد را داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: ما با هر مفسدی که ببینیم برخورد می‌کنیم، اما برخی‌ها می‌گویند چرا قوه قضائیه این قدر بگیر و ببند می‌کند خب وظیفه ما همین است که با فساد برخورد کنیم.

وی خصوصی سازی‌ها را بر فنا دادن اموال مردم و دولت دانست و افزود: این خصوصی سازی نیست در هر حال امروز در رابطه با خصوصی سازی‌ها صدای همه درآمده است البته بنده معتقدم آنچه که در رابطه با خصوصی سازی اجرا شده طبق اصل ۴۴ قانون اساسی نبوده است.

رئیسی به پرونده حاج قربانعلی اشاره کرد و افزود: حاج قربانعالی نه سواد ماشین سازی داشته و نه مدرک و تخصص و اهلیت لازم، اما ۳۰۰ میلیون دلار تسهیلات بانکی دریافت کرده و آن را در بازار آزاد با تفاوت دلار ۴۲۰۰ تومانی تا ۱۲ هزار تومانی فروخته و تازه یک داشته‌ای به دست آورده است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه شرکت ماشین سازی تبریز که نگین صنعت تبریز است را بدون هیچ آورده‌ای به حاج قربانعلی واگذار شده است، افزود: پس از آنکه قوه قضائیه ماشین سازی تبریز را از دست قربانعلی بیرون آورد تازه بحث ماشین سازی اراک مطرح شد بنابراین اولین نشست بنده در سفر به استان مرکزی با کارگران هپکو، آذراب و آلومینیوم سازی برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه ما هیچ پرونده زیر میزی نخواهیم داشت و همه پرونده‌ها روی میز است، افزود: بنده در جلسه سه قوه اعلام کردم و در اینجا هم اعلام می‌کنم که راهبرد ما این است که با هر پرونده‌ای که دغدغه مردم است یعنی دغدغه‌ای که رسانه‌ها و یا کسان دیگری آن‌ها را مطرح کرده اند، رسیدگی می‌کنیم و مردم را هم در جریان رسیدگی‌های خود قرار خواهیم داد البته اجازه هم نخواهیم داد که به مسئولان و مدیران انگ و اتهامی بزنند.

رئیسی با تاکید بر اینکه مسئولان باید مصون باشند به همین دلیل ما بعد از چهار سال قانون ثبت اموال مسئولان را که مصوبه مجلس بوده پیگیری و اجرا کردیم، افزود: یکی از راه‌های صیانت این است که مسئولان اموال خود را چه قبل و چه بعد از مسئولیت اعلام کنند.

رئیس قوه قضائیه دفاع از آزادی‌های مشروع را یکی دیگر از برنامه‌های خود عنوان کرد و افزود: آزادی را خدا داده است، اما اگر آزادی بی ضابطه و همراه با بی قانونی و ولنگاری باشد ضربه می‌زند در هر حال قانون حدود آزادی را تعیین کرده و این حدود تضمین کننده آزادی‌های مردم و همچنین مبارزه با فساد در کشور است.

وی دفاع از حقوق عامه را از وظایف قوه قضائیه برشمرد و اظهار کرد: ما بین اعتراض کننده و اغتشاشگر فرق می‌گذاریم ما بین جرم سیاسی و جرم امنیتی فرق می‌گذاریم در هر حال ممکن است یک دانشجو و یا یک فعال سیاسی سخنی گفته و خطایی هم کرده باشد، اما این خطا با کسی که به دنبال براندازی و اخلال در امنیت بوده متفاوت است.

رئیسی با تاکید بر اینکه حتما جرم سیاسی غیر از جرم امنیتی است و بنده این را نیز از ابتدا اعلام کرده ام، افزود: باید بین جرم سیاسی و امنیتی تفاوت گذاشت.

رئیس قوه قضائیه در پاسخ به نماینده کارگران در خصوص صدور احکام قضائی برای یکصد نفر از کارگران استان مرکزی گفت: در حال حاضر کسی از کارگران زندانی نشده و ما هم در این رابطه فرق می‌گذاریم و معتقدیم که این نوع انتقاد‌ها خیلی مهم است.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که من از دانشگاه گله دارم چرا برخی نمی‌خواهند دانشگاه سیاسی باشد دانشگاه سیاسی یعنی دانشگاهی که جامعه خود را بشناسد و متناسب با نیاز‌ها عمل کند معتقدم مهمترین سیاسیون در دانشگاه‌های ما شهدای عالیقدر دانشجو هستند چرا که آن‌ها نیاز جامعه خود را شناختند و حاضر شدند جان خود را نیز در راستای رفع این نیاز‌ها فدا کنند.

رئیسی با بیان اینکه دانشجوی سیاسی کسی نیست که مردم را به سمت اخلاق غربی و لیبرالی سوق دهد، افزود: یکی از خواسته‌های جامعه اجرای عدالت است بنابراین عدالت چتری است که باید بر سر همه مردم گسترانده شود.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه امروز عدالت مانند امنیت باید چتری بر سر همه مردم ایران باشد، گفت: باید عدالت برای تمام قومیت‌ها و برای تمام افراد با هر عقیده و نظر سیاسی وجود داشته باشد تا همه احساس آرامش و امنیت کنند.

وی بر ضرورت توجه به کرامت مردم تاکید کرد و افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز در حکم بنده تصریح کردند توجه به کرامت مردم یعنی مردمی بودن و مردمی بودن نیز با ارث بردن از مردم در میتنیگ‌ها و اینکه به صورت تشریفاتی اسم مردم را ببریم محقق نمی‌شود.

رئیسی با اشاره به اینکه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب حقیقتا به ملت و رای ملت اعتقاد دارند، تصریح کرد: توجه به کرامت مردم امر مهمی است بنابراین باید کرامت تمامی انسان‌ها اعم از قاضی، کارمند، اصحاب دعوا، وکیل و کارشناس حفظ شود در هر حال مسئولان باید به خود، خدا، مردم و سایر سلسله مراتب نظارتی پاسخگو باشند.

رئیس قوه قضائیه گفت: به دنبال اتفاقاتی که در سال ۹۶ به خاطر مسائل ارزی و دلار پیش آمد مباحثی در خصوص تشکیل دولت در سایه و یا شورای عالی مطرح شد با این وجود رهبری گفتند دولت باید بماند و به وعده‌هایی که به مردم داده عمل کند به همین دلیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ایجاد شد تا سایر قوا با دولت همکاری کند در هر حال این شورا اتمام حجتی با همه دولتمردان است تا نگویند که اختیار نداشته ایم و قوای دیگر با ما همکاری نکردند.

وی با تاکید بر اینکه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا کارکرد مجلس، شورای نگهبان و یا دیگر بخش‌های قانون گذاری و سیاست گذاری را ندارد و فقط یک شورا برای هماهنگی بین قوا در راستای اجرای اهداف دولت است، گفت: دولت طبق قانون برنامه ششم توسعه و قانون هدفمندی موظف بوده که سالانه نسبت به مدیریت مصرف سوخت در کشور اقدام کند، ولی در این چند سال هیچ اقدامی صورت نگرفته است در هر حال اگر این قانون در این چند با یک شیب ملایم انجام می‌شد شاید با وضعیتی که پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت به وجود آمد، روبرو نبودیم.

رئیسی با اشاره به اینکه دولت طرح مدیریت مصرف سوخت را به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا آورد تصریح کرد: این طرح نیاز به مصوبه شورا نداشت و آقایان گفتند که ما فقط برای هماهنگی بین قوا این طرح را به شورا آورده ایم البته طبق این طرح قرار بوده که درآمد حاصل از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت به تولید، مردم و انرژی اختصاص یابد که پیشنهاد دولت این بود که کل این درآمد به مردم اختصاص یابد و این پیشنهاد به مصوبه شورا نیاز داشت.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه طرح مدیریت مصرف سوخت بدون اقناع نخبگان و افکار عمومی اجرا شد، افزود: بنده به صورت غیررسمی از اجرای این طرح مطلع شدم بنابراین در یادداشت رسمی که به دولت دادم گفتم که برای اجرای این طرح نه افکار عمومی آماده است و نه زیرساخت‌های لازم فراهم شده است البته برخی از وزرا و دستگاه‌های اجرایی هم در این رابطه اعلام نظر کرده بودند.

وی با تاکید بر اینکه باید اعتراضات مردم شنیده شود گفت: پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت مردم اعتراضاتی کردند با این وجود دشمنان نیز احساس کردند که می‌توانند بر موج اعتراضات به حق مردم سوار شوند. در هر حال مسئله اعتراض مردم جای خود را دارد و با فرمان رفعت اسلامی که رهبر معظم انقلاب صادر کردند مسئله حل است و به گونه‌ای هم که دوستان ما اقدام کردند کسانی که یا تقصیر نداشتند و یا تقصیر کمی داشتند آزاد شدند، ولی باید به جرم کسانی که به اموال عمومی و اموال دولت خسارت زده اند رسیدگی شود.

رئیسی گفت: بنده در اصفهان هم گفتم که رفراندوم پیشکش مردم را در جریان اجرای طرح‌ها و تصمیمات بگذارید در هر حال هر جا از مردم کمک گرفته شده آن‌ها بهترین حامیان طرح‌ها بوده اند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه تمام نخبگان، مسئولان، دانشجویان و کسانی که دغدغه مبارزه با فساد را دارند باید پای کار بیایند و ما یقین داریم که همان طور مردم کار‌های ناشدنی را عمل کرده اند در این عرصه نیز با کمک مردم و توکل بر خدا موفق خواهیم شد، افزود: علاوه بر پرونده ثامن ۵۰ پرونده دیگر نیز مشابه این پرونده وجود دارد که در آن‌ها این موسسات پول‌های مردم را گرفته اند و امروز اموال آن‌ها کفایت پول مردم را نمی‌کند در هر حال دولت نباید اجازه دهد این صندوق‌ها با فریب کاری پول مردم را بگیرند.
 
رئیس قوه قضاییه گفت: نباید اجازه دهیم که مدیران و مسئولان کشور انگ زنی و اتهام زنی انجام دهند. خط قرمز ما در قوه قضاییه این جناح و آن گروه و آن دولت نیست بلکه خط قرمز ما بی استناد سخن گفتن و بی استناد حکم دادن است. خط قرمز ما این است که بی دلیل و بی استناد نه سخنی گفته شود و نه اتهامی زده شود.

وی تصریح کرد: قرار شده است که با همکاری مال باختگان اقداماتی را در خصوص پرونده‌های مربوط به موسسات مالی انجام دهیم.

رئیسی با بیان اینکه شما دانشجویان مبارزه با فساد در درون قوه قضائیه را دیده اید منتهی خواسته دوستان این است که نام قضات فاسد اعلام شود، اظهار کرد: بنده وقتی گزارشاتی از مخدوش شدن عدالت قاضی می‌شنوم سریع باید او را عزل کنم در واقع وقتی گزارشات انتظامی به دست ما می‌رسد مبنی بر اینکه عدالت قاضی مخدوش است اولین اقدام ما عزل این قاضی است، اما پس از عزل او بحث پیگیری کیفری پرونده مطرح است که این پرونده نیز باید مثل سایر پرونده‌های کیفری رسیدگی شود.

رئیس قوه قضائیه در خصوص تغییر و تحولات انجام شده در این قوه نیز تصریح کرد: وقتی که ما آمدیم برخی از مدیران را در بخش‌های مختلف به دلایلی همچون پایان دوران پنج ساله مدیریت آن‌ها جابه جا کردیم و البته در بعضی از بخش‌ها نیز می‌خواستیم خون جدیدی در سازمان جریان یابد و در استان‌ها هم این کار را کردیم و تا زمان ایجاد تحول این جابه جایی‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: معتقدیم برخی ترک فعل‌ها از برخی فعل‌ها خسارت بارتر است بنابراین عزم قوه قضائیه بر این است که با ترک فعل‌هایی که برای کشور خسارت بار بوده برخورد کند.

رئیسی تصریح کرد: بنده با ادبیات دانشجویان آشنا هستم و، چون معتقدم نگاه‌های شما دغدغه مندانه است پس حتما از نقد‌های شما استقبال خواهیم کرد.
 
یت الله رئیسی درباره رسیدگی به پرونده‌های خاص از جمله پرونده‌های درون قوه قضاییه و پرونده‌های مربوط به برخی شرکت‌ها و نیز پرونده ١٨ میلیارد دلاری گفت: این هم مشمول کلیتی است که گفتم؛ ما در مورد این پرونده‌ها از جمله این پرونده خاص کار کارشناسی انجام می‌دهیم و کارشناسان نیز کار می‌کنند تا پرونده برای رسیدگی آماده شود.

وی افزود: درباره شورا‌های عالی که گفتید قوه قضاییه در آنجا عضویت دارد، بنای ما این است که در شورا‌های عالی حضورمان فعال باشد و هرگز در شورا‌ها نمایندگان قوه قضاییه منفعل نخواهند بود.

رئیس قوه قضاییه درباره سوال دانشجویان پیرامون فعالیت‌های رسانه‌ای قوه و خبرگزاری میزان، افزود: تفاهم با افکار عمومی از ضرورت‌ها و پیوست‌های مهم مبارزه با فساد و اجرای عدالت است. من حرف شما را کاملا حرف فنی و تخصصی می‌دانم؛ مساله رسانه و افکار عمومی یکی از ضرورت‌های ماست که اشاره شد. من به دوستان و همکاران گفتم که جلساتی همانند جلسات امروز را روسای کل دادگستری‌ها و مسئولان در استان‌ها و در بخش‌هایی که دستگاه قضا با افکار عمومی و نخبگان و دانشجویان در ارتباط هستند، داشته باشند.

وی تاکید کرد: این برای ما یک فرصت است. ما با ادبیات دانشجویی نا آشنا نیستیم؛ البته ممکن است تا حدی لحن و ادبیات متفاوت باشد؛ اما من معتقدم، چون از سر دغدغه مندی و دلسوزی است، لذا نگاه‌های دغدغه‌مند حتما با پیگیری و پیشنهاد مورد استقبال است و من و همکارانم حتما بهره‌مند خواهیم بود.

گفتنی است رئیس قوه قضاییه از یکی از دانشجویان که خارج از وقتِ طرح سوال، برای مطرح کردن پرسش خود تلاش داشت، خواست سوال خود را مطرح کند.

در ادامه رئیس قوه قضاییه گفت: من از شما دانشجویان یک سوالی دارم؟ آیا آقا در شب‌های ماه رمضان برای شما جلسات نمی‌گذارند تا صحبت‌های شما را گوش دهند؛ امثال من به عنوان یک طلبه نحوه پاسخگویی به مردم را از ایشان آموخته ایم.

گفتنی است این صحبت رئیس قوه قضاییه با تشویق حضار همراه شد.

وی ادامه داد: ایشان در همین قضیه افزایش قیمت بنزین، بعد از جلسه درس خارج فقه این موضوع را تبیین کردند و گفتند صف مردم از اغتشاشگران جداست و اعتراض آن‌ها را شنیدیم؛ اما اغتشاشات و آشوبگری چیز دیگری است. نمی‌خواهم شعار بدهم، اما رهبری حداقل هفته‌ای یک شب گاهی هم هفته‌ای دوشب به خانه خانواده شهدا، خانواده‌هایی که یک شهید تا چند شهید داده اند، می‌روند و با تمام اعضای خانواده صحبت می‌کنند. این موضوع نه برای زمانی است که ایشان رهبر شده اند و زمانی که رئیس جمهور نیز بوده اند، این کار را انجام می‌دادند.

انتهای پیام///
منبع؛ خبرگزاری دانشجو


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز