خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/07/21 12:28:16 AM

عضو جامعه مدرسین حوزه بیان کرد:

هماهنگی وجوه نمادین و نرم افزاری 

فقیهی تصریح کرد: باید سعی ما بر این باشد که اهداف امام حسین(ع) در این حرکت اسلامی در کنار بُعد نرم‌افزاری و نمادین آن جامه عمل بپوشد.

هماهنگی وجوه نمادین و نرم افزاری


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز؛ آیت‌الله محسن فقیهی، استاد سطح خارج و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان گفت: پیاده‌روی اربعین حرکت بسیار عظیمی است و از همه کشورهای دنیا در این حماسه بزرگ حضور دارند؛ براساس آمار، افرادی از ادیان مختلف از خاورمیانه، کشورهای اروپایی و آمریکایی به عنوان علاقه‌مندان به امام حسین(ع) در این راهپیمایی عظیم و باشکوه حضور دارند.


اربعین به دین و کشوری اختصاص ندارد

فقیهی با بیان اینکه حضور پیروان همه ادیان و مذاهب به علت علاقه به منش آزادی‌خواهانه امام حسین(ع) و ریشه در فطرت پاک انسان‌ها دارد، اظهار کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند اربعین و پیاده‌روی آن جهانی شده و اختصاص به دین و کشور و مذهب خاصی ندارد.

استاد سطح عالی و خارج حوزه علمیه ابراز کرد: در تاریخ اسلام و غیر اسلام، در هیچ دین و مذهبی، چنین راهپیمایی و مراسمی وجود نداشته و ندارد و این حرکت اسلامی است که به وجود آمده و باید سعی کنیم به اهداف امام حسین(ع) در این راهپیمایی توجه ویژه داشته باشیم.

فقیهی تصریح کرد: ایثار یکی از مهمترین وجوه اهداف امام حسین(ع) است؛ یعنی اگر می‌خواهیم این حرکت در راستای اهداف امام(ره) باشد باید ایثار در این حرکت عظیم اجتماعی موج بزند؛ اگر فردی هست که نیاز به کمک ما دارد یا گرسنه است و تشنه به او رسیدگی کنیم و در عمل منش و روش  و سیره ائمه(ع) را اجرا کنیم.


قدردانی از ملت عراق

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: ایثاری که امام حسین(ع) داشت ما هم باید داشته باشیم و از ملت عراق که با بذل مال و ارائه خدمات به مردم ایران، محبت و ایثار می‌کنند، کاملاً تشکر و سعی کنیم به مقدسات ادیان مختلف و مذاهب گوناگون به هیچ وجه اهانت نشود و باید وحدت بین‌الادیانی و بین‌الانسانی را حفظ کنیم.

وی با ذکر اینکه راهپیمایی اربعین، فرصتی برای وحدت آزادی‌خواهان جهان حول محورها و مفاهیم مشترک انسانی است، اضافه کرد: دشمنان نمی‌توانند این حرکت را تحمل کنند. لذا هر سال برای تحت‌الشعاع قرار دادن آن برنامه‌ریزی می‌کنند.


اهداف امام حسین(ع) در نماد و نرم‌افزاری

فقیهی تصریح کرد: باید سعی ما بر این باشد که اهداف امام حسین(ع) در این حرکت اسلامی در کنار بُعد نرم‌افزاری و نمادین آن جامه عمل بپوشد. البته تا حدود زیادی هم این طور است؛ باید این حرکت اسلامی را پاس بداریم و تشکر خود را از ملت عراق به جا آوریم تا حرکت مرموزانه دشمنان نقش بر آب شود.

استاد سطح خارج حوزه با اشاره به برخی اقدامات مرموزانه در عراق و ایجاد تنش و درگیری در برخی شهرها که از سوی دشمنان حمایت و برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه به دنبال این هستند که این حرکت را کمرنگ و ضعیف جلوه دهند و دعوای عرب و عجم راه بیندازند و بین شیعه و سنی اختلافاتی به وجود بیاورند. باید کاملاً هوشیار باشیم و دقت کنیم که نقشه‌های دشمن را نابود و اهاف قیام عاشورا را محقق کنیم.

انتهای پیام///
منبع؛ ایکنا


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز