خانه یادداشت سیاسی بین الملل علم و فناوری حوزه و دانشگاه اجتماعی اقتصادی فرهنگ و هنر ورزشی
 
جذابیت اجتماعی شعارها ی امام حسین (ع) ، آسیای غربی را حسین گرا کرده است        ادعای اتحادیه عرب علیه ایران در مورد حمله به آرامکو       مقتل باید با توجه به اقتضائات زمان نوشته و بازنویسی شود       چالش نظام آموزشی و تحصیلات تکمیلی ناکارآمد       حاشیه های مبارزه با فساد در جلسه سران قوا/ اعتراض روحانی به رئیسی       درخشش ساروی و طاهری؛ دو فرنگی کار ایران به یک هشتم رسیدند       تامین کسری بودجه دولت از صندوق توسعه ملی        وزارت بهداشت، از عرضه متادون در بازار غیر رسمی جلوگیری می کند       حملات پهپادی یمن به «قلب صنعت نفت عربستان» چه پیامدی خواهد داشت؟       روایت عضو هیات رئیسه مجلس از اتمام حجت آیت‌الله رئیسی درباره برخورد با مفاسد اقتصادی       سردار حاجی‌زاده: پهپاد آمریکایی را یک نیروی آتش‌به‌اختیار ساقط کرد/ هدف‌گیری موشک‌های سپاه به‌سمت دو پایگاه و یک شناور آمریکایی در منطقه        قدردانی نتانیاهو از ترامپ درباره توافق نظامی احتمالی با آمریکا       قرارداد 1.3 میلیارد دلاری زیمنس برای ساخت نیروگاه برق در بیجی عراق       رویترز: دست‌کم 15 آمبولانس به پالایشگاه بقیق عربستان اعزام شد       سنتکام: آمریکا نیروی بیشتری برای گشت‌زنی مشترک با ترکیه به سوریه اعزام نمی‌کند       تناقض اصلاح‌طلبانه در مرگ 2 زن/ تفاوت «میترا استاد» با «سحر خدایاری» برای اصلاح‌طلبان چیست؟       اردوغان: جریمه کردن «هالک بانک» اشتباه است/آمریکا به تروریست‌ها سلاح می‌دهد       الگو برداری های نامناسب عاملی برای رواج مصرف لوازم آرایشی در کشور       مصایب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در ورود به حرفه       تدوین گزارش کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از روند کاهش تعهدات برجامی       
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/04/19 4:42:53 AM

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد

برنامه محوری و شور و نشاط آموزشی دو رکن آینده ساز دانشگاه است 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برنامه محوری و شورو نشاط در گروههای آموزشی بالینی را دو رکن مهم برای ارتقا دانشگاه عنوان کرد و گفت: با تحقق این دو محور می‌توان آینده روشنی برای دانشگاه رقم زد.

برنامه محوری و شور و نشاط آموزشی دو رکن آینده ساز دانشگاه است


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، دکتر محمد آقاجانی در جلسه مدیران گروههای آموزشی بالینی طی سخنانی، توسعه و احداث بیمارستان‌های آموزشی را یکی از مهمترین نیازهای حوزه آموزش دانست و با اشاره به اجرای پروژه بیمارستان ۷۴۰ تخت خوابی شهدای تجریش خاطرنشان کرد: اضافه شدن این بیمارستان به مراکز درمانی و آموزشی دانشگاه می‌تواند نیازهای فیلد آموزش را تأمین کند.وی با بیان اینکه شرق تهران تمرکز جمعیتی زیادی دارد، از اقدامات انجام شده در جهت احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی شرق تهران، در مناطق تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

بی تردید آموزش مأموریت اول دانشگاه است

دکتر محمد آقاجانی شعار، ستون و مأموریت اول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را آموزش دانست و گفت: بی تردید مأموریت‌های دیگر دانشگاه ذیل آموزش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به برنامه محوری و شور نشاط آموزشی ایجاد شده در گروههای آموزشی، توسعه این دو رکن مهم که آینده روشنی برای دانشگاه رقم خواهد زد را خواستار شد.

دکتر آقاجانی راه اندازی مرکز امور هیئت علمی را اولین گام دانشگاه برای تحقق شعار "آموزش رکن اول است" دانست و خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات دانشگاه برای تحقق این شعار می‌توان به جذب ۳۱۷ عضو هیئت علمی که ۲۱۷ نفر از این اساتید در گروههای بالینی فعالیت می‌کنند اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه برنامه محوری، تدوین نقشه سه ساله جذب اعضای هیئت علمی و تسهیل فرآیند جذب اساتید دارای شرایط نخبگی را از دیگر اقدامات آموزشی دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه با رویکرد توجه به آموزش می‌تواند در قله‌ها دستاوردهای بزرگی کسب کند.

سنجش آموزش باید کمی شود

وی با تاکید بر اهمیت "کمی شدن آموزش" از طراحی و اجرای برنامه‌ای مدون برای تحقق این موضوع درتصمیم گیری های هیئت ممیزه دانشگاه خبر داد.

دکتر آقاجانی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث هفت کلینیک تخصصی، اضافه شدن شش دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و چهار دستگاه‌های شتاب دهنده، راه اندازی پیشرفته‌ترین مرکز درمان سرطان، اجرای ۲۰پ روژه های بهداشتی و درمانی و تجمیع پردیس مشترک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد.

وی در ادامه به امکان تبادل تصاویر رادیوگرافی با بالاترین کیفیت در بیمارستان‌های دانشگاه اشاره کرد و این اقدام را راهبردی مؤثر برای توسعه آموزش و پژوهش دانست.

آزمون‌های بورد معیاری برای اندازه گیری دانش و مهارت

دکتر آقاجانی در این نشست در رابطه با آزمون‌های بورد تخصصی خطاب به مدیران گروههای آموزشی بالینی اظهار داشت: آزمون‌های بورد معیاراصلی اندازه گیری دانش و مهارت دانش آموختگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضرورت برقراری تعادل منطقی بین افزایش دانش تئوری و مهارت آموزی دانش آموختگان را مورد تاکید قرار داد و وبرنامه ریزی مؤثر و راهبردی برای دستیابی به این مهم را خواستار شد.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های دانشگاه در حوزه پژوهش؛ از رشد کمی ۳۶ درصدی، رشد کیفی ۴۹ درصدی و ۳۰ پله صعود در نظام رتبه بندی لایدن خبر داد.

مدیران گروه‌ها باید همانند تیمی واحد عمل کنند

دکتر ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست تبادل تجربیات و ارائه دیدگاه‌های مدیران گروههای آموزشی را راه حل مؤثری برای ارتقا سطح آزمون‌های بورد دانست و بر اهمیت مستند نگاری پرونده تحصیلی دستیاران تاکید کرد.

وی در ادامه هم افزایی بیشتر مدیران گروه‌ها را در راستای برگزاری آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی خواستار شد و گفت: باید در تمامی حوزه‌ها به شکلی مؤثر همانند یک تیم واحد عمل کنیم.

دکتر ضیایی با اشاره به بهره برداری از سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی در دانشگاه این اقدام را دستاورد بزرگی در عرصه خدمت و آموزش برشمرد.

بیمارستان آموزشی جایی است که بهترین درمان در بالاترین سطح به بیمار ارائه می‌شود

دکتر وحیدشاهی مدیر امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز در این نشست توضیحات مبسوطی درباره برنامه جامع آموزش بالینی با محوریت بیمار ارائه داد و گفت: تمامی ارکان دانشگاه باید در اولویت بندی برنامه عملیاتی و مهم‌تر از همه اجرای آن مشارکت فعال داشته باشند.

وی ادامه داد: در توسعه یافته ترین جوامع، بالاترین و باکیفت ترین سطح خدمات در مراکز آموزشی و درمانی به بیمار ارائه می‌شود.

مدیر امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه در این جلسه با تاکید بر اهمیت آزمون‌های دستیاری؛ ارتقای سیستماتیک و تحول در ارزشیابی دستیاران تخصصی بالینی را خواستار شد.
ش
دکتر وحید شاهی بهره مندی از تجربیات دوره‌های گذشته آزمون‌های دستیاری را راه کاری مؤثر در ارتقای سطح این آزمون‌ها دانست و خاطرنشان کرد: آزمون‌های بورد رویدادی مهم در آموزش محسوب می‌شود ولی موضوعی که برگزاری این آزمون‌ها را ارزشمند تر می‌کند، بازخورد و نتیجه این رقابت است.

وی در بخش دیگری درباره نحوه ارائه مستندات نمره اخلاق حرفه‌ای، مقایسه نتایج قبولی دانشنامه تخصصی دانشگاه با نتایج کشوری در سال ۹۷ و پروژه ملی بررسی outcomeفارغ التحصیلان تخصصی و فوق تخصصی مواردی را مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دراین نشست مدیران گروههای آموزشی بالینی گزارشی از فعالیت‌های گروه ارائه دادند و به مواردی نظیرنحوه بررسی و آنالیز آزمون‌های ارتقا بورد، تشکیل جلسات ماهانه بین بخشی، نحوه تشکیل گروههای مجازی آموزشی، تشکیل کارگروه طرح تحول، استفاده از مراکز مهارت‌های بالینی، تعیین عناوین آموزشی مدون بخش‌ها، ایجاد کمیته طراحی سوالات، بررسی صلاحیت بالینی، ایجاد تغییرات برنامه آموزشی کارآموزان، طراحی شورای آموزشی گروه و برگزاری جلسات آمادگی برای امتحانات آسکی اشاره کردند.


 

 
یادداشت  


گفتگو  

مراسم عزاداری پاتوقی برای دورهمی برخی از جوانان

 مراسم عزاداری پاتوقی برای دورهمی برخی از جوانان

حباب قیمت مسکن در برخی از شهرها می‌شکند/ کمبود مصالح ساختمانی به گرانی مسکن دامن زده است

حباب قیمت مسکن در برخی از شهرها می‌شکند/ کمبود مصالح ساختمانی به گرانی مسکن دامن زده است

برنامه‌های دولت در بخش مسکن «دلخوش کنک» است / وعده ارزانی مسکن با ساخت سالانه 100هزار واحد عملی نمی‎شود

برنامه‌های دولت در بخش مسکن «دلخوش کنک» است / وعده ارزانی مسکن با ساخت سالانه 100هزار واحد عملی نمی‎شود

سه شنبه های بدون خودرو، از ایده تا اجرا

سه شنبه های بدون خودرو، از ایده تا اجرا

کودکان بی هویت زمینه ساز بروز افزایش آسیب های اجتماعی

کودکان بی هویت زمینه ساز بروز افزایش آسیب های اجتماعی

لزوم اولویت بندی پروژه های نیمه تمام براساس توجیه فنی و اقتصادی

لزوم اولویت بندی پروژه های نیمه تمام براساس توجیه فنی و اقتصادی

کاهش قیمت مسکن درپی ناتوانی مالی خریداران / ساخت 400هزار واحد به آشفتگی بازار مسکن دامن می‌زند

کاهش قیمت مسکن درپی ناتوانی مالی خریداران / ساخت 400هزار واحد به آشفتگی بازار مسکن دامن می‌زند


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز