خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1397/07/29 5:09:54 AM

جای خالی بسیاری از شرکت‌های IT ایرانی در جیتکس  

رییس اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار گفت: به دلیل مشکل مالی و عدم حمایت، بسیاری از شرکتهای IT، امکان حضور در نمایشگاه‌های معتبر را برای معرفی دستاورد خود ندارند و امسال نیز با افزایش هزینه های ناشی از رشد نرخ ارز، بسیاری شرکتها باوجود داشتن مزیت در جیتکس حضور نداشتند.

جای خالی بسیاری از شرکت‌های IT ایرانی در جیتکس


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ محمدرضا طلایی در حاشیه بازدید از نمایشگاه جیتکس دبی گفت: فعالان صنعت ICT باید بتوانند با پذیرش و اعزام هیات های تجاری به نمایشگاه های معتبر، حضور خود را در بازارهای بین المللی تثبیت کنند. تحقق این امر در گرو برنامه ریزی دقیق است اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت، بسیاری از شرکت های فعال در حوزه فاوا، امکان حضور در نمایشگاه های معتبر بین المللی برای معرفی دستاوردهای خود را ندارند.
به گفته طلایی در نمایشگاه جیتکس دبی که با حمایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی پایون رسمی ایران برگزار شد، مجموعا ۸ شرکت و ۲۳ استارت‎آپ حضور بهم رساندند. این در حالی است که بسیاری از شرکت های فعالی که دارای مزیت نسبی در حوزه فناوری اطلاعات هستند، به علت افزایش هزینه های ناشی از رشد قیمت ارز، فرصت مشارکت در این دوره از نمایشگاه جیتکس را از دست دادند.
رییس اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار افزود: افزایش نرخ ارز طی چند ماه گذشته فرصت بسیار مناسبی برای توسعه صادرات فراهم کرد و با توجه به اینکه حوزه فناوری اطلاعات نیاز به منابع اولیه برای واردات ندارد و تکیه اصلی این حوزه بر دانش و تخصص فعالان به خصوص نسل جوان است، به همین دلیل معتقدم حوزه فناوری اطلاعات در صورت حمایت می تواند یک صنعت ارزآور محسوب شود.
طلایی تصریح کرد: ارزش افزوده حوزه فناوری اطلاعات بسیار بالاست و این بخش می تواند علاوه بر ارزآوری نقش حایز اهمیتی در اشتغال زایی ایجاد کند. با این حال ضروری است تا بخش دولتی با همراهی بخش خصوصی، نقشه راه توسعه صادرات حوزه فاوا را تدوین کند.
به گفته طلایی، صادرکنندگان این حوزه نیازمند انگیزه برای توسعه فعالیت خود هستند و انتظار دارند که از مزایای سایر رشته ها در زمینه صادرات بهره مند شوند.
 به گفته رییس کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران تدوین یک «بسته حمایتی» برای فعالان فاوا که تسهیل کننده قوانین صادراتی و رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان این صنعت باشد، از مهم ترین اولویت های حوزه فناوری اطلاعات به شمار می رود که ضروری است با همکاری بخش خصوصی و  کلیه وزارت خانه ها و نهادهای مرتبط با حوزه آی سی‎ تی تدوین شود.
طلایی با تاکید بر ظرفیت همکاری شرکت های کوچک و متوسط حوزه آی سی تی داخل کشور با SMEهای مشابه خارجی پیشنهاد داد تا وزارت امور خارجه از طریق سفارتخانه های خود در کشورهای دیگر اقدام به ایجاد ارتباط موثر میان شرکت های کوچک و متوسط آی سی تی کند.

انتهای خبر///

منبع؛ فارس


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز