خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1400/03/08 11:36:18 AM

شریعتمداری:

برنامه نامزدها را باید در کنار کارنامه آنها به ارزیابی و قضاوت نشست 

مدیرمسؤول روزنامه کیهان گفت: هر یک از نامزدها سوابق شناخته شده‌ای دارند که می‌تواند مورد ارزیابی و قضاوت قرار بگیرد. در این باره باید تاکید کرد که برنامه به تنهایی نمی‌تواند ارزیابی دقیقی از نامزدها ارائه بدهد بلکه برنامه‌ها را باید در کنار کارنامه‌ها ارزیابی کرد.

برنامه نامزدها را باید در کنار کارنامه آنها به ارزیابی و قضاوت نشست


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، حسین شریعتمداری صبح امروز در جمع اساتید بسیجی و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: عمدتاً سه فاکتور که درجه حضورشان نیز با یکدیگر متفاوت است در صحنه دیده می‌شود، نیروهای انقلاب جبهه موسوم به اصلاحات که دو فاکتور اصلی هستند و تلاش آمریکایی‌ها برای اثر گذاری در انتخابات که از نوع تخریبی، نظیر پیشگیری از مشارکت حداکثری و امثال آن است، البته بدیهی است که دشمنان درپی آنند که دولت در اختیار کسانی باشد که با آنها همسویی و همخوانی داشته باشد!

شریعتمداری گفت: برخی این نظر را مطرح می‌کنند که بعید نیست آمریکا برای بدنام کردن یک جریان سیاسی از آن حمایت کند که باید گفت: نقشه راه دشمن و خواسته‌های آن با دهها زبان و صدها قلم مطرح شده و قابل شناسایی است بنابراین وقتی از یک جریان سیاسی حمایت می‌کند می‌توان به مواضع و عملکرد آن جریان مراجعه کرد و چنانچه با مواضع و خواسته‌های اعلام شده دشمن همخوانی داشت، حمایت دشمن را واقعی و البته خطرناک تلقی کرد و در غیر این صورت، ماجرا متفاوت خواهد بود.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان با بیان این که جبهه اصلاحات فشل است، گفت: اصلاحات در این ۸ سال از آقای روحانی حمایت کرد و به طور طبیعی و منطقی عملکرد دولت‌های دهم و یازدهم به حساب مدعیان اصلاحات نوشته می‌شود. این جبهه تا چند ماه قبل تاکید داشت که آقای روحانی با حمایت آنها ‌رییس جمهور شده است و از تمامی مواضع و عملکرد دولت به طور تمام قد دفاع می‌کرد اما این روزها که ناکارآمدی دولت و نارضایتی گسترده مردم از مشکلات پدید آمده به وضوح دیده می‌شود، اصرار دارند از دولت آقای روحانی ابراز برائت کنند که البته برای مردم پذیرفتنی نیست. 

مدیر مسئول کیهان در ادامه گفت: اصلی‌ترین راهکار این جبهه رقیب هراسی است و سعی می‌کنند مردم را از رقیب بترسانند مثلاً در دوره‌های قبل از سایه جنگ سخن می‌گفتند و اینکه اگر ما نباشیم باید در انتظار جنگ بود و یا آقای ظریف با حضور در شورای روابط خارجی آمریکا و در مصاحبه با مصاحبه‌کننده‌ای که قبلاً در ایران به جرم جاسوسی برای آمریکا بازداشت شده بود، می‌گوید اگر ما در مذاکرات هسته‌ای به توافق نرسیم تندروها به میدان می‌آیند! و یا می‌گفتند اگر رقیب بیاید در پیاده‌روها دیوار می‌کشد، دلار به ۵ هزار تومان می‌رسد، پراید ۱۰۰ میلیون می‌شود! اکنون نیز بهره گیری آنها از ترفند رقیب هراسی را به وضوح می‌توان دید. 

شریعتمداری ترفند سوم اصلاحات را پیشگیری از ائتلاف و نزدیکی نیروهای انقلاب دانست و گفت: در گذشته هم این‌چنین بوده است مثلاً در جریان انتخابات ۷۶ ظاهر قضیه این بود که مرحوم هاشمی از آقای ناطق حمایت می‌کنند ولی بعدها آقای مرعشی گفت آقای هاشمی از همه ما خواسته بود از آقای خاتمی حمایت کنیم اما همین طیف مدعی اصلاحات بعداً علیه مرحوم هاشمی دست به حمله‌ای گسترده زدند. ایشان را عالیجناب سرخپوش! نامیده و مدعی بودند در قتل‌های زنجیره‌ای دخالت داشته است! می‌گفتند افتخار می‌کنیم کاری کردیم که آقای هاشمی در مجلس ششم حضور نداشته و انصراف بدهد. بعدها بار دیگر به مرحوم هاشمی روی آوردند و سعی کردند از ایشان به عنوان تیرک خیمه جبهه اصلاحات استفاده کنند و ایشان را یک قدیس معرفی کردند.

وی افزود: یکی از همین طیف در مصاحبه با نشریه صدا گفته بود مهم‌‌ ترین هدف اصلاح‌طلبان، تعمیق شکاف در حاکمیت است. مهم ‌‌ترین عاملی که در شرایط کنونی به عنوان پیشران فرآیند ما عمل خواهد کرد، جلوگیری از وحدت اصولگرایان تندرو با سایر اصولگرایان است. نهایی کردن شکاف میان جناح حاکم، به لحاظ تاریخی مهم است. اصلاح ‌‌طلبان باید نقش گُوِه را بازی و این شکاف را به جدایی کامل برسانند. دولت روحانی به دلایل گوناگون، حتی بهتر از اصلاح ‌طلبان می‌تواند بخشی از این اهداف را محقق کند! همین طیف که یک روز درباره آقای ناطق نوری، شعار مجلس زوری نمی‌خوایم، ناطق نوری نمی‌خواهیم سر می‌دادند بعدا اصرار به حضور ایشان در میان خود داشتند و همین‌ها که شعار سیمای لاریجانی تعطیل باید گردد، ورد زبانشان بود، از ایشان به عنوان نامزد خود در انتخابات ۱۴۰۰ یاد می‌کردند!

شریعتمداری گفت: این حرکت سینوسی و مواضع ضد و نقیض در جبهه اصلاحات به فراوانی دیده می‌شود و زمینه چندانی برای اعتماد مردم به آنها باقی نگذاشته است. از این روی برخی از این طیف سعی دارند، نقیصه مورد اشاره را با حاشیه سازی و تغییر صورت مسئله جبران کنند. 

مدیرمسؤول کیهان گفت: حرکت از پله دوم یکی دیگر از ترفندها برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی است. به عنوان مثال وقتی درباره بی توجهی نسبت به برخی از مشکلات مردم از جمله مشکلات اقتصادی مورد سئوال قرار می‌گیرند و یا ملت از آنها می‌پرسند برجام با آن همه هزینه و اتلاف امکانات نظام چه دستآوردی داشته است؟! ادعا می‌کنند که ما قصد انجام اقداماتی را داشتیم ولی نگذاشتند! و این دو سئوال را بی پاسخ می‌گذارند که اولاً قرار بود چه کاری انجام بدهید؟ و ثانیاً چه کسانی نگذاشتند؟! راه کار دولت در این زمینه‌ها مشخص است و باید پرسید که مثلاً برای حل مشکلات اقتصادی، مقابله با گرانی، پیشگیری از سقوط ارزش پول ملی و امثال آن کدام لایحه را به مجلس دادید؟ و کدام مصوبه را در هیئت دولت داشتید و کدام بخشنامه را صادر کردید که حالا ادعا می‌کنید نگذاشتند؟ 

شریعتمداری در ادامه به چند نمونه دیگر از ترفندهایی که این روزها و در آستانه انتخابات برای وارونه نمایی واقعیات به کار برده می‌شود اشاره کرد و راه‌های مقابله با آنها را برشمرد و در همین زمینه گفت: روشنگری باید اولاً مستند و واقعی باشد و ثانیاً با استفاده از قالب‌های همه فهم صورت بگیرد.

وی افزود: گاهی اوقات مخاطب با قالبی که برای بیان واقعیات و روشنگری استفاده می‌شود مانوس نیست و نمی‌تواند پیام را بگیرد. در این حالت کار هنرمندانه این است که قالب را عوض کنید و نه این که محتوای پیام را تغییر بدهید. 

مدیر مسئول کیهان در خاتمه بر ضرورت روشنگری تاکید کرد و گفت: به قول حضرت آقا مردم خواهان کسی هستند که دارای اراده و مدیریت قوی باشد و کار آمدی بالایی داشته باشد و در صورت شناسایی فرد مورد نیاز خود با اشتیاق پای صندوق‌ها می‌آیند و مشارکت بالایی را به نمایش می‌گذارند.

وی گفت: نامزدها که از کرات دیگر نیآمده اند. هریک از آنها سوابق شناخته شده‌ای دارند که می‌تواند مورد ارزیابی و قضاوت قرار بگیرد. در این باره باید تاکید کرد که برنامه به تنهایی نمی‌تواند ارزیابی دقیقی از نامزدها ارائه بدهد بلکه برنامه‌ها را باید در کنار کارنامه‌ها ارزیابی کرد وگرنه به قول حضرت امیر علیه السلام وقتی پای حق و عدالت در میان است، میدان برای سخنوری درباره آن بسیار گسترده است ولی پای عمل که به میان می‌آید دامنه آن تنگ و باریک است.

انتهای پیام/


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز