خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1397/08/13 1:40:01 AM

​سرلشکر جعفری در راهپیمایی ۱۳ آبان:

آقای ترامپ هرگز ایران را تهدید نکن/ هنوز ناله‌های نظامیان آمریکایی در طبس شنیدنی است 

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر آمریکایی‌ها در لانه جاسوسی باقی می‌ماندند بدون تردید انقلاب ما عمر 40 ساله نمی‌کرد و در همان اول دهه انقلاب کار انقلاب تمام بود.

آقای ترامپ هرگز ایران را تهدید نکن/ هنوز ناله‌های نظامیان آمریکایی در طبس شنیدنی است


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛  سرلشکر محمدعلی عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز در مراسم گرامیداشت 13 آبان مقابل لانه جاسوسی آمریکا، گفت: خدای بزرگ را بی‌نهایت سپاسگزاریم که توفیق درک عظمت اسلام و حاکمیت اسلامی تحت امر ولایت فقیه را به ما عطا فرمود و روزهای فراوانی را در این انقلاب به عنوان یوم‌الله شاهد بودیم.
وی ادامه داد: حوادث مهمی در طول تاریخ انقلاب اسلامی رخ داده است و در تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی پر است از چنین روزها، نصرت‌ها و پیروزی‌های شگفت‌انگیزی که با اندک تأمل و ژرف‌نگری می‌توانیم دست پرقدرت الهی را در غلبه بر مشکلات در طول این 40 سال انقلاب شاهد باشیم و پیروزی‌هایی را ببینیم و به روزهای آینده امیدوار باشیم.
فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: این تاریخ پرافتخار با روزهای سرنوشت‌سازی همراه بوده است از جمله 13 آبان، 22 بهمن، 12 فروردین، 3 خرداد و دیگر روزهایی که پیروزی‌های بزرگ به نفع انقلاب اسلامی و ملت ایران رقم خورده است.
سرلشکر جعفری بیان داشت: در 13 آبان سه حادثه تاریخی و مهم رخ داده است که نشان‌دهنده قداست و اهمیت این روز و به قول مقام معظم رهبری بیانگر چالش عمیق و مستمر ملت ایران با آمریکای جهانخوار است.
وی در مورد سه حادثه تاریخی در روز 13 آبان گفت: اولین حادثه مربوط به 13 آبان 1343 است که برای مخفی نگه داشتن و خاموش کردن ندای حق‌طلبی حضرت امام (ره) شاه ملعون با دستور مستشاران و دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در همین لانه جاسوسی، فرمان تبعید حضرت امام را به ترکیه صادر کرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: 15 سال بعد در همین روز و در 13 آبان سال 58 جهان شاهد خفت و خواری آمریکایی‌ها بود. حادثه دیگری که در 13 آبان 57 رخ داد شهادت دانش‌آموزان مؤمن و  انقلابی بود که رژیم از اتحاد آنها با دانشجویان دانشگاه تهران به وحشت افتاد و دستور شلیک تیر به آنها را صادر و تعداد زیادی از دانش‌آموزان نوجوان ما به خاک و خون غلتیدند و خون پاکشان در همان سال پیروزی انقلاب را تضمین کرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت:  در 13 آبان 58  شاهد  استقرار یک دولت لیبرال و موقتی بودیم که با ارتباط‌های پشت صحنه‌ای که آمریکایی‌ها با آنها گرفته بودند مشغول توطئه و به انحراف کشیدن انقلاب اسلامی بودند. جوانان انقلابی در دانشگاه‌ها و مسلمانان پیرو خط امام تحمل دیدن چنین حرکت خطرناک و منحرف‌کننده انقلاب را نداشتند.
وی افزود: با حرکت خودجوش مردمی با تصمیم قشر دانشجو قرار شد این حرکت توسط چند دانشگاه تراز اول انجام شود. با طبقه‌بندی بسیار بالا قرار بر این شد که تظاهراتی را از خیابان شهید طالقانی به سمت لانه جاسوسی انجام گیرد که فقط تعداد محدودی از دانشجویان و مسئولین این دانشگاه‌ها با سازماندهی که شده بود ، می‌دانستند قرار است به لانه جاسوسی حمله شود.
سرلشکر جعفری با اشاره به اتفاقات روز 13 آبان 58 و به اسارت در آوردن دیپلمات‌های آمریکایی گفت: در همان لحظات اول این حرکت با تأیید بسیار قاطع حضرت امام (ره) مواجه شد و مردم به دنبال تأیید حضرت امام خمینی (ره) با حضور در همین محل از حرکت دانشجویان پشتیبانی کردند و این تبدیل به انقلاب دوم ملت ایران شد.
وی افزود: حضرت امام (ره) در جایی فرمودند این پیروزی (13 آبان 58) از پیروزی اول (22 بهمن 57) بزرگ‌تر بود چرا که اگر آمریکایی‌ها در این لانه جاسوسی باقی می‌ماندند بدون تردید انقلاب ما عمر 40 ساله نمی‌کرد و در همان اول دهه انقلاب کار انقلاب تمام بود.
فرمانده کل سپاه پاسداران بیان داشت: امکانی که آمریکایی‌ها به طور مستقیم داشتند اقدام به هدایت می‌کردند و ارتباط‌هایی که با برخی از مسئولین و دست‌اندرکاران گرفته بودند و آنها نیز بعضی از سر سادگی و بعضی نیز به خاطر انحراف در تفکر و اعتقادشان فکر می‌کردند رابطه با آمریکا به جایی می‌رسد و می‌توانند در ادامه کار در جایگاه قدرت بمانند لذا در مجموع این حرکت بسیار خطرناک با اشغال لانه جاسوسی و دستگیری دیپلمات‌های آمریکایی‌ خاتمه پیدا کرد.
وی با تأکید بر اینکه از 13 آبان 58 دیگر دیپلمات، جاسوس و لانه آمریکایی که بتواند علیه انقلاب توطئه کند نداریم، اظهار داشت: از همان روز شاهد پیشرفت‌های مختلف در کشور بودیم هر چند آمریکایی‌ها بعد از آن اقدامات گسترده‌ای در خارج کشور در دست اقدام و اجرا داشتند و هنوز هم این کار را ادامه می‌دهند اما تفاوت بسیار زیادی است زمانی که آنها در داخل کشور تحت عنوان سفارت و فعالیت دیپلماتیک برنامه‌ریزی کنند و یا اینکه در خارج کشور بتوانند چنین کارهایی را انجام دهند.
سرلشکر جعفری با طرح این پرسش که چرا 13 آبان اهمیت دارد، یادآور شد: 13 آبان روز فرو ریختن هیمنه سلطه آمریکایی و استکبار جهانی در ایران و سراسر دنیا است. چون 13 آبان نماد مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جهانخوار و غارتگر است. 13 آبان روزی است که هیمنه پوشالی آمریکا در ایران شکسته شد و با اشغال این لانه جاسوسی و بیرون راندن بقایای آمریکایی‌های زورگو و حیله‌گر کشورمان از لوث وجود آنها پاکسازی شد.
وی خطاب به جوانان گفت: اگر در 13 آبان سال 58 بساط لانه جاسوسی آمریکا جمع نمی‌شد قطعاً انقلاب ما به 40 سالگی خود نمی‌رسید و آمریکا این شیطان بزرگ می‌توانست با هدایت مستقیم عناصر داخلی و حمایت مستقیم از لیبرال‌ها و تکنوکرات‌های غرب‌گرا در همان دهه اول انقلاب اسلامی را با شکست مواجه کند. این موضوع قابل توجه و تأمل است برای آنها که امروز به دنبال مذاکره و ارتباط با آمریکا هستند.
سرلشکر جعفری اضافه کرد: امروز پس از گذشت 40 سال از آغاز این حرکت ضداستکباری و به قول مقام معظم رهبری که در روز گذشته فرمودند ما شاهدیم که افول آمریکا به واقعیت مورد اجماع صاحبنظران معتبر جهان تبدیل شده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: بدون تردید اگر 13 آبان سال 58 انجام نمی‌شد امروز چنین اتفاقی در جهان در رابطه با استکبارستیزی و مبارزات آزادیخواهان جهان علیه آمریکا انجام نمی‌شد. برخی از مسئولین به ظاهر انقلابی ما از تسخیر لانه جاسوسی به وحشت افتاده بودند و با ادامه این حرکت مخالف بودند و توصیه می‌کردند که گروگان‌ها آزاد شوند و آمریکایی‌ها به لانه جاسوسی‌شان بازگردند. بعضی از آنها این اعتقاد را در دلشان نگه می‌داشتند و آن را ابراز نمی‌کردند البته بعدها در مواضع و بیاناتشان ظهور و بروز داده شد. تنها اندکی از مسئولین انقلابی ما و در رأس آن مقام معظم رهبری بودند که با این حرکت انقلابی به شدت موافق بودند و با حضور خودشان در روزهای اول اشغال لانه جاسوسی از این حرکت انقلابی حمایت کردند و از همان جا بود که این ارتباط عاشقانه و دلدادگی بین نیروی جوان انقلابی با رهبر معظم انقلاب شکل گرفت و البته بعدها در جبهه‌های جنگ و به دنبال حضور معظم‌له در صحنه‌های دفاعی این ارتباط عمیق‌تر شد.
وی افزود: این اقدام جوانان دانشجو در آن روز یک حرکت خودجوش انقلابی بود که یکی از مصداق‌های حرکت خودجوشی است که این روزها و در ماه‌ها و سال‌های اخیر مقام معظم رهبری بر روی آن تأکید دارند. دانشجویان ما و نیروهای جوان ما که اینقدر مقام معظم رهبری و انقلاب بر آن دل بسته‌اند و آینده انقلاب را منوط به حرکت انقلابی آنها می‌دانند شبیه چنین حرکت‌هایی نه برای اشغال اما در این سطح از این اقدامات برای اثبات کارآمدی نظام، خدمات بیشتر به جامعه، حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و غیره انجام گیرد که از امیدهایی است که به آن دل بسته شده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی گویای شکست‌های پی در پی آمریکا در منطقه است و به یاری خداوند متعال ایستادگی و مقاومت مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی این آخرین حربه دشمن یعنی جنگ اقتصادی که همراه با عملیات گسترده رسانه‌ای آمریکایی‌ها است به شکست خواهد انجامید. همان‌طور که این روزها شاهد ظهور و بروز نشانه‌های اسقاط شدن ابزار تحریمی آمریکا علیه ایران و اقرار صاحبنظران غربی به افول قدرت پوشالی آمریکا هستیم.
سرلشکر جعفری تأکید کرد: باور این نکته قدری سخت است به خصوص با این فضای منفی که در داخل و خارج به آن دمیده می‌شود. کم و بیش همه ما تحت تأثیر جنگ رسانه‌ای دشمن و فضای مجازی گسترده و عملیات روانی دشمنان هستیم. در چنین فضایی باور اسقاط شدن ابزارهای تحریمی آمریکا و افول قدرت پوشالی آنها باور کردنش برای همه سخت است اما اگر به اظهارات مسئولین، محققین و کارشناسان غربی و آمریکایی با دقت و تأمل گوش فرا دهیم برایمان باور این موضوع آسان خواهد بود.
وی با اشاره به برخی از اظهارنظرات مراکز و اندیشکده‌های غربی و آمریکایی در مورد افول قدرت آمریکا در جهان بیان داشت: نشریه آمریکایی فارین‌پالیسی می‌گوید بعد از آخرین ارزیابی پنتاگون از توان نظامی ایران سران نظامی آمریکا علاقه‌ای به درگیری با ایران ندارند. محترمانه این یعنی ترس از حزب‌الله و قدرت دفاعی ایران اسلامی. یک سایت خبری دیگر به نام میدل‌ایست مانیتور می‌گوید نیروی دریایی سپاه با اتکا به تاکتیک‌های نامتقارن خود بارها آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها را در خلیج‌فارس تحقیر کرده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران در این باره اضافه کرد: اندیشکده آمریکایی مدیریت بحران در خاورمیانه می‌گوید قدرت منطقه‌ای ایران در دوران جمهوری اسلامی هرگز گسترده‌تر از الان نبوده است و اعراب پاسخی برای موشک‌ها و نیروی دریایی ایران ندارند. مشاور سابق ترامپ پس از انتخابات عراق و رقابت  انقلاب اسلامی با آمریکا می‌گوید ایران در عراق سه بر صفر آمریکا را شکست داد. او ادامه می‌دهد و می‌گوید چون هر سه موقعیت عراق در حال حاضر در اردوگاه طرفدار ایران است و سپس ادامه می‌دهد که چه کسی در واشنگتن باید به این پاسخ دهد.
سرلشکر جعفری افزود: وزیر پیشین آمریکا نوشته‌ای دارد که می‌گوید تهدید ایران حقارت محض است و در آن آورده است گمان اینکه بتوانید ایرانی‌ها را با تهدید مجبور به کاری کنید حماقت محض است. آنجا منطقه ایران است. رسیدن به ثبات در سوریه بدون همکاری با ایران و دیگر بازیگران در منطقه ممکن نیست. پنتاگون اخیراً ابلاغیه‌ای به واحدهای نظامی آمریکا در منطقه صادر کرده است با این مضمون که از ترویج و نشر هر گونه اخبار در مورد توانمندی‌های ایران در بین سربازان آمریکایی جلوگیری شود تا تأثیری بر روحیه آنها نگذارد. اینها اظهارات مقامات، کارشناسان و محققین آمریکایی‌ است.
وی افزود: آنچه که در طول این 40 سال به چشم خودمان دیدیم شکست‌های پی در پی در حوادث مختلف است در طبس همه جهان شاهد شکست مفتضحانه نظامیان آمریکایی برای نجات گروگان‌های آمریکایی در ایران بودند. چند ماه قبل از اینکه آنها حمله کنند اطلاعات این حمله به دست دانشجویان مسلمان خط امام رسید و نسبت به پراکنده کردن گروگان‌ها در سراسر کشور اقدام شده بود.
فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: شکست دوم آمریکا شکستی است که آمریکا در جنگ هشت ساله به ظاهر بین جمهوری اسلامی و عراق درست کرده بودند و در پشت آن تمام ابرقدرت‌های شرق و غرب جلوی جمهوری اسلامی بودند شکست مفتضحانه‌ای خوردند و از این حمایت به جایی نرسیدند. اتفاقات بعد از جنگ از جمله حمله صدام به کویت و در انتها آمریکایی‌ها مجبور شدند به صدام حمله کنند. نشان‌دهنده شکست بزرگی است که با استقامت و پایداری مردم و این فتح و نصر را نصیب مردم ایران کرد.
سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: شکست در اجرای برنامه‌هایی که به قول خودشان در خاورمیانه جدید می‌خواستند اجرا کنند از جمله توسعه اسرائیل غاصب از رود نیل تا فرات جزو برنامه‌های آمریکا و نظام استکبار بود. امروز اسرائیل غاصب به جای توسعه از نیل تا فرات بر سرزمین محدود فلسطین به شدت از انبوه موشک‌های فلسطینیان و حزب‌الله لبنان وحشت دارد و شب‌ها خواب به چشم ندارد.
وی در ادامه شکست‌های مفتضحانه آمریکا در منطقه گفت: شکست بعدی در سوریه بود که داعش را درست کردند و مصائب و مشکلات را برای ملت سوریه به وجود آوردند اما در برابر جبهه مقاومت اسلامی شکست خوردند و اقرار به شکست را از زبان خودشان شنیدیم. قطعاً اگر آمادگی ملت ایران نبود چنین پیروزی‌هایی نصیب انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و ملت ایران نمی‌شد.
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به شکست سیاسی 3 بر صفر آمریکا در عراق تصریح کرد: این شکست سیاسی بود قبل از آن شکست نظامی بود زیرا با وجود اینکه داعش را در عراق ایجاد کردند و توسعه و حمایت کردند و داعشی‌ها تا نزدیکی شهر کربلا نفوذ کرده بودند اگر مقاومت مردمی در جبهه مقاومت و درس‌ها و عبرت‌هایی که از انقلاب اسلامی ایران ملت‌های منطقه و مردم عراق گرفتند نبود بدون تردید معلوم نبود امروز چه بر سر شیعیان و  اهل تسنن عراق می‌آمد. البته این شکست را پنهان کردند و آمریکایی‌ها به طور کل با پنهان‌کاری از زیر شکست‌ها فرار می‌کنند. همه می‌دانند در جنگ یمن محور اصلی آمریکاست و عربستان را جلو انداختند و این روزها به دنبال نجات خودش و این سعودی‌های خائن از جنگ یمن است.
سرلشکر جعفری افزود: آمریکا با همه برنامه‌ریزی‌هایی که برای ایجاد ناامنی در ایران انجام داد شکست خورد. اوج آن در توطئه‌های سال 78 و بعداً به روشنی به آن اقرار کردند در فتنه 88 هم نیروی آموزش دادند و برنامه‌ریزی کردند و شکست خوردند. در دی ماه سال قبل باز اقرار به دخالت کردند و تابستان امسال نیز اصلاً برنامه آنها شکل نگرفت. اینها هم شکست‌های پی در پی بود که انجام می‌گرفت.
وی ادامه داد: تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی تاریخ شکست‌های سلسله‌وار آمریکا در برابر عزم ملی ایرانی و جبهه مقاومت اسلامی است و آمریکایی‌ها و متحدین منطقه آنها انواع نبردها را چه دفاعی و امنیتی و چه فرهنگی و سیاسی علیه ملت ایران آزمودند و امروز تنها امیدشان به جنگ اقتصادی و روانی گسترده علیه ایران متمرکز شده است. بررسی روند شکست‌های پی در پی آمریکا در برابر ایران و مقاومت اسلامی و قدرت مردمی انقلاب اسلامی بیانگر آن است که توطئه‌های آمریکا در رابطه با تحریم اقتصادی به یاری خداوند و با ادامه مقاومت آگاهانه مردم و مسئولین ما شکست‌ خواهد خورد.
فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: ما از این اظهارات و اقرارها که مقام معظم رهبری روز گذشته از آنها به عنوان افول تدریجی قدرت آمریکا یاد کردند که یک واقعیت نسبتاً پنهان است تجربه شکست‌های پی در پی آمریکا بر اساس اظهارات و شواهد در طول 40 سال پس از انقلاب و پیروزی‌هایی که جبهه مقاومت اسلامی به دست ‌آورده گویای این حقیقت است که راهبرد مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه تنها راه غلبه بر دشمنان شکست‌خورده است و از آنجا که ملت ایران با عزمی راسخ این راه برگرفته از نهضت پرشور حسینی را به یاری خداوند ادامه می‌دهند غلبه بر جنگ اقتصادی و شکست پروژه تحریم ایران نیز نزدیک خواهد بود.
سرلشکر جعفری خطاب به آمریکا و رئیس جمهور این کشور گفت: آقای ترامپ هرگز ایران را تهدید نکن زیرا هنوز ناله‌های پر از وحشت نظامیان آمریکایی در طبس شنیدنی است و هنوز ناله‌هایی از سر ترس ملوانان شما و دوستان انگلیسی‌تان در آب‌های خلیج‌فارس شنیدنی است و خود بهتر می‌دانید که روزانه چه تعداد از کهنه سربازان شما در جامعه آمریکا دست به خودکشی می‌زنند. از افسردگی و وحشتی که در جبهه‌های جنگ به آنها دست داده است. پس ما را تهدید نظامی نکنید و از تهدید نظامی نترسانید.
انتهای خبر///
 
منبع؛ فارس


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز