خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1400/03/07 1:36:14 AM

مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه و درست را چگونه محقق کنیم؟ 

حضور کمرنگ در پای صندوق های رای از اهداف شوم دشمنان انقلاب را تقویت که تحریم ها و تهدیدها وفشار اقتصادی، مشکلات اقتصادی، بیکاری، تورم، کاهش ارزش پول ملی از مظاهر آن است، که دود همه آنها به چشم مردم می رود و به ضرر مردم است.

مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه و درست را چگونه محقق کنیم؟


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز، محمد بنائیان سفید مسئول کمیسیون سبک زندگی ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب سازمان بسیج اساتید کشور طی یادداشتی نوشت: چگونه دو راهبرد اساسی مقام عظمای ولایت و رهبری امام خامنه ای(مد ظله العالی) را در انتخابات دوره سیزدهم ریاست‌جمهوری و شورای های شهر و روستا را با بصیرت و معرفت محقق نمائیم؟

1. مشارکت حداکثری

2- انتخاب آگاهانه و درست.

مشارکت حداکثری زمینه اعتبار، اعتماد و امنیت مردم و مصداق حضور پررونق مردم در انتخابات است،که مردم مداری، آزادی و مسئولیت پذیری عمومی و صیانت از ارزشهای انقلابی، قانون اساسی و هویت ملی و اقتدار و ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به دنبال دارد.

راهبرد دوم که مربوط به انتخاب درست و آگاهانه است. یک بخش مربوط به تائید صلاحیت های نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها می باشد که شورای نگهبان باید تمامی معیارها، شاخص ها و سوابق و عملکردهای افراد را، بویژه نامزدهای ریاست جمهور را دقیقاً بررسی و التزام آنان را با توجه به عملکرد، سبک زندگی، عدم وابستگی خود، خانواده و وابستگان ونیز عدم دو تابعیتی بودن آنان بررسی، به گونه ای که وقتی چند نفر تائید شدند، مردم اطمینان قلبی داشته باشند که هر یک از آنان کارآمدی و صلاحیت هم جانبه را دارند و اینگونه نباشد که پست های مهمی را اشغال کرده باشند، اما بعد از انتخاب از قدرت سوءاستفاده کنند و با قانون اساسی و قوانین مصوب بالادستی تقابل نماید و یا با شعاری و قول هایی که می دهند موج سواری کنند و وقتی به قدرت رسیدند کسی نیست که نظارتی بر مطالبات مردم وپیکیری برنامه های شعار قول های آنان داشته باشند.

بعضا اختیارات و وظایفی که رئیس جمهور در چارچوب قانون دارد که بسیار وسیع است ولی چون بعضاً کارآمدی لازم را نداشتند، بحث انحرافی نداشتن اختیار لازم را مطرح می کنند. یعنی رئیس جمهور باید باقبول همان اختیارات قانونی شعار انتخاباتی و برنامه خود را تنظیم نماید. یعنی جلوگیری از فرافکنی از اسلوب و چارچوب نظام که قواعد کنش سیاسی رعایت، و از ساختار مستقر نظام عدول نکنند، که بعضاً برخلاف انتظار نقش اپوزیسیون را ایفا می نمایند. حضور حداکثری منوط به سوابق خدمت روسای جمهوری درخدمت حداکثری به مردم و تعامل لازم با قوای سه گانه است.

انتخاب درست و آگاهانه منوط است به اینکه که اولا شورای محترم نگهبان افراد صالح و اصلح را تائید و مردم فهیم ایران با بصیرت، بامعرفت و شناخت دقیق اصلح را انتخاب نمایند و نیز در فرهنگ سازی انتخاب اصلح باید در فضای مجازی، رسانه های ملی و مطبوعاتی و سخنرانی ها و تبلیغات حرمت افراد رعایت شود وقتی نامزدی تائید شد نباید طرفداران و نامزدهای رقیب، آنها را توهین و با دعواهای حزبی و سیاسی در مردم ایجاد بی اعتمادی کنیم، زیرا مردم باید حضور گرم و پر رونق در پای صندوقهای رای داشته باشند. ایجاد فضای دوقطبی و یاس و ناامیدی در مردم، نه تنها به نفع هیچ یک از احزاب و رقبا نیست، بلکه حضور کمرنگ در پای صندوق های رای از اهداف شوم دشمنان انقلاب را تقویت که تحریم ها و تهدیدها و فشار اقتصادی، مشکلات اقتصادی ، بیکاری، تورم، کاهش ارزش پول ملی از مظاهر آن است، که دود همه آنها به چشم مردم می رود و به ضرر مردم است.

امید است با اتکال به خداوند سبحان مردم بصیر، فهیم و آگاه ایران اسلامی با حضور گسترده و پررونق در صندوق های رای و با انتخاب اصلح یک رئیس جمهور انقلابی، جهادی، مردمی،کارآمد، مدیر و مدبر زمینه حل مشکلات و معضلات جامعه را فراهم کنند.

و آخر دعوانا آن الحمدلله رب العالمین.

انتهای پیام/


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز