خانه سیاسی بین الملل علم و فناوری حوزه و دانشگاه اجتماعی اقتصادی فرهنگ و هنر ورزشی
 
فعالیت های بین المللی علمی در شرایط تحریم کشور افزایش یابد       تمدید مهلت ثبت نام در کنکور سراسری 98        فراگیری دانش و مهارت در پیشبرد توسعه موثر است       رونق دهی به نوسازی بافت فرسوده با توجه به شرکت های دانش بنیان       کوتاهی دست سودجویان با کارت هوشمند بانکی       گره کور ترافیک در سایه مال ها       خانه تیمی عوامل تروریستی سیستان و بلوچستان متلاشی شد       تلاش محققان ایرانی برای دستیابی به درمان سرطان خون و لنفوم       از بین رفتن بینایی با سیگار کشیدن       آمریکا در حال ضعیف شدن و ایران در حال پیشرفت / آینده کشور به دست جوانان است       پیش بینی بارش برف برای مناطقی از شمال شرق کشور       کشف رایانه ای که بعد از 30 سال هنوز کار می کند       اتکای حکومت اسلامی بر مقبولیت مردمی است       افزایش قاچاق در سایه اجرای سهمیه بندی بنزین       دانشگاه‌ها و پارک‌های فعال در عرصه بین‌الملل معرفی شدند       علی رغم سابقه زیاد دانشگاه ها در حوزه بین الملل تجربه کمی داریم       انتشار دفترچه آزمون کارشناسی ارشد پزشکی/ آغاز ثبت نام از ۳۰ بهمن       سونامی بیکاری در راه است       تعزیرات فعلا نمی تواند به بازار خودرو نظارت کند       ​نقدینگی آفت بازارهای اقتصادی      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1397/11/06 7:43:09 AM

آموزش سیستم های خودران با همکاری هوش مصنوعی و انسان 

پژوهشگران دانشگاه "ام.آی.تی" و "مایکروسافت"، در جدیدترین ابداع خود مدلی از هوش مصنوعی را عرضه کردند که با انسان همکاری می کند.

آموزش سیستم های خودران با همکاری هوش مصنوعی و انسان


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز؛ پژوهشگران دانشگاه "ام. آی. تی"(MIT) و شرکت "مایکروسافت" (Microsoft)، یک مدل هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند به ایمنی سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند وسایل نقلیه بدون سرنشین و ربات‌های خودران کمک کند.

سیستم‌های هوش مصنوعی خودروهای بدون سرنشین، با کمک شبیه‌سازی‌های مجازی آموزش می‌بینند تا برای مقابله با هر نوع اتفاق غیرمنتظره‌ای آماده باشند اما گاهی اوقات مشکل پیش آمده در دنیای واقعی، با نوع آموزشی آن مطابقت ندارد؛ در نتیجه واکنش واقعی خودرو با واکنش آن در جهان مجازی تفاوت دارد و منجر به بروز حادثه می‌شود.

یک خودروی خودران را در نظر بگیرید که آموزش داده نشده و حسگرهای مورد نیاز برای تمایز قائل شدن میان حوادث متفاوت را نیز ندارد. این خودرو نمی‌تواند میان خودروهای بزرگ سفید و آمبولانس تمایزی پیدا کند؛ بنابراین اگر در جاده یا خیابان با یک آمبولانس روبرو شود، نمی‌تواند سرعت خود را کم کند و کنار برود.

پژوهشگران ام. ای. تی و مایکروسافت در مقاله‌های مشترک خود، توصیفی از یک مدل را ارائه دادند که در آن برای مشخص کردن نقاط کور، از ورودی انسانی استفاده می‌شود.

آنها با کمک روش‌های قدیمی، یک سیستم هوش مصنوعی را با کمک شبیه‌سازی آموزش دادند اما کار بررسی واکنش‌های سیستم در دنیای واقعی را به یک انسان سپردند. پژوهشگران، داده‌های آموزشی و داده‌های ارائه شده توسط انسان را با هم ترکیب کردند و سپس برای ارائه مدلی که موقعیت‌ها و واکنش درست را برای سیستم مشخص می‌کند، روش‌های یادگیری ماشینی را به کار بردند.

این گروه پژوهشی، اعتبار سیستم خود را با به کارگیری آن در بازی‌های ویدئویی تأیید کردند آنها برای اصلاح مسیر شخصیت بازی ویدئویی، یک انسان شبیه‌سازی شده را به کار بردند اما در مرحله بعد، مدل را با آموزش سنتی و روش‌های بررسی خودروها و ربات‌های خودران با بازخورد انسانی، ترکیب کردند.

"رامیا راماکریشنان"(Ramya Ramakrishnan)، فارغ‌التحصیل علوم رایانه و هوش مصنوعی و نویسنده ارشد پژوهش گفت: این مدل، به سیستم‌های خودران کمک می‌کند درک بهتری از مواردی که نمی‌بینند داشته باشند. بیشتر اوقات، شبیه‌سازی‌های آموزش داده شده به این سیستم‌ها با شرایط دنیای واقعی و مشکلات پیش رو مانند تصادفات مطابقت ندارند. ایده ما این است که برای پر کردن شکاف میان دنیای شبیه‌سازی شده و دنیای واقعی، از انسان‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم چنین اشتباهاتی را به صورت ایمن کاهش دهیم.

انتهای خبر///

 

منبع؛ ایسنا


 

 
یادداشت  


گفتگو  


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز