خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/01/27 11:46:56 PM

الویری ، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

حمایت شورای شهر از استارت آپها و سرمایه گذاری در هوشمندسازی شهر 

مهندس مرتضی الویری رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان نشست هم اندیشی مدیران سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری تهران، از لزوم نوزایی و نوآوری در روشهای تامین بودجه سخن گفت.

حمایت شورای شهر از استارت آپها و سرمایه گذاری در هوشمندسازی شهر


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز، مرتضی الویری روز دوشنبه (26فروردین ماه) در شهرداری منطقه 17 تهران حضور یافت و با تقدیر از روشهای جلب سرمایه گذار گفت: باید با شفافیت، شجاعت و عدم مرکزگرایی از سرمایه گذاری و فعالیت استارت آپهای جوانان در زمینه هوشمندسازی شهر، حمایت کرد تا ظرفیتهای شهر در گردشگری توسعه یابد که این امر در برنامه سوم توسعه شهر تهران لحاظ شده و مورد حمایت شورای پنجم شهر تهران است.

مرتضی الویری سخنانش را با قرائتی شعری از حافظ شیرازی آغاز کرد و گفت: همانگونه که طبیعت در بهار جوان و نو می شود باید ما هم برای نو شدن و استفاده از شیوه های نوین برای فعالیتهایمان اقدام کنیم و بهترین آن، این است که از روشهای نوین تامین بودجه و جلب سرمایه گذار استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقص شیوه های کنونی اداره شهر گفت: از منظر علمی، در مجموع زمان اداره شهر که شامل دوره 2.5ساله مدیریت خود من نیز می شود، میانگین مطلوبی نبوده است. ما عادت کردیم که فرافکنی کنیم اما باید بپذیریم بخش اعظمی از این مشکلات، نشأت گرفته از مدیریت ماست. باید پرسید آیا شهرداری تهران در تامین منابع و بکارگیری منابع و نیروی انسانی از نظر محیط زیست، هوا ، حمل و نقل و نظایر آن در وضعیت خوبی ست یا می شود بهتر از این عمل کرد. مسئولان شهرداری باید به دنبال راهکار مطلوب و مناسبی در جهت پیشرفت کار خود ارائه دهند.

وی ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را ضروری خواند و افزود: باید به این نکته توجه کرد که برای خدمت رسانی به مردم شیوه­های مطلوبی را باید در نظر گرفت. این خدمت­رسانی ممکن است در بخش حمل و نقل، درآمد و منابع  باشد و چه از نظر مصرف و بکارگیری نیروی انسانی یا شیوه حمل و نقل. من فکر می­کنم پاسخ این سوالات روشن است. همه ما باید با بازنگری به روش­ها، خود و شیوه عملکردمان را اصلاح کنیم و خروجی مطلوب­تری را دریافت کنیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با تاکید بر افزایش هزینه های شهر و جایگزینی روشهای تامین بودجه گفت: یکی از مشکلات اساسی و همیشگی شهرداری، تامین بودجه لازم است. همیشه در شهرداری با کمبود بودجه مواجهیم. بودجه امسال نسبت به بودجه سال 97 رشد بسیار کمی دارد. در سال قبل نزدیک به 660میلیارد تومان ماهانه به عنوان حقوق و دستمزد پرداخت شده که این میزان در سال جاری با تغییرات به وجود آمده در میزان دریافتی مطابق با نظر دولت محترم، به ماهانه 850میلیارد تومان خواهد رسید. بودجه نسبت به قبل تغییر چندانی نداشته اما هزینه ها بیشتر شده و باید گفت برای اداره شهر کمبودهایی هست که باید با شیوه های جدیدی آن را تامین کرد.

الویری با رد شیوه شهرفروشی برای تامین هزینه ها گفت: پیش از این شهرفروشی صورت گرفته که نمی خواهیم به آن روش ادامه دهیم. مطابق با علم روز، بهترین روش و متد برای اداره شهر این است که از تمرکزگرایی جلوگیری کرده و بخشی از امور به بخش خصوصی واگذار شده و در امور توسعه ای سرمایه گذاری صورت گیرد. عمده کارهای جاری شهرداری را می توان به بخش خصوصی واگذار کرد. باید توجه داشت که این واگذاری باید در جهت حفظ منافع شهر و در شرایطی منطقی باشد نه اینکه سازمان شهرداری خود را به عنوان رقیب بخش خصوصی تلقی کرده و نتواند از ظرفیتهای لازم استفاده کند.

شهردار اسبق تهران شجاعت را رمز بهره مندی از سرمایه بخش خصوصی خواند و افزود: باید در مواجهه با سرمایه گذار بخش خصوصی، شجاعت داشت و علاوه بر نظارت صحیح مشکلات را رفع نمود. باید سیاست برد-برد را پیش گرفت تابا وجود شرایط کنونی بتوان از وجود سرمایه گذاران استفاده کرد و هزینه های شهر را تامین کرد. باید در این موارد شجاعت واگذاری داشت و با نظارت صحیح از ایجاد رانت جلوگیری کرد.

الویری با تاکید بر شیوه های جلوگیری از مرکز گرایی گفت: یکی از مواردی که پیش از این به مدیران ارشد خصوصا در حوزه سرمایه گذاری تاکید شده و در شورای پنجم نیز مورد توافق قرار گرفته این است که شهرداری باید بار خودش را سبک کند و مرکز گرایی را کاهش دهد. باید امور مختلف را واگذاری کرد. چنانچه سیستم و نظام واگذاری اصلاح نشود هم نباید مرکز گرایی کرد. چون مرکز گرایی خود زمینه بروز فساد را ایجاد می کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران شفافیت را زمینه موفقیت در امور شهر خواند و افزود: در سالهای پس از انقلاب تنها به افراد و آدمها تکیه کردیم و ملاک را ادمها قرار دادیم. در حالی که اگر سیستم و روند اصلاح شده و نواقص آن برطرف شود و شفافیت بیشتری حاصل شود، مشکلات کمتر شده و زمینه های بروز فساد از بین می رود. رفع مرکزگرایی به این شفافیت کمک کرده و نتایج خوبی از آن حاصل خواهد شد. باید گفت سیاست مدیریت شهری و شورای پنجم کوچک کردم مرکز و سبک کردن بار شهرداری با هدف اجرای بهتر امور است. باید برای جلب سرمایه گذار سیستم را شفاف کرده و قوانین و مقررات را بدون ابهام درنظر گرفت.

 الویری با تکیه بر لزوم توجه به شیوه های نوین برای جلب سرمایه گذاری گفت: ذهن ما عادت کرده به چیزهای سنتی فکر کند و در واگذاری و برون سپاری تنها به ساخت و ساز توجه کند. باید توجه داشت که در عرصه کنونی اطلاعات و ارتباطات، هوشمندسازی شهر در حوزه های مختلف هزینه ها پایین میاد و با هزینه های کمتر، کارهای بیشتری انجام داد  که مورد اقبال بیشتر شهروندان نیز باشد تا زندگی مردم را متحول کند. در این زمینه بخش خصوصی به خوبی می تواند ورود پیدا کرده و امور را به بهترین شکل انجام دهد. 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، تهران را بهشت سرمایه گذاری خواند و تصریح کرد: با شجاعت در واگذاری امور، خلاقیت، شفافیت در قوانین و روشها می توان گفت که تهران به بهشت سرمایه گذاری در کشور تبدیل خواهد شد. مهمترین رویکرد آن نیز می تواند هوشمندسازی شهر و بهره گیری از توان استارت آپها جوان در حوز های متنوع خواهد بود. در زمینه توریسم نیز استارت آپها می توانند ورود کنند تا تهران به جایگاه واقعی خود در زمینه گردشگری شهری برسد و بتواند ظرفیتهای مختلف شهر را فعال کند.

الویری با تقدیر از اقدام شهرداری تهران در نوروز سال جاری گفت: در نوروز و با اقدام شایسته شهرداری تهران با راه اندازی نوروزگاه و برنامه های متنوع در سطح شهر، شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان و جلب گردشگر از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی بودیم. افراد بسیاری در این برنامه ها حضور یافتند و حتی اتباع خارجی نیز از وجود «نوروزی متفاوت» در تهران ابراز خرسندی کردند. باید گفت می توان با هوشمندی و  خلاقیت ضمن بهره گیری از کمترین هزینه مالی و انسانی، بهترین نتیجه را رقم زد و رضایت خاطر شهروندان را جلب نمود.

شهردار اسبق تهران با اشاره به نیاز شهر در حوزه هوشمندسازی گفت: در حوزه هوشمند سازی شهر نسبت شهرهای پیشرفته عقب هستیم که لازم است این عقب ماندگی جبران شود. هوشمندسازی درحمل و نقل، پسماند، فضای سبز، آموزش و پرورش از جمله کارهایی است که توسط بخش خصوصی قابل انجام است و طبیعتا سودآوری خوبی برای سرمایه‌گذاران دارد. به همین دلیل پیشنهاد کردم در این حوزه و حوزه توریسم به دلیل اینکه شهر تهران از نظر جغرافیا و ابنیه‌ تاریخی برای گردشگری مناسب است می‌توان فعالیت های مناسب و گسترده ای را برای جذب سرمایه‌گذاران انجام شود.
عضو شورای شهر در پاسخ به اثرگذاری از استارتاپ‌ها جوان در حوزه فضای سبز و... تصریح کرد: این فعالیت ها مورد تایید شورای شهر است و در برنامه سوم به طور مشخص به این مسئله پرداخته شده است. استارتاپ‌ها  هزینه کمی برای شهرداری دارد و اما می‌تواند خروجی خیلی خوبی برای شهر داشته باشد کاملا مورد قبول شورای شهر است.

مرتضی الویری سخنانش را با قرائت شعری از حافظ به پایان رساند و بر لزوم ارتقای نشاط اجتماعی و جلب رضایت شهروندان در اداره امور تاکید کرد.
گفتنی ست روز گذشته شهرداری منطقه 17 تهران میزبان مدیران سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری تهران از مناطق 22گانه و سازمانهای تابعه شهرداری بود تا با حضور مهندس مرتضی الویری عضو شورای شهر تهران، دکتر علی نیازی سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری تهران و مهندس امیر محسنی شهردار منطقه 17 ، زمینه های جلب مشارکت در توسعه شهر بررسی شده و تجربیات موفق مناطق منتقل گردد.
 
انتهای خبر///
سمیرا حسن


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز