خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/05/20 1:22:52 AM

نماز عید قربان در قدس؛ حضور هزاران نمازگزار، حمله صهیونیست‌ها و واکنش حماس 

هزاران فلسطینی نماز عید قربان را در مسجد الاقصی برگزار کردند اما نیروهای رژیم صهیونیستی با دخالت خود سبب درگیری و مصدومیت چندین نمازگزار شدند.

نماز عید قربان در قدس؛ حضور هزاران نمازگزار، حمله صهیونیست‌ها و واکنش حماس


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، اداره اوقاف اسلامی در شهر قدس اشغالی اعلام کرد بیش از یکصد هزار نماز گزار نماز عید قربان را در صحن‌های مسجد الاقصی برگزار کردند.نماز هزاران نفری و درگیری صهیونیست‌ها

بر اساس گزارش وبگاه خبری «غزه الان»، همزمان از زائران و نمازگزاران در مسجد الاقصی خواسته شده پس از خاتمه نماز هم مسجد را ترک نکنند تا مانع ورود غیرقانونی احتمالی شهرک‌نشینان صهیونیست به آنجا شوند.

منابع محلی در بیت‌المقدس گفتند نمازگزاران تلاش‌ ده‌ها شهرک نشین را برای ورود به مسجد الاقصی ناکام گذاشتند. این صهیونیست‌ها به مناسبت سالروز «تخریب هیکل» مقابل باب المغاربه تجمع کرده بودند.

نظامیان رژیم اشغالگر هم صبح امروز یکشنبه با یورش به مسجد الاقصی به سمت زائران و محافظان مسجد گلوله‌های گاز اشک آور پرتاب کردند. خبرنگار روزنامه العربی الجدید گزارش کرد که نظامیان اسرائیلی به چندین نمازگزار تعدی کرده‌اند. آنها سعی کرده‌اند که شماری از جوانان فلسطینی را از مسجد اخراج کنند. 

طبق گزارش‌های خبری، چندین فلسطینی به دلیل حمله نظامیان اسرائیلی و ضربات آنان مصدوم و برخی نیز با گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شده‌اند. یک کودک نیز در میان مصدومان دیده می‌شود. همچنین یک جوان فلسطینی نیز بازداشت شد.

بنا بر این گزارش، یک سرباز صهیونیست نیز در درگیری‌های امروز مصدوم شده است.

نماز در اردوگاه‌های غزه؛ واکنش حماس و جهاد

از سوی دیگر صدها فلسطینی هم در نوار غزه نماز روز عید قربان را در اردوگاه‌های «العوده» در نزدیکی مرزهای شرقی شهر غزه و «خان‌یونس» در جنوب نوار غزه برپا کردند.

رهبرانی از گروه‌های ملی و اسلامی مختلف در نماز عید امروز  در غزه شرکت داشتند.

«خالد البطش»، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در خطبه‌های عید در شرق شهر غزه گفت: ملت فلسطین همچنان به برپایی راهپیمایی‌های بازگشت، مخالفت با معامله قرن و نقشه‌ها برای نابودی مسئله فلسطین متعهد هستند.

وی افزود: وضعیت گرسنگی و محاصره نوار غزه باعث تغییر باورهای مردم و یا پایبندی آنها به اصول و آرمان‌هایشان نمی‌شود. آنها همواره مدافع این اصول هستند.

به گزارش وبگاه خبری رای الیوم، البطش گفت: ملت فلسطین پایبند به فلسطین کامل و نه ناقص هستند و طرح‌های اسکان (فلسطینی‌ها) در کشورهای عربی را رد می‌کنند.

البطش اوضاع در قدس و مسجد الاقصی را خطرناک خواند و گفت: رژیم اشغالگر امری واقع در قدس اشغالی و مسجد الاقصی  را تحمیل کرده است، اما ملت فلسطین با آن مقابله می‌کند. این رهبر جهاد اسلامی تحقق وحدت ملی به منظور رویارویی با چالش های روبروی مسئله فلسطین را خواستار شد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس هم امروز یکشنبه در بیانیه‌ای به رژیم صهیونیستی درباره هر گونه تعرض به مسجد الاقصی یا تلاش برای تغییر هویت اسلامی آن از طریق تقسیم زمانی و مکانی آن هشدار داد.

این مسئول حماس تاکید کرد: تحولات مسجد الاقصی افشاگر واقعیت بعد دینی مناقشه با اسرائیل است از همین رو از همه می‌خواهیم دست از توهم سازش و همکاری امنیتی بردارند و هر گونه عادی سازی با دشمن را متوقف و با اصلاح جهت قطب نمای خود مقاومت را احیا کنند.

هنیه از امت عربی و ملت فلسطین خواست به مسئولیت خطیر خود در قبال قدس و مسجد الاقصی عمل کرده و از صبوری و مقاومت محافظان این مسجد حمایت کنند.

گروه‌ها و نهادهای افراط گرای صهیونیست از نخست وزیر این رژیم خواسته بودند به یهودیان در جریان عید قربان اجازه ورود به مسجد الاقصی داده شود با اینکه این روزها عید مسلمانان است.

شنبه شب پلیس رژیم صهیونیستی به فلسطینیانی که در راهپیمایی برای محکومیت حمله شهرک نشینان به محله‌های بخش قدیمی قدس اشغالی شرکت کرده بودند حمله کرد.

نیروهای پلیس صهیونیستی در جریان این حمله شعارهایی نژادپرستانه به مناسبت سالگرد تخریب مجسمه هیکل سر دادند.(نهم آگوست بنا به تقویم عبری روز تخریب هیکل است) که هر ساله در این روزها یورش بزرگ شهرک نشینان به مسجد الاقصی اتفاق می‌افتد.
انتهای خبر///

منیع؛ فارس


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز