خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1397/12/16 3:58:41 AM

نماینده مردم هرمزگان در شورای عالی استان‌ها:

بخشنامه های دست و پاگیر، سد جریان مبادلات اقتصادی در قشم  

یعقوب دریانورد نماینده مردم هرمزگان گفت: قشم پتانسیل بسیار خوبی برای دور زدن تحریم ها و ایجاد جریانات تجاری و اقتصادی دارد که متاسفانه به دلیل صدور بخشنامه های دست و پا گیر، چند روزی ست از مدار خارج شده و لازم است هرچه زودتر با ایجاد وحدت رویه در اداره این منطقه، دوباره جریانات و مبادلات تجاری از سر گرفته شود.

بخشنامه های دست و پاگیر، سد جریان مبادلات اقتصادی در قشم


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز، در جریان پانزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها یعقوب دریانورد نماینده مردم هرمزگان در جمع خبرنگاران حاضر شد و از مشکلات اقتصادی در منطقه آزاد قشم و قطع جریان مبادلات تجاری در این منطقه سخن گفت.

یعقوب دریانورد با اشاره به مشکلات استان هرمزگان و توسعه نامتوازن استان اظهار داشت؛ در غرب استان هرمزگان مردم و خیرین از دولت جلوتر هستند و دولت با حمایت های قطره چکانی در حوزه مسکن، از درمان غافل بوده و مردم از کمبود سرانه های درمانی رنج می برند. در شرق استان نیز شاهد افزایش روزانه فقر هستیم و در جزایر استان هم با مشکلات مختلفی مواجهیم.

 دریانورد با اشاره به لزوم جوانگرایی در استان گفت؛ در صنایع استان قانون بازنشستگی را دور می زنند ما انتظار داشتیم مدیران صنایع ما بومی باشد اما شاهد تبعیض ناروا هستیم و جوانان ما بیکار هستند. بایستی تحولی در رفتار مدیران و انجام کارها ایجاد شود که الگوی دیگر استان ها باشند.

عضو شورای عالی استان‌ها یکی از مشکلات عدیده استان را قطع جریان مبادلات اقتصادی خواند و تصریح کرد؛ قشم با تجارت و اقتصاد عجین شده است و این منطقه آزاد دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری برای دور زدن تحریم‌ها است. متاسفانه با بخشنامه ‌های نسنجیده وضعیت تجاری و اقتصادی قشم با بحران مواجه شده و بیش از 10 روز است که گمرک این منطقه تعطیل شده است.

دریانورد با اشاره به نقش کلیدی جزیره قشم در دور زدن تحریمها ادامه داد؛ با توجه به اینکه کشور در تحریم‌ها قرار دارد و نمی‌‌توانیم مبادلات تجاری داشته باشیم، لازم است بیشتز از قبل زمینه لازم را برای بهره برداری از ظرفیت منطقه ‌آزاد قشم فراهم آوریم که متاسفانه بعضا بخشنامه ‌های نسنجیده‌ای که فاقد پشتوانه مطالعاتی ست، توسط مدیران صادر شده و جلو تجارت را می‌گیرد و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

 نماینده مردم استان هرمزگان در شورای عالی استان ها گفت؛ در حال حاضر یک روز گمرک بخشنامه صادر می‌کند، یک روز بانک مرکزی بخشنامه صادر می‌کند و در نهایت باعث تعطیلی بازار و گمرک می‌شوند و اقتصاد آن منطقه را به هم می‌ریزند. این بخشنامه ها نمی‌گذارد که کسبه و تجار قشم به کارشان ادامه دهند. این امر علاوه بر آنکه موجب دلسردی مردم می شود جلوی پیشرفت اقتصادی در شرایط سخت کنونی را می گیرد.

دریانورد با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 10 روز است که گمرک در این منطقه بسته شده است گفت؛ گمرک منطقه آ‌زاد قشم در دو مرحله بسته شده و هم اکنون هم به طور کامل بسته شده و اکنون اجازه واردات و صادرات کالا نمی‌دهند و می‌توانم بگویم که وضعیت اقتصادی و تجاری قشم در بحران است و قشم دارای ظرفیت‌های گردشگری، صنعتی و تجاری بسیاری است که به آن کم پرداخته شده است.

وی عنوان کرد؛ مردم از استان‌های مختلف سرمایه ‌های شان را به این جزیره آوردند؛ اما با شرایط اقتصادی کنونی و خصوصاً قطع شدن جریان مبادلات تجاری، سرمایه مردم از دست می رود و ساخت و ساز در این جزیره دیگر صرفه اقتصادی ندارد؛ گردشگری هم با سنگ اندازی های بخشنامه ای در مبادلات تجاری، از رونق افتاده و در فرصت بسیار خوب پایان سال و آغاز سال نو، جریان گردشگری به دلیل مشکلات گمرکی ضعیف شده است.

عضو شورای عالی استان‌ها گفت؛ منطقه آزاد قشم ظرفیت بسیاری دارد که تحریم‌ها را دور بزند البته اقداماتی از سوی استاندار هرمزگان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حال انجام است که به سمت صنایع گردشگری و پرورش ماهی پیش رفته‌ و به آن پرداخته اند. ما درخواست‌مان از دولت محترم این است که در راستای کمک به وضعیت فعلی توجه بیشتری به ظرفیت‌های این جزیره داشته باشند چرا که قطعا می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل کند.

خبرنگار؛ سمیرا حسن

انتهای خبر///
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز