خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/04/24 11:12:23 PM

نماینده مردم اصفهان:

دولت اشک پیازکاران اصفهانی را درآورد 

عباس محمد صالحی نماینده مردم اصفهان در شورای عالی استانها از بی توجهی دولت نسبت به کشت پیاز در غرب این استان خبر داد و افزود: اگر عزمی برای حمایت از کشاورزان و قطع دست سودجویان نباشد امسال هم با افزایش شدید قیمت پیاز و خسارت پیازکاران روبرو خواهیم بود.

دولت اشک پیازکاران اصفهانی را درآورد


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، محمدصالحی با اشاره به تجربه کشاورزان این استان درخصوص کشت سیب زمینی گفت: دولت درباره محصول سیب زمینی هم همین رفتار را داشت و حمایت موثری از کشاورزان نکرد و نتیجه آن افزایش قیمت سیب زمینی به بیشتر از دوازده هزارتومان در پاییز و زمستان سال قبل بود. حال اگر از پیازکاران هم حمایت نشود باز همین ماجرا تکرار خواهد شد.

 محمدصالحی با اشاره به نزدیکی فصل برداشت پیاز از این خطه گفت: تا پایان تیرماه فصل برداشت پیاز از غرب استان اصفهان است. پیش بینی شده که بیشتر از 200هزار تن محصول پیاز از سطح زیر کشت این استان برداشت شود که این میزان می تواند نیاز بازار را در این فصل تامین نماید. کشاورزان برای تعدیل بازار و تامین نیاز مصرف کننده سطح بیشتری را زیر کشت بردند و برای برداشت محصول باکیفیت هزینه کردند اما حالا بیم از آن دارند که با رفتار منفعلانه دولت دچار خسارت شوند.
وی با اشاره به هزینه سنگین کاشت پیاز گفت: کشاورزان تقریباً برای هر جریب کشت پیاز نزدیک به هشت میلیون تومان و در هر هکتار هشتاد میلیون تومان هزینه کردند. با روند کنونی بازار هر کیلو پیاز از کشاورز پانصد تومان خریداری می شود و در فصل برداشت تا سیصدتومان هم کاهش خواهد داشت. این موضوع سبب می شود کشاورزان متضرر شده و حتی هزینه کشت محصول را تامین نمی کنند.

نماینده مردم اصفهان در شورای عالی استانها با اشاره به وجود سودجویان و پیش خرید محصول گفت: کشاورزان زانوی غم بغل کرده اند و امیدی به آینده ندارند. حاصل دسترنج آنها را سودجویان برداشت می کنند که به راحتی با پیش خرید محصول(سلف خری)  سود می برند و با انبار کردن محصول در فصل زمستان به چندبرابر قیمت آن را وارد بازار می کنند. و برای کشاورز تنها زحمت و حسرت باقی می مانند و متاسفانه دولت تنها نظاره می کند و این موضوع باعث رنجش کشاورزان است.

وی با اشاره به تامین پیاز کشور توسط اصفهان گفت: کشاورزان غرب استان اصفهان در سالهای گذشته به کشت پیاز روی آوردند و هم اکنون یک چهارم نیاز کشور را پیازکاران اصفهانی تامین می کنند. و در اواخر تیرماه در فصل تابستان اصفهان تامین کننده پیاز کشور است. میزان تولید محصول هم اکنون بیشتر از نیاز مصرف کننده است و چنانچه ابزار لازم برای کشاورزان فراهم باشد می توان این محصول را به کشورهای همسایه صادر نمود و آورده بیشتری را نصیب کشاورزان کرد.

وی با درخواست از دولت برای تدبیری عاجل برای کشاورزان گفت: دولت و مشخصاً جهاد کشاورزی باید برای تامین بازار و حمایت از کشاورز و مصرف کننده وارد گود شود و حالا با خرید تضمینی محصول از کشاورزان برای تنظیم بازار و عرضه در فصل مناسب اقدام کند. این اقدام باید حالا که به کشاورزان مربوط است، صورت گیرد و نه زمانی که باید برای بازار متشنج کاری کرد و آن وقت دولت از سودجویان به چندین برابر قیمت محصول را خریداری و به بازار عرضه کند. دولت باید نقش حمایتی از کشاورز داشته باشد که تعلل در این امر تا کنون موجب رنجش کشاورزان و ناامیدی آنها بوده است.

نماینده مردم اصفهان در شورای عالی استانها با اعلام نارضایتی از جهادکشاورزی گفت: متاسفانه کشاورزان دولت و جهادکشاورزی را در موضع انفعال می بینند و امیدی به حمایت دولت ندارند. دولت همیشه در تصمیم گیری دیرتر از زمان خود عمل می کند و تصمیم ها تا زمان اجرایی شدن، زمان زیادی را از دست داده و در نهایت ثمرات آن به کشاورزان نمی رسد. دولت برای نجات کشاورزان کاری نمی کند و اموال و دسترنج کشاورز به دست دلالان و سودجویان به یغما می رود و این امر رغبتی برای کشاورز برای کشت در سالهای بعد باقی نمی گذارد.

محمدصالحی با ارائه راهکار به دولت گفت: جهادکشاورزی می تواند با خرید تضمینی محصول از کشاورزان به قیمت مناسب راه را بر سودجویان ببندد و امید را برای کشت و کار به کشاورزان برگرداند. البته امید چندانی به رفتار دولت نیست. چون سالهای قبل هم همین روند تکرار شده و دولت در موضع انفعال با مسئله کشاورزان برخورد کرده و در سالهای قبل هم برای خرید تضمینی و یا حمایت از کشاورزان هیچ کاری نکرده است. حالا هم کشاورزان امید چندانی نسبت به رفتار دولت ندارند اما می خواهند که دولت حداقل در این شرایط که مشکلات معیشتی بیشتر از همیشه کشاورزان را آزار می دهد،پای کار بیاید و با خرید تضمینی برای حل این مشکل اقدام کند.

وی با اشاره به حل مقطعی مشکل آب در استان اصفهان گفت: پس از بارشهای بهاری امسال و پر شدن سد زاینده رود، مشکل آب این استان تا حدودی رفع شده و امیدواریم روند بارشها در سالهای آتی ادامه داشته باشد تا کشاورزان درباره آب مشکلی نداشته باشند. حق آبه کشاورزان در شرق اصفهان هم همواره محل مناقشه بوده و دولت و آب منطقه ای اصفهان برای مدیریت آب در این استان وارد عمل شده تا آب موجود پشت سد زاینده رود برای مصرف خانگی و شرب استفاده شود.

انتهای خبر///
سمیرا حسن


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز