خانه سیاسی بین الملل علم و فناوری حوزه و دانشگاه اجتماعی اقتصادی فرهنگ و هنر ورزشی
 
ترور نافرجام آیت الله خامنه ای در نماز جمعه آخر سال، مردم شعار مرگ بر منافق سر دادند       چهل کشته در انفجار دو مسجد در نیوزلند       ملاقات اعضای خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری       توصیه مردم ایران به دولت دیکتاتور فرانسه        راه جدید محققان برای مقابله با هک کردن ایمپلنت‌های پزشکی       کاوشگر فرصت اخرین موقعیت خود در مریخ را ثبت و منتشر کرد       بررسی ماموریت های 50 ساله آپولو روی میز ناسا       امکان تجربه دانلود موسیقی اورجینال به همت یک شرکت دانش بنیان       کندی پیشرفت علم با سیاست های نادرست وزارت علوم       آغاز مهلت مجدد ثبت‌نام کنکور از امروز       میزان تورم در استان‌ها؛ کردستان در صدر       جنگ اقتصادی دشمن را با موفقیت پشت سر گذاشتیم       دست یابی ایران به دانش فنی ساخت رادیوتلسکوپ        پذیرش دانشجوی بدون آزمون مقطع دکتری در دانشگاه کردستان        اعلام آمار ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی پزشکی ۹۸       برگزاری مسابقه دانشگاه بدون زباله در دانشگاه صنعتی        جامعه دچار خلاء ارتباط با دانشگاه است       برنامه ۲ معاونت وزارت علوم برای حمایت ویژه از ۵ دانشگاه       پذیرش پیشنهاد شورای عالی استانها برای اصلاح بودجه سال 98       لزوم تخصیص تسهیلات تشویقی به کشاورزان و دامداران زنجانی      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1397/12/13 6:42:21 AM

فرهنگ کارآفرینی باید نهادینه شود 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در جمع صاحبان ایده های نو درکسب و کار، از لزوم نهادینه سازی فرهنگ کارآفرینی برای تحقق توسعه پایدار سخن گفت.

فرهنگ کارآفرینی باید نهادینه شود


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، استارت آپ‌ها به مجموعه ای از ایده های نوآورانه گفته می شود که بر مبنای شناخت کامل از نیاز و مشکلی شکل گرفته و با تبیین ایده ای نو، بتواند به رفع آن بینجامد.

مینا مهرنوش یکی از افراد موثر در اکوسیستم کسب و کار و استارت آپ‌ها فردی ایرانی است که در جریان استارت آپ ویکند نوسازی بافت فرسوده شهری خطاب به دانشجویان حاضر در این رویداد و با تکیه بر شیوه های ارائه نوین طرح‌های خلاقانه گفت: استارت آپ‌ها مبتنی بر دانش هستند که ایده های نوآورانه و خلاقانه را به خوبی پرورانده و به نتیجه ای در جهت رفاه و آسایش زندگی سوق می دهند.

مدیرمسئول روزنامه کسب و کار با تاکید بر اهمیت دانش در ایده های نوآورانه گفت: در هر برهه ایی از زمان، کسب و کارهایی در حال کار هستند که مبتنی بر روشهای بومی و سنتی فعال هستند و اغلب با پیشرفت تکنولوژی از اقبال و رونق آنها کاسته می شود. مثلا همین حالا کسب و کارهای بسیاری در سطح جامعه مشغول به کار هستند که کارکردشان مبتنی بر مدل‌های کسب و کار سنتی ست و نوآوری لازم در کارکردشان مشهود نیست. این کسب و کارها برای آنکه بتوانند در دنیای رقابت و تکنولوژیک کنونی پابرجا مانده و به کسب و کارهای نوآورانه نزدیک شوند باید توجه شان به دانش و نوآوری و راهکارهای دانشی و علمی نزدیک شود. باید بتوانند به خلق ایده های جدید و استفاده از فرایندهای جدید و نوآورانه بپردازند.

مهرنوش علم آموزی و توجه به فناوری را برای پیشبرد استارت آپها ضروری دانست و تصریح کرد: خلق ایده های نو از شناخت ظرفیت‌های فناوری و اشراف اطلاعاتی بر مشکلات موجود شکل می گیرد. بهترین مکان برای ایجاد این ایده ها، مراکز دانشگاهی و علمی و پژوهشی ست. و از آنجایی که بحث دانش و نوآوری از دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی نشات می گیرد افرادی که به عنوان دانشجو، استاد یا اعضای هیئت علمی در دانشگاه ها مشغول هستند می توانند ایده ها و ارهکارهای خیلی خوبی را برای این کسب و کارها ارائه کنند. مراکز دانشگاهی و سایر مراکز حامی می توانند فضا و امکانی ایجاد کنند که شبکه ای از سرمایه گذاران، حامیان، صاحبان ایده و پیش برنده ها تشکیل شود و به سهولت یک ایده را به مرحله اجرایی برساند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نقش نهادهای حامی در تقویت استارت آپها را تعیین کننده خواند و افزود:  بسیاری از استارت آپها با مسائل حقوقی و منابع انسانی دست به گریبان هستند که می تواند با کمک نهادهای حامی، بسیاری از آنها را رفع کرد. همچنین سایر نهادهای اجتماعی خصوصاً شهرداری ها می‌توانند با در اختیار قرار دادن اماکن عمومی نظیر سرای محلات و ایجاد مراکزی مثل کلینیک های کسب و کار و خانه های کارآفرینی، مسیر فعالیت این استارت آپ‌ها را کاهش داده و به رشد آنها کمک کنند.

مینا مهرنوش خطاب به دانشجویان بر استفاده از امکانات کلینیک های کسب و کار تاکید کرد و افزود: این کلینیک ها روشهای نوین طراحی ایده تا اجرا را به صاحبان ایده آموزش می دهند و می توانند به عنوان شبکه ای موثر، فعالان حوزه کسب و کار را به همراه توانمندان حوزه بازاریابی و سرمایه گذاری به یکدیگر متصل نموده و یک ایده کوچک را به عنوان نطفه اولیه یک کسب و کار نوپا، پرورانده و آن را به استارت آپی خلاقانه تبدیل کند.

مدیرمسئول روزنامه کسب و کار با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی گفت: یکی از پایه ای ترین اقداماتی که باید برای حمایت از استارت آپها شود این است که فرهنگ کارآفرینی و خلق ایده در میان همه اقشار نهادینه شود تا همه افراد بتوانند ایده های شان را به مراکز رشد و کارآفرینی و مراکز علمی و دانشگاهی ارائه داده که پس از بررسی به طرحی مبتنی بر دانش تبدیل شده و به اجرا در بیاید.

خبرنگار؛ سمیرا حسن


انتهای خبر
 
 
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز