خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/02/31 12:01:42 AM

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استانها:

دست های دولت در جیب مردم! / دست های دولت به برداشت از جیب مردم آلوده است/ لایحه مالیات، پای دولت بر گردن نحیف شورا 

علیرضا ایزدی نماینده استان خراسان شمالی و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای عالی استان‌ها طرح لایحه مالیات بر ارزش افزوده را نماد دست دولت در جیب مردم نامید و با انتقاد از طرح این لایحه افزود: دولت هنوز دست اولش را از جیب مردم بیرون نیاورده است بنا دارد دست دیگرش را در جیب شوراها و شهرداری ها به عنوان مردمی‌ترین مؤسسات عمومی غیردولتی بکند.

دست های دولت در جیب مردم! / دست های دولت به برداشت از جیب مردم آلوده است/ لایحه مالیات، پای دولت بر گردن نحیف شورا


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز؛ ایزدی با انتقاد از طرح لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده گفت: لایحه جدید مالیات بر ارزش‌افزوده از طرف دولت به مجلس و کمیسیون اقتصادی رفته و پس از بررسی در آن کمیسیون به صحن رفته و کلیاتش به تائید رسیده است. این لایحه اگر با همین شکل تصویب شود خسارت‌های جبران‌ناپذیری به شهرداری‌ها و شوراها وارد می ‌شود و شوراها را تشریفاتی می‌کند.
 عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای عالی استان‌ها با اشاره به افزایش قیمتها گفت:  برخی فعالین سیاسی و اقتصادی بر این باورند که برخی افزایش قیمت‌ها از جمله افزایش قیمت ارز و... دست دولت برای جبران کسری بودجه جیب مردم رفته است. کاری به صحت ‌و سقم این تحلیل ندارم ولی با دقت در جزئیات قانون جدید مالیات بر ارزش‌افزوده این نظریه تقویت می‌شود.
 نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها با انتقاد از طرح این لایحه اضافه کرد: حالا دولتی که هنوز دست اولش را از جیب مردم بیرون نیاورده است بنا دارد دست دیگرش را در جیب مردمی‌ترین مؤسسات عمومی غیردولتی بکند. در لایحه دولت که با لابی‌های پنهان و آشکار آن‌ها با برخی مؤثرین با زیرکی تمام واژه «عوارض» حذف شده است و به‌جای آن «واژه» مالیات نشسته است. هر کس که حداقل اطلاع بودجه‌ای داشته باشد متوجه می‌شود که جایگزینی واژه جدید چه هدفی دارد.
 عضو کمیسیون امور اقتصادی و برنامه‌وبودجه شورای عالی استان‌ها با پرده برداری از جابجایی واژه برای تغییر قانون گفت: درست است آن‌ها خواسته ‌اند با مالیات نامیدن عوارض، پول‌ها را به خزانه محترم دولت سرازیر بکنند تا قسمتی از کسری بودجه را جبران کنند. آن‌ها گویا نمی ‌دانستند یا نخواسته‌اند که بدانند قانون‌گذاری که نام آن را «عوارض » گذاشته است نیک می‌دانسته عارضه‌ای به وجود آمده لذا باید عوارضش توسط شهرداری دریافت شود تا آن عارضه برطرف شود و موارد ایراد فراوان دیگر که هنوز برطرف نشده است.
وی با اشاره به قسمتی دیگر از همین لایحه جدید گفت: پا بر گردن نحیف و نازک شوراها گذاشته شده است و اجازه وضع عوارض را از شوراها گرفته است تا این نهاد محلی مردم را ضعیف و تشریفاتی بکند. لذا با جمیع موارد اشکال از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که نهاد ملی مردم هستند خواهش می‌کنم تا در بررسی جزئیات و با عنایت به دو شوری شدن گزارش کمیسیون اقتصادی مواد (۱، ۷، ۸، ۱۵، ۲۷، ۲۹، ۳۰، ۳۴، ۳۸، ۳۹، ۴۰، ۴۱) اصلاح نمایید. اگر غیرازاین شود دود این آتش علاوه بر چشم مردم و شهرداری و شوراها به چشم کسانی که امید دارند دوباره در اسفندماه ۹۸ از مردم رأی بگیرند هم خواهد رفت.
گفتنی ست چندی ست که طرح لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط دولت و بی توجهی کمیسیون اقتصادی مجلس به پیشنهادات شورای عالی استانها سبب شده تا موجی از اعتراضات از سوی اعضای شورا در استانهای مختلف به راه بیفتد که این گفتگو نیز در ادامه این اعتراضات است.

سمیرا حسن 

انتهای خبر///


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز