خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/02/27 2:18:02 AM

معاون پارلمانی سپاه: دوگانه جنگ یا مذاکره راهبرد تحمیل‌کنندگان برجام به کشور است 

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه با اشاره به اینکه جریان غرب‌گرا و تحمیل‌کنندگان توافق بدفرجام برجام، با طرح دوگانه جنگ یا مذاکره به دنبال تحمیل برجام های جدید به کشور هستند، افزود: تجربه مذاکرات و اعتماد به غرب نباید فراموش شود.

معاون پارلمانی سپاه: دوگانه جنگ یا مذاکره راهبرد تحمیل‌کنندگان برجام به کشور است


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز،محمد صالح جوکار پنج‌شنبه شب در نشست گفتمان انقلاب اسلامی در جمع فعالین جبهه انقلاب یزد در محل مسجد فاطمة الزهرا (س) با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی الگوی جدیدی از جامعه داری در عرصه‌های مختلف از سوی ایران اسلامی ارائه شد، افزود: از همان موقع چالش انقلاب با لیبرال‌هایی که به دنبال اداره جهان و غارت ملت‌ها بودند، آغاز شد.معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران به تلاش 40 ساله دشمنان برای ایجاد وقفه در مسیر انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: ملت ما با بصیرت خود و با یاری پروردگار همه این موانع را از سرخود عبور داده است.

جوکار ایجاد تمدن نوین اسلامی را آرمان انقلاب دانست و متذکر شد: ایجاد دولت و کشور اسلامی گام‌های باقی‌مانده برای رسیدن به این آرمان است که در بیانیه گام دوم نیز به آن اشاره‌شده است.

وی با اشاره به اینکه تمدن سازی ابزارهایی نیاز دارد که ما آن‌ها را در اختیارداریم، افزود: قدرت، سیاست، فرهنگ، نیروی انسانی، منابع و امکانات داخلی از این ابزارها است که در اختیار ما قرار دارد و اگر از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم، در دستیابی به آرمان تمدن اسلامی مشکلی نخواهیم داشت.

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران در ادامه بابیان اینکه تا پیش از انقلاب، انرژی و موقعیت ژئوپولتیک ایران، مؤلفه‌های اصلی قدرت این سرزمین بودند، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی مؤلفه انسجام ملی که درون آن رهبری، مردم و رویکرد انقلابی وجود دارد نیز به اقتدار ایران اسلامی اضافه کرد.

وی بابیان اینکه با بهره‌گیری از انسجام ملی در دهه دوم انقلاب توانستیم به قدرت نظامی و قدرت منطقه‌ای نیز برسیم، تصریح کرد: امروز ایران به‌عنوان قدرت بی‌بدیل منطقه، با کشورهای دنیا از غرب و شرق آسیا تا آمریکای لاتین، همکاری و تبادل نظامی و اطلاعاتی دارد.

جوکار با اشاره به اینکه در دهه سوم علی‌رغم همه تنگناها، مؤلفه تولید علم و فناوری به مؤلفه‌های قدرت ایران اضافه شد و جوانان این کشور به دستاوردهای علمی خوبی دست یافتند، بیان داشت: تداوم پیشرفت و اقتدار انقلاب اسلامی، منافع جهان خواران و مستکبران را تهدید می‌کند و این مهم خطری جدی برای آمریکا است.

انقلاب اسلامی و قدرت ایران مانع جدی آمریکا برای رسیدن به کدخدایی دهکده جهانی

وی با یادآوری اینکه طبق سند راهبردی آمریکا، این کشور به دنبال این است که تا سال 2025 دهکده جهانی شکل بگیرد و کدخدای آن آمریکا باشد، متذکر شد: آمریکا در این مسیر ناموفق بود و مجبور به تغییر راهبرد خود شد.

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران تسخیر قلب جهان، یعنی منطقه غرب آسیا را راهبرد جدید آمریکا برای رسیدن به اهدافش عنوان کرد و افزود: سردمداران آمریکا به‌خوبی می‌دانند که تا ایران قدرتمند وجود دارد، آن‌ها به اهداف شوم خود نمی‌رسند.

جوکار بابیان اینکه آمریکا در این سال‌ها شیوه فشار همه‌جانبه و تحریم را دنبال کرده و شروطی را برای ایران تعیین کرد، اظهار داشت: ایرانِ بدون قدرت هسته‌ای و نظامی، از بین رفتن نفوذ و قدرت منطقه ایران، عدم‌حمایت از جنبش‌های مقاومت و ضد استکباری منطقه مثل حزب‌الله و تغییر راهبرد سیاسی انقلاب اسلامی خواسته‌های آمریکا است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها از سال 2006 تا 2016 این مسیر را دنبال می‌کردند، اما نه‌تنها حزب‌الله و جبهه مقاومت تضعیف نشد بلکه آنچه اتفاق افتاد شکل‌گیری گروه‌های جدید همچون حشد الشعبی و علویون و قدرت گرفتن گروه‌هایی همچون انصار الله یمن بود، اذعان کرد: پس‌ازاین آمریکا شیوه خود را تغییر داد و با همین شیوه توانست ایران را پای میز مذاکرات هسته‌ای بکشاند و توافق برجام را رقم بزند.

آمریکا و اروپا در برجام و پسابرجام مکمل یکدیگر بودند

جوکار بابیان اینکه بدعهدی آمریکا در برجام و پشت پا زدن به توافقات از زمان ریاست جمهوری اوباما شروع شد و ترامپ نیز با رمز خروج از برجام این مسیر را ادامه داد، افزود: کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا نیز در این مدت مکمل نقش آمریکا بودند و مسیر طراحی‌شده غرب، بازی دوگانه‌ای هم در برجام و هم بعدازآن بود که دراین‌بین عده‌ای نقش پلیس بد و برخی کشورها نقش پلیس خوب را بازی می‌کردند.

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران به عدم پایبندی کشورهای غربی به قول‌ها و توافقات صورت گرفته در خصوص راه‌اندازی کانال مالی مشترک با ایران اشاره کرد و بیان داشت: امروز راهبرد کشور در قبال برجام تغییر کرده و تصمیماتی مطلوبی از سوی شورای عالی امنیت ملی و دولت در این خصوص گرفته‌شده است.

وی در این خصوص اضافه کرد: کشورهای غربی و اتحادیه اروپا که در طول یک سال گذشته هیچ اقدام مثبتی انجام ندادند، در طول فرصت 60 روزه نیز اقدامی نخواهند کرد.

تجربه برجام و اعتماد به غرب نباید فراموش شود

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه برجام نه‌تنها هیچ عایدی برای کشور نداشت بلکه دست ما را بست و پای ما را دربند قرارداد، افزود: تجربه برجام و اعتماد به غرب نباید فراموش شود.

جوکار بابیان اینکه عده‌ای حل مشکل آب کشور را هم به برجام و مذاکرات گره زدند، افزود: تشدید تحریم‌ها و فشارها علیه کشور نیز با چراغ سبز عده‌ای از داخل کشور بود که یا از روی جهل یا عمد، به عامل استکبار در درون کشور تبدیل‌شده‌اند.

جوکار دراین‌بین با اشاره به اینکه نسخه برجام را خود آمریکایی‌ها نوشته بودند و به آن پایبند نبودند، تبیین کرد: بدعهدی در ذات استکبار است و جوانان کشور و آیندگان باید از تجربه تلخ برجام که برای مردم ملموس بود، درس بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در سال گذشته به دنبال این بودند تا زمستان سیاه و تابستان داغ را برای ایران رقم بزنند و با تحریک اصناف و گروه‌های مختلف کشور را به آشوب بکشند، متذکر شد: عوامل نفوذی در داخل کشور نیز با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای و فضای مجازی به این آشوب‌آفرینی‌ها کمک کردند که با هوشیاری مردم با شکست مواجه شد.

شایعه حمله نظامی و قحطی، جنگ روانی آمریکا با همراهی نفوذی‌های داخلی

این مقام مسؤول جنگ روانی علیه کشور را حربه دیگر آمریکا پس از شکست در به آشوب کشیدن ایران در سال گذشته دانست و عنوان کرد: آمریکا و عوامل استکبار هدف دوقطبی سازی کشور را دستور کار قرار داده‌اند و با راه انداختن جنگ روانی به دنبال بالا بردن قیمت‌ها و در پی آن شکستن روحیه مردم هستند.

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران بابیان اینکه عده‌ای در داخل کشور نیز از طریق فضای مجازی در نقش سمپاد دشمن ظاهر شده و شایعه قحطی را پخش می‌کنند، متذکر شد: برخی رسانه‌های جیره‌خوار استکبار نیز در تلاش‌اند تا فضا را برای برجام های جدید آماده کنند و بار دیگر راه‌حل معضلات کشور را مذاکره و اعتماد به آمریکا نشان دهند.

جوکار در این خصوص اضافه کرد: عده‌ای در جریان مذاکرات برجام نیز این بحث را مطرح کردند که آمریکا با یک دکمه می‌تواند توان نظامی کشور را از کار بیندازد که در خوش‌بینانه‌ترین حالت نشان از ضعف شناخت آن ها است.

آمریکا توان و اراده‌ای برای جنگ ندارد

وی در خصوص شایعات حمله آمریکا و تهدیدات نظامی آن‌ها گفت: در جنگ آخری که رژیم صهیونیستی با اجازه و حمایت ترامپ علیه غزه و گروه‌های مقاومت فلسطینی شروع کرد، پس از چند روز با ذلت و خواری برای آتش‌بس دست به دامن کشورهای عربی شد.

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران ادامه داد: آمریکا برای حمله به کشورهایی مثل سوریه، ونزوئلا و کره شمالی نیز قدرتی ندارد، حال‌آنکه درگیر شدن با کشور قدرتمندی مثل ایران بانفوذ منطقه‌ای که روزبه‌روز به آن افزوده می‌شود؛ حماقتی نیست که آمریکا به آن تن دهد.

با هر اقدامی از سوی آمریکا، منافع آن‌ها در تمام دنیا به خطر می‌افتد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آمریکا در جریان جنگ سوریه، زمانی را برای حمله به این کشور اعلام کرد: پس از آن رهبر معظم انقلاب اعلام کردند هر اقدامی از سوی آمریکا تمام منافع آن‌ها در جهان را به خطر می‌اندازد و همین موضوع آمریکا را از حمله منصرف کرد.

فرمانده اسبق سپاه یزد با اشاره به اینکه موشک‌های ایران در شعاع 2 هزار کیلومتری توان هدف قرار دادن هر نقطه‌ای را دارند، افزود: برد موشک‌های کوتاه برد ما نیز به‌راحتی به ناوهای حاضر در خلیج‌فارس می‌رسد.

وی اضافه کرد: پیش از 60 درصد انرژی دنیا از غرب آسیا تأمین می‌شود و اگر جنگی در این منطقه رخ دهد، دنیا در تأمین انرژی دچار مشکل می‌شود؛ و از سوی دیگر اقتصاد آمریکا نیز توان تحمل هزینه‌های جنگ جدید را ندارد و این کشور از لحاظ نیروی انسانی و شرایط اجتماعی نیز وضعیت بدی دارد.

ایجاد دوگانه جنگ و مذاکره، هدف جریان غرب‌گرا برای تحمیل برجام های جدید

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران بابیان اینکه با تمام این تفاسیر که نشان‌دهنده پوچ بودن احتمال جنگ نظامی و تهدیدهای آمریکا است، جریان غرب‌گرای کشور با دوگانه جنگ یا مذاکره در پازل دشمن بازی کرده و به دنبال تحمیل برجام های جدید به کشور است، مجدداً تأکید کرد: تجربه برجام و اعتماد به غرب نباید به فراموشی سپرده شود.

جوکار با تذکر این نکته که عده‌ای در داخل کشور با همین فضاسازی‌های کاذب و سیاسی‌کاری‌ها توانستند رأی جمع کنند، یادآور شد: امروز نیز منافع برخی سرمایه‌داران و جریان‌های غرب‌گرا در شایعه‌سازی در خصوص جنگ و قحطی است.

وی با تأکید بر اینکه تمام اقدامات آمریکا برای این است که بار دیگر مذاکره را به کشور تحمیل کرده و ایران را محدود کند، ادامه داد: برخلاف خواست آمریکایی‌ها مردم ما با بصیرت و مقاومت و عزتمندانه مسیر ظلم‌ستیزی و استقلال را ادامه می‌دهند و جبهه مقاومت نیز در اوج اقتدار است.

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران نابودی اسرائیل و ذلت آمریکا در مسیر گام دوم انقلاب را دست‌یافتنی دانست و بیان داشت: با اصلاح برخی قوانین، بهره‌گیری از نیروهای جوان و کارآمد و مدیریت جهادی عبور از بحران‌ها و حرکت شتابان به سمت تمدن نوین اسلامی میسر می‌شود و در این خصوص باید در جامعه روشنگری و گفتمان سازی صورت بگیرد.

انتهای پیام ///

منبع؛ فارس


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز