خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/09/10 11:26:19 AM

ستاری:

بیش از یک میلیون متر مربع فضای نوآوری در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت:‌ تا یکسال آینده بیش از یک میلیون متر مربع فضای نوآوری در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود و به سمت ایجاد کسب و کارهای نوین پیش می‌رویم.

بیش از یک میلیون متر مربع فضای نوآوری در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم رونمایی و پذیره‌نویسی فرا صندوق ستارگان، اولین فراصندوق کشور در بازار سرمایه اظهار داشت: پول نفت باعث شده این گونه از سرمایه‌گذاری‌ها را به صورت اساسی فراموش کنیم در صورتی که ما کشوری هستیم با چند هزار سال تاریخ صادرات و تجارت بنابراین به خوبی می‌توانیم بازار سرمایه‌گذاری را رونق دهیم. 

وی گفت: پیش‌فرض ما این است که شغل فقط مشکلش پول است و اگر به افرادی که نیازمند شغل هستند تسهیلاتی ارائه بدهیم می‌توانند شغل مورد نظر خود را ایجاد کنند در صورتی که این تفکر غلط است و تجربه آن را نیز ما در معاونت فناوری داشتیم که به نخبگانمان تسهیلاتی ارائه می‌دادیم و همین موضوع موجب شد که همه آنها شکست بخورند و خروجی خاصی نیز نداشته باشیم. چرا که بعد از ارائه تسهیلات از این افراد حمایت و پشتیبانی فکری نکردیم.

ستاری افزود: در گذشته به این شکل بوده که یک حجره‌دار چند نفر شاگرد در کنار خود داشت و آنها را به عنوان یک کاسب تربیت می‌کرد و راه و رسم پول درآوردن را نشان‌شان می‌داد و ما هم باید به این سمت پیش برویم. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: در حال حاضر یک جوان را با پول در جیبش، جایگاه پدرش و ماشینش نگاه می‌کنیم و به آنچه که در ذهن آن می‌گذرد توجهی نمی‌کنیم. 

وی افزود: هیچ وقت در تاریخ مملکت ما این میزان پول در آموزش و پرورش اختصاص نداده بودیم ولی از این آموزش‌ و پژوهش رازی و ابوعلی سینا بیرون نیامد. 

ستاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 میلیون دانشجو در کشور داریم و امروز دانشگاه‌ها نقش بزرگی در رشد و توسعه کشور دارند ولی چیزی که در دانشگاه‌ها آموزش می‌دهند ربطی به بیرون از محیط دانشگاه ندارد و ما باید به سیستم‌های نوآوری و فناوری روی بیاوریم. 

وی تاکید کرد: تا یکسال آینده بیش از یک میلیون متر مربع فضای نوآوری در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود و ما انتظار نداریم که از این مراکز نوآوری شرکت‌های عجیب و بزرگ ایجاد شود و به آنها ایده‌های ایجاد کسب و کار و روش‌های نوین را ارائه می‌دهیم. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت نمی‌تواند در حوزه سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر باشد و این اقدام کار بخش خصوصی است و محصول از شرکتی بیرون می‌آید که بخش خصوصی در آن ورود پیدا کرده باشد و محصولات حاصل سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی هستند.

ستاری افزود: قطعا محصولی است پژوهش‌های دولتی خارج نخواهد شد و ما هر محصولی داریم از بخش خصوصی استخراج شده است. 

وی بیان داشت: اینکه نهادهای بزرگ مالی کشور دور هم جمع می‌شوند تا یک فراصندوق را ایجاد کنند خیلی ارزشمند است. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: اگر به خوبی عمل نکنیم همینطور که بچه‌های ما را از دانشگاه‌ها به خارج می‌برند فردا استارت‌آپ های ما را به خارج خواهند برد و ما نیاز به یک ماهیت برای ایجاد کسب و کار داریم. 

ستاری گفت: استارت‌آپ‌ها تامین کننده نیروی انسانی هستند و در این حوزه اشتغالزایی خوبی داشته‌اند.

وی یادآور شد: ما بدون حمایت ستاد اجرایی نمی‌توانیم چنین کار عظیمی را انجام دهیم و نمی‌توانیم اکوسیستم دانش‌بنیاد را دولتی کنیم و آن را با رانت ایجاد کنیم و قطعا بدون حمایت ستاد اجرایی نمی‌توانستیم در این نقطه حضور داشته باشیم و با ایجاد این فراصندوق آینده مملکت،‌ جوانان و سرمایه‌گذاری را تضمین می‌کنیم و سرمایه این جوانان در ذهن آنها است و در جیبشان نیست.

* با پول نفت نمی‌شود اقتصاد پویا درست کرد

در ادامه این مراسم طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: ما مرتبا آخرین دستاوردهای دانشگاه‌های غربی را  کپی‌برداری می‌کنیم ولی نتیجه‌ای که آنها گرفته‌اند را نمی‌گیریم. 

وی گفت: اول نفت و بعد از آن دانشگاه‌ها بوجود آمد و در این بین هیچ وقت دانشگاه‌ بر روی نفت کار نکرد ولی از پول آن استفاده کرد. وقتی به دانشگاه آزاد آمدم 38 درصد آموزش عالی را به خود اختصاص داده بود و هر ساله 300هزار نفر به دانشگاه‌ آزاد برای تحصیلات می‌آیند و همه این سرمایه که در این دانشگاه شکل گرفته سرمایه خود مردم است و در گذشته دانشگاه آزاد پولش را در بانک گذاشته بود و از سود آن استفاده می‌کرد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در گام دوم انقلاب باید به این مساله توجه کنیم که با پول نفت نمی‌شود اقتصاد پویایی درست کرد بنابراین در این حوزه باید به اقتصادهای نوین و پویا روی بیاوریم. 

طهرانچی یادآور شد: ما باید فرهنگ کار را در کشور تغییر دهیم و در این تغییر فرهنگی و رویکرد بیاییم نسبت به فضای کسب و کار جدید نگرشی جدید ایجاد کنیم.

انتهای پیام///
منبع؛ فارس


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز