خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/04/19 4:46:53 AM

استعفای سفیر انگلیس در آمریکا 

سفیر انگلیس در آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد استعفا می‌کند.

استعفای سفیر انگلیس در آمریکا


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، پس از افشای اینکه کیم داروک، سفیر انگلیس در آمریکا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور را بی کفایت و بی منطق خواند مناقشه‌ای دیپلماتیک میان آمریکا و انگلیس در گرفت که به مجادله لفظی میان دو طرف منتهی شد.امروز چهارشنبه کیم داروک اعلام کرد که از مقام خود به عنوان سفیر انگلیس در آمریکا استعفا می‌دهد.

در همین حال سایمون مک‌دونالد، رئیس سرویس دیپلماتیک وزارت خارجه انگلیس استعفای کیم داروک، سفیر انگلیس در آمریکا را پذیرفت.

گاردین به نقل از مک‌دونالد نوشت: در پاسخ به نامه استعفای داروک و از جانب سرویس دیپلماتیک با تاسف عمیق شخصی، استعفای وی را می‌پذیریم.

وی در ادامه گفت: نخست وزیر، وزیر خارجه و تمامی اعضای دولت در کنار شما ایستاده‌اند. ما هدف یک افشا شرورانه اطلاعات قرار گرفته‌ایم، شما فقط کار خود را انجام داده‌اید. من درک می‌کنم که شما می‌خواهید این فشار را از روی خانواده و همکارانتان در سفارت بردارید. از اینکه به دیگران بیشتر از خودتان فکر می‌کنید از شما تقدیر می‌کنم.

روزنامه گاردین نوشته است، در متن استعفانامه داروک آمده است: از زمان درز اسناد رسمی از سفارت انگلیس در آمریکا حرف و حدیث‌های زیادی درباره پست من و ادامه حضور من به عنوان سفیر مطرح شده است. من به این سخنان خاتمه می‌دهم. شرایط کنونی ایفای نقشم را آن طور که دوست دارم غیر ممکن می‌سازد.

ترزای می، نخست وزیر انگلیس نیز که در مجلس عوام سخنرانی می‌کرد، در واکنش به این استعفا، داروک را به خاطر یک عمر خدمت به انگلیس مورد تقدیر قرار داد و گفت: ما به این مرد بسیار مدیونیم و امیدوارم که پارلمان از ارزشها و اصول ما به خصوص زمانی که تحت فشار قرار می‌گیرد، دفاع کند.

جرمی کوربین، رهبر اپوزیسیون از حزب کارگر نیز شیوه برخورد با سفیر را "فراتر از ناعادلانه" و "غلط" خواند و گفت: این فرد خدمات خوب و قابل ستایشی داشته است. تمامی پارلمان باید با تاسف این فرد که مجبور به استعفا شده است، شریک باشند.

چند روز پیش ایمیل‌های سفیر بریتانیا در واشنگتن لو رفت که در آن دولت دونالد ترامپ را "بی‌منطق، متزلزل و ناکارآمد" توصیف کرده بود.

در پی انتشار محتوای برخی از از ای‌میل‌ها، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با تشدید حمله به سفیر انگلیس در واشنگتن گفت که دیگر با او کار نخواهد کرد.

او در یک رشته توییت در روز دوشنبه گفت که سر کیم داروک "در آمریکا فردی مورد علاقه نیست."

در یکی از پیغام‌های ارسال شده در ماه گذشته سفیر مستعفی انگلیس در آمریکا، سیاست‌های آمریکا درخصوص ایران را "غیرمنسجم و سردرگم" معرفی کرده بود.

ترامپ همچنین کیم داروک را فردی "بسیار نادان" توصیف کرده و شیوه مدیرت ترزا می درباره بریگزیت را هم فاجعه بار و احمقانه خواند.

ترامپ پیشتر نیز در واکنشی به نشت این ایمیل‌ها گفته بود که "ما طرفدار سفت و سخت این شخص نیستیم و او به خوبی به بریتانیا خدمت نکرده است."

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس در مورد این نوشته‌ها گفته بود که آنها بیان کننده "نظرات شخصی" سفیر بوده و نه نظرات دولت بریتانیا.

هانت که در تلاش است تا رهبر حزب محافظه‌کار و نخست وزیر بعدی انگلیس شود تاکید کرد، این وظیفه سفیر است که "نظرات صادقانه"‌اش را به دولت اعلام کند، اما این نظرات در نگاه دولت تاثیری نداشته‌اند.

هانت گفت که دولت ترامپ "نه تنها خیلی تاثیر گذار که بهترین دوست بریتانیا در جامعه جهانی است".

انتهای خبر///

منبع؛ ایسنا
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز