خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/02/26 9:35:15 AM

وزیر صمت: رفتار برخی افراد با جنگ اقتصادی همخوانی ندارد 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حالی که کشور در جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان قرار دارد، ولی جای تعجب است که رفتار برخی از افراد با این جنگ همخوانی ندارد.

وزیر صمت: رفتار برخی افراد با جنگ اقتصادی همخوانی ندارد


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز؛ رضا رحمانی عصر پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران در فرمانداری پاکدشت اظهار داشت: امسال متفاوت با سال های گذشته و نیاز به تغییر در نگاه، تفکر و رفتار همه افراد است.

وی با بیان اینکه همه باید اراده های خود را برای مقابله اقتصادی با دشمن قوی کنند، گفت: نباید تصور کرد که این جبهه مانند جنگ سخت از تجهیزات و خاکریز قابل مشخصی برخوردار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: وقتی یک شرکت تولیدی 400 نیروی خود را اخراج می کند، یعنی دشمن آنجا توانسته خاکریز ما را فتح کند.
وی با اشاره به اینکه حضور در جلسات مختلف و پرداختن به مسائل حاشیه ای در فضای مجازی وقت مسئولان را تلف می کند، گفت: همه باید تلاش کنیم تا از تعداد جلسات کاسته و به کارهای اجرایی رسیدگی کنیم.

رحمانی افزود: بنا به گفته رییس جمهوری؛ اگر یک وزیر کمتر از 14 ساعت در روز کار کند، نمی تواند به وظایف خود عمل کند.

وی یادآور شد: کمبود برق یکی از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی است و این موضوع باید بدون برگزاری جلسات متعدد به صورت جدی پیگیری تا حصول نتیجه لازم دنبال شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: رفع مشکلات اقتصادی و تولیدی کشور فقط مربوط به وزارت صمت نیست، همه ادارات، از شرکت توزیع برق، وزارت نیرو، مدیر کل مالیات، بانک ها و همه دستگاه ها باید تولید را کار اصلی خود بدانند.

وی با تأکید بر لزوم سوق دادن نقدینگی کشور به سمت تولید گفت: اگر یک واحد تولیدی به هر دلیلی توسط بانک مصادره شود، نباید آن واحد تعطیل شود و اجازه تعطیلی حتی به یک واحد تولیدی هم ندهیم.

وی افزود: برای توسعه فعالیت های تولیدی لازم نیست که یک واحد جدید احداث شود، گاهی با حمایت از یک واحدی که هزار نفر ظرفیت اشتغال دارد می توان فرصت های شغلی جدیدی را با پر کردن ظرفیت های خالی ایجاد نمود.

رحمانی با اشاره به کاهش 22 درصدی واردات در سال گذشته افزود: واردات هر کالایی که در داخل کشور امکان تولید دارد، ممنوع است چرا که این امر با توجه به کاهش میزان قاچاق و معکوس شدن آن به دلیل مسائل ارزی شرایط را برای رونق تولید فراهم می کند.

وی گفت: سال گذشته واردات یکهزار و 339 قلم کالا به کشور ممنوع شده بود که از ابتدای امسال تا کنون، 142 مورد دیگر نیز به آن افزوده شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: هشت هزار کد تعرفه واردات در کشور وجود دارد که اگر احساس شود هر کدام از کالاها در داخل امکان تولید وجود دارد، تعرفه واردات آن کالا افزایش پیدا می کند تا از تولید داخلی حمایت شود.

وی تصریح کرد: از واحدهای بزرگی مانند فولاد، خودرو، سیمان، پتروشیمی، مس و لوازم خانگی که مصرف قطعه آنان زیاد است، خواسته شده تا قطعه مورد نیاز خود را با برگزاری نمایشگاه های تخصصی در معرض دید عموم قرار دهند تا تولید کنندگان محصولاتشان را در اختیار این صنایع قرار دهند.
رحمانی تأکید کرد: اگر کالای ایرانی حتی 10 درصد گران تر از نمونه وارداتی تهیه شود، ارزشمند تر از این است که آن کالا از خارج کشور وارد شود.

وی گفت: هر چند که امکانات موجود در کشور نامحدود نیست ولی باید با مدیریت درست و تخصیص مناسب به خوبی از آنها استفاده کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت توسعه تولید پوشاک را اولویت امسال کشور یاد کرد و افزود: امسال کشور به نهضت تولید پوشاک نیاز دارد، از تمامی فعالان حوزه پوشاک با ارائه مشوق های لازم، امتیازهای مناسب و تقسیط هزینه استقرار در شهرک های صنعتی حمایت جدی می شود.

وی اضافه کرد: نوروز امسال با وجود مجوزی که مناطق آزاد از آن برخوردار بودند، مجوز واردات پوشاک صادر نشد.

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه انوشیروان محسنی بند پی امروز پنجشنبه برای افتتاح چند طرح صنعتی به شهرستان ورامین و پاکدشت سفر کرد.
انتهای خبر///

منبع؛ ایرنا
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز