خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1397/11/18 12:41:56 AM

رییس شورای عالی استان‌ها مطرح کرد؛

شوراهای شهر،تحقق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش 

رییس شورای عالی استان‌ها در جریان چهاردهمین اجلاس عمومی این شورا، ایجاد شوراهای شهر و روستا را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی خواند و افزود: شورای شهر و روستا تحقق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است.

شوراهای شهر،تحقق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛  مرتضی الویری در جریان چهاردهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها ،شوراهای شهر و روستا را از مهمترین راهکارهای تحقق عدالت اجتماعی خواند و تصریح کرد، تحقق و راه‌اندازی شورای شهر و روستا در سراسر کشور، اساسی ترین مطالبه مردم در تاریخ انقلاب اسلامی بوده که امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت سال 1358 با صدور فرمانی تشکیل آن را خواستار شد اما این خواست مردمی،با بیست سال تاخیر اجرا شده و هم اکنون نتایج بسیار خوبی در نقاط مختلف کشور داشته است.

وی گفت، مدل اداره شهرهای بزرگ در ایران با اصول مترقی در قانون اساسی معیوب،نارسا و ناکارآمد است. نگاه مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه مقننه به تقسیم امور محلی است که با چهل سالگی انقلاب در حوزه شهرها و مدیریت محلی، باید سازگار با سیاست گذاری مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری صورت گیرد.

مرتضی الویری با اشاره به شاخص‌های توسعه گفت، شاخص پایداری شهر و روستاها باید بر اساس الگوی شایسته سنجیده شود اما هنوز برای آسیب های اجتماعی،آلودگی هوا،پسماند شهری و هماهنگی در برنامه و بودجه نتوانستیم به الگوی مشترک و هم افزا برسیم که نگران کننده و هشداردهنده است و باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.

بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده رونق می گیرد

 رییس شورای عالی استان‌ها از پیشنهاد فروش اوراق مشارکت شهروندی برای نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری خبر داد و افزود، فروش اوراق در بودجه سال 98پیش بینی شده که پس از تصویب در سال آتی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری مشترک میان شورای عالی استانها و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت، امسال با همکاری اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از نظرات کارشناسی اعضای شورای عالی استانها در حوزه شهری بهره گرفته شد و نتایج خوبی از این همکاری حاصل شده است.

وی با اشاره به اهمیت این همکاری ادامه داد، در طی یک ماه گذشته از اعضای شوراهای عالی استان‌ها خواستیم نظرات خود را برای تصویب برخی قوانین به  کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ارائه دهند که در نهایت 5 مورد از نظرات رای آورد.

الویری فروش اوراق مشارکت برای جلب مشارکت مردم در بازآفرینی شهری را گام مهمی خواند و اضافه کرد، با پیشنهاد شورای عالی استان‌ها،فروش هشت هزار میلیارد اوراق برای بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده پیش بینی شده که پنجاه درصد اصل و سود آن را شهرداری و پنجاه درصد بازپرداخت اصل و سودسرمایه را دولت محترم تضمین می کند که بیش از 60 درصد آن باید برای نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری اختصاص یابد.

وی نظام توزیع عوارض را مبتنی بر گسترش شهرنشینی دانست و تصریح کرد، نظام توزیع عوارض ارزش افزوده دهداری ها به همان میزان قبلی برگشت زده شد و قرار بود عوارض و مالیات شهرداری به شورای برنامه ریزی استان برگردد که این مسأله حذف شد و همچنین سه هزار و 200 میلیارد سهم شهرداری و دهیاری به حساب هدفمندی یارانه ها واریز می شد که این مساله نیز حذف شد و مقرر شد با رأی مجلس این سهم برگشت زده شود که برای سال آینده این مبلغ نیز از بودجه شهرداری ها حذف شد.

به گفته وی ارزش افزوده تهران در بخش روستایی 12 درصد و شهری 88 درصد تعریف شده است که در سال 98 هم این بند برقرار است.

انتهای خبر///


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز