خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/01/31 2:33:40 AM

پل دختر پاکسازی شد 

با تقسیم کار میان نهادهای مختلف سیمای شهر پل دختر از گل و لای پاکسازی شد.

پل دختر پاکسازی شد


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز، با تاختن سیل به پلدختر و آورد حجم بالای گل و رسوبات ناشی از جاری شدن سیلاب که در تصور هیچ کس نمی گنجید ضلع غربی و برخی محله های شهر به طور کامل در آب فرو رفت، بعد از فرو نشستن آب و گل و لای، ارتفاع رسوبات در برخی مکان ها و خیابان ها حتی خانه ها و مغازه ها از 2 متر نیز تجاوز کرد.

شستن گل و لای و پاک کردن این حجم از رسوبات سیل، کار و همت و مدیریت جهادی می طلبید که نیروهای دهیاری ها و شهرداری های استان لرستان با همکاری شهرداری تهران، همدان و پلدختر و حضور پررنگ جهادی ها این کار بسیار سخت و زمان بر، ممکن شد.

زدودن سر و سیمای پلدختر از گل و لجن و رسوبات سیل که از دیروز پنجشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد نیاز به همت جهادی و توان مدیریتی بالا داشت زیرا حجم و گستره گل و لای و لجن و رسوبات سیلاب آن چنان وسیع و سنگین است که حتی فکر کردن به تخلیه و جمع آوری آنها نیز سخت و وحشتناک بود.

با این وجود این کار آغاز شد و ضلع غربی خیابان اصلی و چندین خیابان و کوچه شهر از گل و لای و رسوبات سیل پاک شود.

برای انجام این کار در کنار توان انسانی و تجهیزات و ماشین آلات دستگاه های اجرایی و دولتی، نیروهای جهادی نیز مشارکت دارند تا آثار گل و لای و نخاله را از سطح شهر بزدایند.

ماموران آتش نشانی، شهرداری و دیگر نهادها که در روزهای پس از سیل حتی پیش از آن خواب و استراحت نداشته اند از اینکه به مرحله پاکسازی و نظافت شهر رسیده اند با جان و دل عزم و توان خود را جمع کرده اند که پلدختر را به شرایط و حال و هوای روزهای پیش از سیل بازگردانند.

شهردار پلدختر می گوید که کار شست و شو و پاکسازی شهر از گل و لای و آورده های سیل اخیر به کمک مدیران ارشد استانی و مشارکت گروه های جهادی آغاز شده است و از اینکه پس از چند روز بسیار سخت و پرتلاش به این مرحله رسیدیم خستگی از تن همه به در شده است.

صمد چراغی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: 30 دستگاه خودرو آتش نشانی و تانکر سازمان شهرداری ها و شهرداری های استان لرستان و دیگر استان ها از 2 روز گذشته با 100 نیرو در حال پاکسازی شهر هستند.

او ادامه داد: اکنون پس از 18 روز از وقوع سیل و مدیریت بحران 20 درصد خیابان ها و معابر شهر شست و شو شده و 250 هکتار از 400 هکتار شهر به صورت کامل گل روبی و شسته می شود.

وی افزود: 100 نیروی هلال احمر به همراه جهادگران سپاه و ارتش و شماری از نیروهای شهرداری تهران نیز به صورت محله به محله و خانه به خانه در حال شست وشوی منازل سیل زدگان پلدختر هستند.

نماینده ویژه استاندار در پلدختر و معاون عمرانی استانداری لرستان نیز به ایرنا گفت: یک میلیون و 500 هزار مترمکعب رسوبات سیل اخیر شهر پلدختر تاکنون تخلیه شده است.

احمد مرادپور افزود: 20 خودرو نیز وظیفه جمع آوری زباله ها و آورده های سیل پلدختر را بر عهده دارد.

او تاکید کرد: کار گل روبی و شست و شوی خیابان ها، معابر و کوچه های شهر با بسیج همه امکانات دستگاه های اجرایی و دیگر نهادها و نیروها تا پاکسازی پلدختر از گل و لای ادامه دارد.

نماینده ویژه و تام الاختیار استاندار لرستان در پلدختر ادامه داد: دولت و مجموعه مدیران ارشد استان و دستگاه های اجرایی عزم جدی در رفع مشکلات و آلام و دردهای سیل زدگان دارند و برای تامین نیازها و تحقق خواست آسیب دیدگان سیل از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان نیز به ایرنا گفت: در روزهای نخست حادثه، 401 گروه جهادی، 31 گروه معمار و 30 موکب در پلدختر و روستاهای این شهرستان به سیل زدگان خدمات رسانی کردند.

سردار حبیب الله توکلی اظهار کرد: اکنون نیز به کمک دستگاه های اجرایی، نیروهای داوطلب مردمی و شهرداری تهران و پلدختر واحدهای مسکونی شهر در حال گل روبی و شست و شو است.

وی با بیان اینکه کارواش های سیار مردمی نیز به جمع نیروهای حاضر افزوده شده است، گفت: ماشین آلات هوا و فضای سپاه به همراه 20 دستگاه تجهیزات مختلف و 20 خودروی حمل زباله از دیروز وارد پلدختر شده و وارد کار امدادرسانی شده اند.

یکی از شهروندان پلدختری نیز در این مورد گفت: شست و شوی معابر و خیابان های شهر علاوه بر پاکیزگی و بهداشت محیط و فضای شهر نقش مهم و بسزایی در کاهش مشکلات و رفت و آمد مردم دارد.

رضا شفیع پور افزود: در شرایطی که سیل اخیر آسیب های بسیاری به منازل و زیرساخت های شهری وارد کرد و روحیه مردم ناشی از زیان ها و خرابی ها حادثه تقلیل یافته بود شست و شوی معابر تا حدود زیادی در افزایش روحیه مردم و کاهش آلام های آنان موثر است.

او تاکید کرد: مقوله بهداشت محیط و زیبایی بصری فضای شهر در این شرایط بسیار مهم است و مسوولان نشان دادند با اهمیت دادن به مشکل گل و لای سطح خیابان ها و معابر عمومی به همه ابعاد و زوایای حادثه توجه دارند.

این شهروند پلدختری با قدردانی از تلاش و کار جهادی مجموعه امدادگران ابراز امیدواری کرد آثار خرابی ها و آسیب های ناشی از سیل هر چه زودتر از ذهن و روان مردم به ویژه سیل زدگان و کسانی که متحمل زیان شدند زدوده شود.

سیل 12 فروردین جاری به 150 هکتار از 400 هکتار گستره شهر پلدختر خسارت زد و خرابی ها و زیان های بسیاری بر جا گذاشت.

بر پایه تازه ترین آمار و برآوردها سیل دوازدهم فروردین جاری سبب تخریب کامل سه هزار خانه و خسارت به هشت هزار واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان شد.

سیل همچنین 550 میلیارد تومان به بخش کشاورزی پلدختر آسیب زد و به 550 مغازه و فروشگاه خسارت کلی و جزیی وارد کرد.

حجم کلی خسارت و زیان های ناشی از سیل در استان لرستان نزدیک به 400 هزار میلیارد ریال تخمین زده شده است.
انتهای خبر///

منبع؛ ایرنا
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز