خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/03/21 1:35:05 AM

نماینده کرمان در شورای عالی استانها:

جلب مشارکت بخش خصوصی موتور محرکه توسعه / اشتغالزایی در بخش خصوصی شتاب گیرد 

مهرداد امینی زاده نماینده مردم کرمان در شورای عالی استانها از لزوم توجه به بخش خصوصی به عنوان موتور محرکه توسعه سخن گفت و افزود: در حال حاضر بیکاری و لزوم اشتغال زایی به عنوان یکی از مهمترین چالشهای توسعه ایی کشور است که با همکاری میان بخش دولتی و بخش خصوصی قابل حل خواهد بود.

جلب مشارکت بخش خصوصی موتور محرکه توسعه / اشتغالزایی در بخش خصوصی شتاب گیرد


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ امینی زاده با اشاره به چالشهای کمبود اشتغال گفت: در کشور ایران مانند سایر کشورهای دنیا، دولت به تنهایی در زمینه اشتغال موفق نبوده و نیازمند حضور موثر بخش خصوصی در این حوزه است. بدیهی است بخش خصوصی اگر همکاری بخش دولتی را به همراه نداشته باشد؛ قادر به سرمایه گذاری موفق نخواهد بود و با شکست روبرو خواهد شد. بدیهی است بخش خصوصی اگر همکاری بخش دولتی را به همراه نداشته باشد قادر به سرمایه گذاری موفق نخواهد بود و با شکست روبرو خواهد شد. لذا لازمه تحقق این امر مهم یعنی سرمایه گذاری موفق، رشد و توسعه هر منطقه و تولید اشتغال، توسط بخش خصوصی، ایجاد ارتباط نزدیک با نظر مساعد مدیران تاثیرگذار این حوزه است.

سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان ها با تاکید بر لزوم تعامل دوطرفه میان دولت و بخش خصوصی گفت: در خصوص این تعامل 2 طرفه طرح چند سوال قابل توجه است که آیا اگر بخش خصوصی جوابگوی انتظارات عمومی و شخصی این مدیران نباشد، با چالش روبرو خواهد شد؟ آیا این همکاری تا آخر مسیر ادامه خواهد داشت؟ آیا بخش خصوصی به منظور بقاء و موفقیت سیستم خود باید در پاره ای موارد  تحت امر بخش دولتی باشد؟ و هزاران اما و اگر دیگر. پاسخ آن ها در وجدان آگاه همه ما روشن است. پاسخ قسمتی از این سوالات قطعاً تعامل سازنده و بیش از پیش این 2 حوزه است که بی شک اگر چنین نباشد طرح با شکست روبرو خواهد شد و پیشرفت، توسعه، سرمایه گذاری و اشتغالی رخ نخواهد داد.
 
امینی زاده با اشاره به لزوم توجه به دغدغه های معیشتی مردم تصریح کرد: با کمی کنکاش در میابیم که برخی مدیران دولتی که به ظاهر دغدغه عموم مردم بخصوص اقشار کم درآمد و مستضعف را دارند.  به جای درنظر گرفتن منافع عمومی جامعه، با سفارش های پشت پرده دغدغه بکارگیری نیروهای خاص مورد نظر خود از قبیل همسر، فرزند و بستگان درجه یک خود را دارند. حال اگر بخش خصوصی به این سفارشات پاسخ منفی بدهد قطعاً دیگر انتظار همکاری موفق بخش دولتی را نخواهد داشت. اگر پاسخ مثبت دهد چه کسی مدیون و پاسخگوی آن قشر از هموطنان است . متاسفانه وصل به سیستم دولتی نیستند و به اصطلاح از بند «پ» نمی توانند استفاده کنند .حال سوالی که در وجدان اگاه هر آزاداندیشی به وجود می آید این است که آیا بستگان درجه یک این مسئولین دلسوز نما، نیازمند واقعی اشتغال اند یا اقشار مستضعف و دور از حاکمیت دولتی؟

نماینده کرمان در شورای عالی استانها با تاکید بر لزوم  اشتغالزایی توسط بخش خصوصی گفت: اگر کسی از پرسنل و یا حتی افراد شهروندان عادی در منطقه مورد سرمایه گذاری به هر دلیلی از این بخش خصوصی گلایه و شکایتی داشته باشد (که قطعا در مسیر کار پیش خواهد آمد ) گلایه خود را می تواند نزد این مسئولان ببرد؟ با کمی تامل در میابیم بخش خصوصی به منظور بقاء و کسب درآمد مجبور به همکاری در این حوزه با این مدیران است ولی چرا برخی مدیران دولتی به محض ورود بخش خصوصی به منطقه ای در بدو امر دغدغه نزدیکان خود را دارند؟

وی تعامل میان بخش خصوصی و متقاضیان اشتغال را ضروری خواند و افزود: قطعاً اگر هر کدام از ما به وجدان آگاه خود مراجعه کنیم به مستندات متعددی از این دست بر خواهیم خورد که شاید پیگیری آنها راه به جایی نخواهد برد؛ چرا که متاسفانه شما نمی توانید مرجعی برای پیگیری پیدا کنید. بخش خصوصی با 2 پاسخ اول اینکه ما بخش خصوصی هستیم و مختار در نحوه بکار گیری نیرو و پاسخ دوم اینکه مجبور به بکار گیری این سفارش شدگان هستیم؛ ذهن همه را متوجه مدیران مورد نظر خواهد کرد.

گفتنی است در روزهای گذشته موضوع خصوصی سازی برخی صنایع در استان کرمان و شهرهای صنعتی کشور موجب شده تا فعالین اجتماعی نسبت به موضوعات خصوصی سازی و اشتغالزایی در این استانها انتقاداتی مطرح کنند.

سمیرا حسن

انتهای خبر///


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز