خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1400/03/13 1:37:50 AM

کوشکی:

افزایش قدرت رئیس جمهور با رای قاطع و مشارکت بالا/ این سرمایه می‌تواند قدرت رایزنی بین‌المللی را بالا ببرد 

استاد دانشگاه تهران انتخاب رئیس جمهور با رای قاطع و مشارکت بالا را موجب افزایش اقتدار جمهوری اسلامی و بخشی از سرمایه مردم پشت سر نظام دانست و گفت: این سرمایه می‌تواند قدرت رایزنی منطقه‌ای و بین‌المللی رئیس جمهور را بالا ببرد.

افزایش قدرت رئیس جمهور با رای قاطع و مشارکت بالا/ این سرمایه می‌تواند قدرت رایزنی بین‌المللی را بالا ببرد


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، محمدصادق کوشکی عضو هیات علمی دانشگاه تهران درباره تأثیر بالای مشارکت مردم در انتخابات در حصول منافع کشور و افزایش اقتدار جمهوری اسلامی اظهار داشت: یکی از ارکان جدی قدرت به ویژه در نظام‌های مردم‌پایه، مشارکت مردم در شکل‌گیری حاکمیت است. 

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی، مردم‌پایه است و بیشتر از آنکه متکی به ساختار باشد، متکی به حمایت مردم است.

کوشکی تصریح کرد: حضور مردم برای انتخاب یک رئیس‌جمهور قطعا می‌تواند تأثیر زیادی در به دست آوردن منافع کشور داشته باشد و اگر یک رئیس‌جمهوری با رأی حداکثری و بالا انتخاب شود، این رأی قاطع می‌تواند منجر به اقتدار جمهوری اسلامی شود، چرا که این کار باعث واریز توانمندی بیشتری به حساب رئیس‌جمهور می‌شود. 

وی گفت: اگر رئیس‌جمهور با رأی قاطع و بالای مردم انتخاب شود و اراده و شخصیت استفاده از قدرت را داشته باشد، در آن صورت قدرت چانه‌زنی و مذاکره و رایزنی برای افزایش منافع جمهوری اسلامی را بیشتر خواهد داشت.

وی گفت: رأی مردم مانند موجودی که به حساب یک فرد واریز می‌شود و اگر این رأی بالاتر باشد، پشتوانه و سرمایه‌اش برای رفع مشکلات بیشتر خواهد شد و به مانند افزایش موجودی یک تاجر برای بهبود و ارتقای اقتصادش است. 

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: اگر یک رئیس‌جمهور جرأت و جسارت لازم را برای پیگیری مشکلات نداشته باشد، می‌تواند سرمایه و مشارکت مردم که پشت سرش به وسیله آرای قاطع مردم به وجود آمده را بی‌نتیجه بگذارد و عملاً همه این سرمایه را به باد خواهد داد. 

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: متأسفانه در گذشته چند سال و چند دهه قبل چنین موضوعی را داشتیم و اتفاقاً رؤسای جمهوری را داشتیم که با آرای خوبی و با اکثریت قاطع آرا پذیرفته شده و بر مسند ریاست جمهوری قرار می‌گرفتند، اما نتوانستند به خوبی از سرمایه و مشارکت مردم استفاده کنند و دچار پس‌رفت‌هایی در رفع مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی شده و آسیب‌پذیر شدیم. 

کوشکی گفت: رأی مردم سرمایه بسیار جدی برای رئیس‌جمهور است و هر قدر این رأی افزایش پیدا کند، سرمایه هم بالاتر می‌رود و رئیس‌جمهور قدرت مانور بیشتری را در عرصه بین‌المللی خواهد داشت، اما اگر جسارت و توان کافی در رئیس‌جمهور وجود نداشته باشد و اراده لازم را برای رفع مشکلات را نداشته باشد، عملاً نمی‌تواند از این سرمایه استفاده کند و هدر خواهد رفت.

وی ادامه داد: ما در دور دوم دولت روحانی که وی با 24 میلیون رأی انتخاب شد، از بین رفتن سرمایه و مشارکت مردم را دیدیم که به هدر رفت و نتوانست برای رفع مشکلات کشور از این سرمایه استفاده کند زیرا شجاعت و توان لازم را نداشت. همچنین در دور دوم ریاست‌جمهوری آقای خاتمی و دور دوم ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد هم چنین چیزی را دیدیم این در حالی است که آنها با رأی بالایی به قدرت رسیده بودند، اما چون اراده، شجاعت و فهم درست از مسائل بین المللی را نداشتند، این رأی بالا و سرمایه و مشارکت مردم به هدر رفته و به جایی نرسیدیم. 

وی در پایان گفت: رأی بالا و قاطع و مشارکت مردم در انتخاب رئیس‌جمهور با توانمندی و شجاعت و جسارت رئیس‌جمهور لازم و ملزوم یکدیگر برای رفع معضلات و برون‌رفت از وضعیت فعلی کشور است.

انتهای پیام/


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز