خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/07/22 2:16:01 AM

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران:

آینده پژوهی پاشنه آشیل تصمیم گیری مدیران است 

محمدحسین بوچانی رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در جمع اعضای شورای شهر همدان بر لزوم برنامه ریزی و مطالعه تاکید کرد و افزود: آینده پژوهی را پاشنه آشیل تصمیم گیری است و ضرورت دارد رویکرد دانش بنیانی و علم محوری در تمامی سطوح تصمیم گیری دیده شود.

آینده پژوهی پاشنه آشیل تصمیم گیری مدیران است


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ بوچانی در جمع اعضای شورای شهر همدان با اشاره به وجود نظام نامه پژوهشی مصوب در مرکز و ابلاغ آن از سوی شهردار تهران گفت: ذیل این نظام نامه، 13 کمیته پژوهشی وجود که آخرین آن با عنوان کمیته نوآوری و هوشمندسازی به تازگی و پیرو رویکردهای نوین مدیریت شهری در تهران شکل گرفته است. به گفته ی وی در چارچوب این نظام نامه و تشکیل کمیته ها ، ارتباط مستمر مرکز با معاونت های مختلف شهرداری شکل می گیرد.

وی مرکز مطالعات را همراه شورا در مراحل مختلف تصمیم سازی، نظارت و اجرا دانست و افزود: ارتباط مرکز با شورا در چارچوب مشخصی تعریف شده است که اعلام نظر درباره لوایح مختلف یکی از آنهاست. ضرورت دارد رویکرد دانش بنیانی و علم محوری در تمامی سطوح تصمیم گیری دیده شود.

بوچانی همچنین بر لزوم توجه به نوآوری و خلاقیت در اداره شهر تاکید کرد و گفت:  به کارگیری خلاقیت تنها به معنای بهره مندی از تکنولوژی نیست بلکه معنای گسترده تر دارد ؛ در حال حاضر کشورهای پشرفته و شهرهای الگو در جهان از روش های خلاقانه در مدیریت شهر بهره می برند.

بوچانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تجاری سازی پژوهشهای مرکز گفت: با توجه به اینکه تمامی پروژه هایی که در شهرداری کلید می خورد دارای بهره بردار مشخصی است و همچنین پروژه های بسیار تخصصی و جزیی است و اغلب موارد مصرف دیگری ندارد امکان تجاری سازی آنها وجود دارد.
در ادامه این جلسه حمید بادامی نجات نائب رییس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ساختار مرکز مطالعات و پژوهش های همدان گفت: برخلاف تهران این مرکز زیرمجموعه شورای شهر همدان است .

بادامی ضمن ابراز علاقه مندی برای انتقال تجربیات تهران به همدان در قالب های گوناگون از جمله امضای تفام نامه گفت: پیش نویسی تنظیم شده است که امیدواریم از این طریق بتوانیم ظرفیت های موجود در همدان را گسترش دهیم و به سمت پیشرفت بیشتر حرکت کنیم.

وی مرکز مطالعات و پژوهش های همدان را جزو مراکز پیشتاز علمی در مدیریت شهری کشور معرفی کرد و افزود: این مرکز می تواند با همکاری با کلان شهرهایی که سابق بیشتری در پژوهش دارند مانند تهران و مشهد به یکی از الگوهای موفقیت تبدیل شود.

حمید بادامی نجات نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان از بازدید اعضای شورای شهر متبوعش از رصدخانه شهری تهران واقع در برج میلاد خبرداد و اظهار داشت: بهره‌گیری از تجربیات برای ایجاد این طرح شهری در شهر همدان هدف از این بازدید بود.

رئیس کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری شورای عالی استان ها با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهرهمدان بازدید دیگری از مرکز مطالعات شهر تهران داشتند گفت: طبق صحبت های صورت گرفته مقرر شد تفاهمنامه ای بین مرکز مطالعات شهر تهران با مرکز مطالعات شورای شهر همدان جهت انتقال تجربه و استفاده از ظرفیت های مرکز مطالعات تهران منعقد شود.

انتهای خبر///
سمیرا حسن
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز