خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/07/26 11:02:53 PM

انرژی اربعین در تمام طول سال همراه زائران پیاده است / حب امام حسین وحدت آفرین است 

میلاد حبیبی شاعر جوان اهل بیت(ع) با اشاره به اهمیت نهضت عاشورا گفت: حب امام حسین(ع) و عشق به این واقعه عظیم همه آزادی خواهان جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان را کنار هم جمع کرده و وحدتی میان آنها به وجود آورده است. انرژی حاصل از این شور و وحدت، برای تمام سال همراه زائران پیاده است.

انرژی اربعین در تمام طول سال همراه زائران پیاده است / حب امام حسین وحدت آفرین است


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، میلاد حبیبی که سابقه شعرخوانی در محضر رهبر معظم انقلاب را دارد با اشاره به ریشه های شاعری اش گفت: علاقه مندی به هنر شعر و شاعری و حب اهل بیت (علیهم السلام) در کنار هم جمع شد و قریحه ام در جهت تعظیم شعائر دینی و تکریم خاندان اهل بیت(ع) قرار گرفت و نتیجه آن شعرهای متعددی است که از نوجوانی تا کنون در مدح و ثنای ائمه اطهار(ع) سرودم که بیشترین آنها به بازخوانی قیام عاشورا تعلق دارد.

وی با اشاره به حضور میلیونی زائران پیاده در اربعین حسینی گفت: برخی دلایلی همچون آشفتگی در کشور عراق را برای حضور نیافتن در این رویداد بزرگ دینی کافی می دانند. اما من معتقدم اینها تنها بهانه هایی برای شیطان است. مگر امام حسین(ع) در شرایط امن و آرامش بود؟ و آیا نسبت به ظلم و جور اعتراض نکرد و برای زنده نگهداشتن دین جد بزرگوارش به شهادت نرسید؟ حال هر کس که بخواهد قدم در راه ایشان بگذارد نباید از مسیر هراس داشته باشد و از سختی ها بهراسد و به این دلیل از حضور در این رویداد میلیونی صرف نظر کند. 

وی با قرائت شعری از هوشنگ ابتهاج گفت: وقتی به سفر اربعین و توجیهی که برخی افراد برای نرفتن به این سفر می آورند فکر می کنم یاد این بیت از شعر استاد هوشنگ ابتهاج در خاطرم زنده می شود که می گوید«وفاداری طریق عشق مردان است و جانبازان/چه نامردم اگر زین راه خون آلود برگردم» معتقدم این اصلا درست و زیبا نیست که ما بخواهیم در برابر رشادت و جانبازی و شهادت حضرت اباعبدالله(ع) و یاران با وفایشان به فکر جان و آرامش خودمان باشیم و به زیارت کسی که امنیت خودش و خانواده اش را فدای زنده نگهداشتن دین اسلام کرد نرویم.

میلاد حبیبی که هم اکنون در سفر پیاده روی اربعین حضور دارد رویداد اربعین را وحدت آفرین خواند و افزود: نهضت عاشورا و رویداد اربعین در طول هزار و چهارصد سال این ظرفیت را داشته که به تنهایی موجب وحدت میان مسلمانان و غیرمسلمانان شود. هر انسان آزاده ای با نگاه عمیق به نهضت عاشورا و توجه به مفاهیم ارزشمند آن همچون زیربار ظلم نرفتن، به مکتب حسینی می پیوندد و همین مفاهیم و عشق به حضرت اباعبدالله(ع) است که آزادگان را دور هم جمع کرده است.

این شاعر اهل بیت حضور میلیونی در راه پیمایی اربعین را وحدت آفرین خواند وافزود: این حضور وحدت آفرین همه آزادگان جهان در راهپیمایی اربعین با پذیرایی خوب مردم عراق همراه است. باید با این موکب داران رفتار خوب و شایسته ای داشت. زیرا دلهای همه ما را محبت  امام حسین به یکدیگر نزدیک کرده است و باید پاسخ محبت را با محبت داد و باید از لطف و کرم مردم عراق تقدیر کرد. همه ما می دانیم که وحدت میان آزادی خواهان و کسانی که با ظلم و استکبار جهانی مبارزه می کنند لازم و ضروری است اما در اربعین باید به این نکته توجه داشت که این وحدت تا چه حد می تواند لذت بخش و دوست داشتنی هم باشد. وحدتی که می تواند بهترین خاطراه عمر هر کسی باشد و برکات و انرژی آن در تمام ایام سال در زندگی هر کسی جاری و ساری باشد.

انتهای خبر///
سمیرا حسن


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز