خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/04/18 12:54:33 AM

تنها راه جبران کمبود معلم از نظر سرپرست آموزش و پرورش 

سرپرست وزارت آموزش و پروش تنها مسیر برای جبران کمبود نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت را دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: غیر از تربیت دیدگان دانشگاه فرهنگیان نباید در مدارس و کلاس‌های درس از هیچ جای دیگر نیرو جذب کنیم. افرادی باید جذب و استخدام مدارس شوند که در دانشگاه فرهنگیان تمام مراحل مهم را سپری کرده باشند.

تنها راه جبران کمبود معلم از نظر سرپرست آموزش و پرورش


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز، سیدجواد حسینی در گردهمایی سالیانه مدیران استانی و روسای پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور بیان کرد: امروز نظام تعلیم و تربیت با مشکلاتی روبرو شده است و همه ما در حال تلاش هستم که بتوانیم مشکلات این نظام را برطرف کنیم‌.سرپرست آموزش و پروش گفت: توجه و تمرکز بر اجرای سند تحول بنیادین بسیار مهم و حساس است، برای این سند ۶۷۰ برنامه تهیه و تنظیم شده است، این سند ۱۳۰ راهکار را پیش‌بینی کرده است.

وی ادامه داد: در این سند ۴ محور دیده شده است و هویت دینی و انقلابی یک بحث مهم در سند بنیادین است.

حسینی تصریح کرد: در نظام تعلیم و تربیت قبول داریم که معلمان و دانش آموزان از تک ساحتی بودند رنج می‌برند اما تصمیم داریم برای راحت بودن معلمان، دانش آموزان و والدین هر کاری انجام دهیم.

وی یادآور شد: بزرگ‌ترین کار دانشگاه فرهنگیان تربیت معلمان انقلابی، ارزشی، نخبه و.... است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این دانشگاه باید با شاخصه‌های تربیتی، اخلاقی، حرفه‌ای و… انسان‌هایی را تربیت کند که در آینده جزو بهترین‌ها محسوب شودند.

حسینی ادامه داد: رسالت دانشگاه فرهنگیان از دانشگاه‌های دیگر بیشتر می‌باشد و نظر مقام معظم رهبری هم بر این دیدگاه است. نقش اصلی دانشگاه فرهنگیان تربیت محور است لذا باید این کار تقویت و برجسته شود.

وی تصریح کرد: ما معتقد هستیم که دانشگاه فرهینگیان می‌تواند نقش مهمی در نظام تعلیم و تربیت داشته باشد، پس باید افراد حرفه‌ای بیشتری تربیت کند.

حسینی یادآور شد: تمام سیاست‌های خود را متمرکز کرده‌ایم که کمبودهای خود را با وجود دانشگاه فرهنگیان برطرف کنیم چرا که پربازده ترین سرمایه گذاری فقط در آموزش و پروش است و مقام معظم رهبری هم همیشه بر این موضوع تاکید کرده است.

وی اظهار کرد: تنها مسیر برای جبران کمبود نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت فقط دانشگاه فرهنگیان است؛ غیر از تربیت دیدگان دانشگاه فرهنگیان نباید در مدارس و کلاس‌های درس از هیچ جای دیگر نیرو جذب کنیم. افرادی باید جذب و استخدام مدارس شوند که در دانشگاه فرهنگیان تمام مراحل مهم را سپری کرده باشند.

حسینی گفت: دانشگاه فرهنگیان باید در مرکز تحقیقات نظام تعلیم و تربیت نقش مهمی را ایفا کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مهر امسال ۶۸ هزار نفر از نظام تعلیم و تربیت دانشگاه فرهنگیان خارج می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه دبیرخانه الگوهای یاددهی و یادگیری در دانشگاه فرهنگیان باید دائمی شود اظهار کرد: بر اساس اساسنامه دانشگاه، دانشگاه باید مدارس تجربی داشته باشد و این مدارس نه تنها برای کارورزی و کارآموزی بلکه برای آزمایش کردن استانداردهای کیفی نظام مدرسه است‌.

انتهای خبر///
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز