خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1400/08/22 2:27:32 AM

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از «مرکز نظارت و رصد ظرفیت‌های دیجیتال همراه اول»:

انفجار محتوا نیازمند مشارکت همه کاربران است 

عاملی: در تولید محتوای محیط‌های پلتفرمی باید پک پیوند مهندسی، علوم انسانی و علوم الهی را ایجاد کنیم و نیز در طراحی الگوریتمی محتوا باید به نمره محتوایی فرهنگ قرآن و اهل بیت نزدیک شویم.

انفجار محتوا نیازمند مشارکت همه کاربران است


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز و به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از «مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول» به همراه هیأتی متشکل از معاونین و مدیران دبیرخانه چهارشنبه 19 آبان 1400 بازدید کرد.
سعیدرضا عاملی؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این بازدید ضمن تقدیر از تلاش‌های گسترده مدیرعامل همراه اول با رویکرد دغدغه‌مندانه نسبت به استفاده از توانمندی متخصصان داخلی برای توسعه پلتفرم‌های دیجیتال اظهار کرد: باعث افتخار است که همراه اول با کمک دانشجویان موفق کشور، چنین اقدامات گسترده‌ای را با استاندارد بالا به سرانجام رسانده است.
عاملی با توجه به چالش‌های محتوایی متخصصان بدنه پلتفرم دیجیتال همراه اول، تصریح کرد: انفجار محتوا نیازمند مشارکت همه کاربران است. محتوا و خدمات در فضای مجازی صرفا نتیجه کار سازمانی و نهادی نیست. در حوزه محتوایی باید از اندیشه و ظرفیت مجازی نوآورانه مردمی و تخصصی به خوبی بهره ببریم. صرفا سازمانی را برای ایجاد تولید محتوا تعبیه نمی‌توان کرد، با ایجاد ساز و کاری، تولید محتوا باید توسط انبوه کاربران تشویق شود و در محیط جای خود را باز کنند.
استاد دانشگاه تهران با اشاره به مفهوم صفر و یک در پلتفرم‌‌های دیجیتال همراه اول، بر روی ایجاد مفهوم فازی در این پلتفرم تاکید کرد و گفت: با منطق هوش مصنوعی، محیط رقومی را با منطق فازی طراحی می‌کنند؛ «منطق فازی» تا حدی ریزبین و مجموعه‌ای از موقعیت‌های بین صفر و یک را دنبال می‌کند،  اما زبان دیجیتال مبتنی بر منطق  «منطق صفر و یک» یا وجود و عدم است. روابط بین این گره‌ها نیز ابعاد خوشه‌ای موژولار دارد که در این منطق همه موقعیت‌ها معنا‌دار و در پیوند با سایر موقعیت‌ها در درون یک خوشه و در ارتباط با ساییر موقعیت‌ها و خوشه‌ها فعلیت پیدا می‌کند.

وی همچنین با توجه به چالش‌های محتوایی متخصصان بدنه پلتفرم دیجیتال همراه اول تصریح کرد: انفجار محتوا نیازمند مشارکت همه کاربران است. محتوا و خدمات در فضای مجازی صرفا نتیجه کار سازمانی و نهادی نیست. در حوزه محتوایی باید از اندیشه و ظرفیت مجازی نوآورانه مردمی و تخصصی به خوبی بهره ببریم. صرفا سازمانی را برای ایجاد تولید محتوا تعبیه نمی‌توان کرد، با ایجاد ساز و کاری، تولید محتوا باید توسط انبوه کاربران تشویق شود و در محیط جای خود را باز کنند.به عنوان مثال دانشجویان دانشگاه تهران را در زمینه کارهای تحقیقاتی به سمت فضا‌های تولید محتوایی علمی سوق می‌دادیم. محتوا در منطق محیط جهانی فضای مجازی محصول جمعیت بزرگ کاربران فارسی زبان باید باشد. البته با نظام تشویق می‌توان از محتواهای کمال گرایانه که موجب تقویت فرهنگ اسلامی است بهره‌مند شد.در همراه اول ما شاهد بالا رفتن ظرفیت همراه اول طی مدت کوتاهی با قرار گرفتن ظرفیت شاد برای کل آموزش و پرورش و روبیکا، رشد کرد و ما شاهد رسانه آموزشی با ظرفیت 15 میلیون کاربر شدیم. این موفقیت جای تقدیر دارد و نشان می‌دهد که لزوما عرصه توجه مردم به سمت رسانه‌های اجتماعی خارجی نیست و درصورت کارآمدی، تنوع خدمات و تجمیع داده‌های مورد علاقه، مردم استقبال خواهند کرد.استاد دانشگاه تهران بیان کرد: در طراحی الگوریتمی محتوا باید به نمره محتوایی فرهنگ قرآن و اهل بیت نزدیک شویم. این موضوع پدیده پیچیده‌ای به لحاظ محتوایی است. گوگل "آلفابیت" را تاسیس کرد بعنوان شرکت پدر که گوگل ذیل آن قرار گرفت. این شرکت تمرکز خود را بر الفبا و محتوا قرار داده است.
عاملی ادامه داد: این کمپانی‌ها از روز اول کابران را کارمندان خود کرده‌اند. هر چقدر کاربر در این محیط مجازی موفق‌تر عمل کند، آنها موفق‌تر خواهند بود. بنابراین بزرگترین دارایی گوگل، سرمایه داده‌ای‌اش است که توسط هم تولید کنندگان محتوا در جهان تامین می شود. علی رغم هزینه‌های سنگینی که گوگل در ایجاد محتوای داده‌ای اش انجام داده، به ارزش سرمایه‌ای حدود یک تریلیون و 400 میلیارد دلار رسیده است. در همراه اول ما شاهد بالا رفتن ظرفیت همراه اول طی مدت کوتاهی با قرار گرفتن ظرفیت شاد برای کل آموزش و پرورش و روبیکا، رشد کرد و ما شاهد رسانه آموزشی با ظرفیت 15 میلیون کاربر شدیم. این موفقیت جای تقدیر دارد و نشان می‌دهد که لزوما عرصه توجه مردم به سمت رسانه‌های اجتماعی خارجی نیست و درصورت کارآمدی، تنوع خدمات و تجمیع داده‌های مورد علاقه، مردم استقبال خواهند کرد.

این استاد دانشگاه گفت: در تولید محتوا؛ حوزه اندیشه و تفکر و نوآوری یک اصل مهم است و افزود: در حقیقت در تولید محتوای محیط‌های پلتفرمی باید پک پیوند مهندسی، علوم انسانی و علوم الهی را ایجاد کند، البته افراد متخصص در مهندسی محتوای این حوزه‌ها کم است. درواقع سخت‌گیری و سخت‌کوشی کمپانی‌های بزرگ را در به کارگیری نیروهای متخصص و توانمند و برخوردار از روحیه نوآوری را مورد توجه قرار داد.

وی به نیروهای مرکز کامپیوتری علوم اسلامی در شهر قم به عنوان یک سرمایه اشاره کرد و گفت: این نیروها اولین افرادی بودند که در ایران کار نرم افزاری در محتوا دینی را انجام دادند و همچنین زمانی که در مخیله هیچ کس تاسیس چنین مراکزی نمی‌گنجید، حکیم فرزانه انقلاب مرکز کامپیوتری علوم اسلامی را در قم دستور تاسیس دادند و حمایت کردند. لذا از ظرفیت‌های منسجم حوزه های نرم افزاری و هوش مصنوعی  برای تقویت حوزه محتوا استفاده کرد. آمادگی داریم در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تنظیم برنامه‌ای، کارگزاران ملی را در حوزه نرم افزاری محتوا گرد هم ‌آوریم تا به نتایجی قابل قبولی برسیم.

براساس این گزارش؛ هیأت بازدیدکننده از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن آشنایی با بسترهای فنی و پلتفرم‌های دیجیتالی مانند روبیکا، شاد (بزرگترین اپلیکیشن تعاملی کشور)، ذره بین و ... که تماما توسط متخصصان و مهندسان ایرانی توسعه یافته‌اند، در جریان تنگناها و کمبودهای حوزه «محتوا» نیز قرار گرفتند.
انتهای پیام/


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز