خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1397/10/15 5:27:39 AM

تحقق شهر هوشمند با استفاده از استارت آپ 

استارت آپ ها چند سالی است که در کشور کار خود را آغاز کرده اند اما متاسفانه بنا به دلایلی بسیار از کسب و کارهای نوین هرگز پیشرفت نکردند و تنها در حد یک اپلیکیشن باقی ماندند که این خود عامل دلسردی بسیاری از افراد شده است.

تحقق شهر هوشمند با استفاده از استارت آپ


به گزارش سرویس اقتصادی استادنیوز؛ استارت­آپ­ ها با استفاده از تکنولوژی های نوین و در جهت افزایش رفاه مردم کار خود را آغاز می کنند به گونه ای که طبق بررسی های به عمل آمده زندگی افراد جامعه با استفاده از خدمات استارت آپ ها دستخوش تعییرات بهینه ای شده است چرا که خدمات این نوع کسب و کارهای نوین بسیار مقرون به صرفه است و مشتری می تواند در مدت زمان کوتاهی به محصول خود دسترسی داشته باشد که البته این مهم خود نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد.
به طور کلی باید در نظر داشت که امروزه می­توان با استفاده از کسب و کارهای نوین شاهد ایجاد تحولی عظیم در اقتصاد کشور بود،چرا که تجربه ثابت کرده است استارت آپ­ها می­توانند با سرمایه گذاری اندک و با استفاده از ایده های نوین تحولی شگرف در اقتصاد به خواب رفته کشور ایجاد کند.
از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که در حال حاضراستارت آپ­ها توانسته­اند در جذب نیروی کار بسیار موفق عمل کنند تا جایی که برخی از صاحبنظران معتقد هستند که با آغاز به کار استارت آپ­ها افراد بیشتری جذب بازار کار شده ­اند که این خود می­تواند یکی دیگر از امتیازات کسب و کارهای نوین محسوب شود به عبارت ساده تر ايده­هاي نوين مي­تواند افراد بيشتري را مشغول به كار كند چرا كه يك استارت­آپ از مجموعه­هاي متعددي تشكيل مي­شود.
بررسی معایب استارت آپ
بدیهی است که استارت آپ­ها با توجه به اینکه از عمر کوتاهی در کشور برخوردار هستند بنابراین با معایب متعددی نیز مواجه خواهند بود كه برخي از افراد تنها به اين دلايل حاضر به سرمايه­گذاري در این نوع از کسب و کارها نیستند.
داشتن ریسک بالا در راه اندازی کسب و کارهای نوین را می­توان یکی از معایب اصلی آن برشمرد چرا که احتمال شکست در این نوع کسب و کار به دلیل نا آشنا با تمام زوایای آن وجود دارد. به عبارت ساده­تر با توجه به نو بودن ايده و همچنين مشخص نبودن چشم انداز آن راه اندازی استارت آپ با ریسک بسیار بالایی همراه است.
برخورداری از ساعت کار طولانی از دیگر معایب استارت آپ­ها برشمرده می­شود،چرا که فرد در این نوع از كسب و كارها برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید زمان بیشتری را صرف کند که این مهم شاید برای برخی از افراد مطلوب به نظر نرسد.به عبارت بهتر به دليل  اینکه افراد خود صاحب و مدير كسب و كار   هستند،بنابراين براي رسيدن به نتيجه دلخواه نياز به صرف زمان طولاني­تر خواهد بود که این مهم شاید از دید برخی از افراد مناسب و ایده آل به نظر نرسد.
نبود حامی در استارت آپ­ها می­تواند فرد را منزوی کند و از پيشرفت پروژه او را باز دارد،چرا که در این نوع از کسب و کارها حمایت مالی کمتری از استارت آپ به عمل می­آید و در بیشتر شرایط صاحب استارت آپ این احساس را دارد که به دلیل نبود امنیت مالی و همچنین نبود هیچ سرمایه گذاری باید به تنهایی ریسک کار را بپذیرد،كه اين خود مي­تواند احتمال شكست را در اجراي پروژه افزايش دهد.
بررسي مزاياي كسب و كارهاي نوين
شايان ذكر است كه امروزه استارت­آپ­ها با مزاياي بسياري همراه هستند كه مهم­ترين آن مقرون به صرفه بودن خدمات ارائه شده از سوي اين نوع كسب و كارها است،به عبارت بهتر اين مهم به عنوان وجه تمايز و اصلي­ترين شاخصه استارت­آپ به حساب مي­آيد.
دسترسي به بهترين و با كيفيت­ترين خدمات در كوتاه­ترين زمان ممكن، از ديگر مزاياي كسب و كارهاي نوين محسوب می شود چرا كه طبق اظهار نظر كارشناسان يكي از رسالت­هاي استارت­آپ­ها ارائه خدمات در زمان كوتاه است.
يكي از مهم­ترين دستاوردهاي استارت­آپ­ها تحقق شهر هوشمند است چرا كه به واسطه اين نوع از كسب و كارها افراد جامعه مي­توانند با استفاده از اينترنت به خدمات مورد نياز خود دسترسي پيدا كنند.
در پایان باید یاد آور شد که برای رشد و شکوفایی هر چه بیشتر استارت آپ ها نیاز به فرهنگ سازی لازم است چرا که باید مردم مطلع شوند که برای آسایش و یا رفاه خود می توانند به راحتی از خدمات کسب و کارهای نوین بهره مند شوند .
 
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز