خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1400/03/01 4:46:12 AM

یادداشت نصرالله شفیعی

خودتحقیری ممنوع! 

باید بکوشیم بدون اغراق امتیازات جامعه ایرانی را به خوبی بشناسیم و به دنیا معرفی کنیم. ما آن قدر امتیاز داریم که می‌توانیم با تبلیغ آن، هم خود را بهتر بشناسیم و هم بهتر به دنیا معرفی کنیم.

خودتحقیری ممنوع!


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز، دکتر نصرالله شفیعی طی یاداشتی نوشت:

 چندی پیش در مطلبی تأکید کردم که خودتحقیری نقشه‌ای علیه ما ایرانیان است تا از این طریق توانایی، ظرفیت‌ها و اعتماد به نفس خود را از دست بدهیم و در مقابل با بزرگ شمردن دیگران و یا غربی‌ها به ابزاری برای مصرف دستاوردهاي آن‌ها تبدیل شویم.
باید گفت؛ این تبلیغ تحقیر ایرانی یا همان احساس منفی هر فرد در مورد خویش، نه تنها در مورد عوام، بلکه در مورد خواص و مسئولان نیز ریشه دوانده است.

این خودتحقیری بر دو مبنا طراحی می‌شود؛

۱_ ضعف و ناتوانی خودی و همچنین دارا بودن صفات منفی که مانع رشد و تکامل می‌شود.
به یاد داریم که مرحوم اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور در آبان ۱۳۹۳ گفت؛ اگر تعرفه واردات برداشته شود، قابلیت رقابت در هیچ تکنولوژی و هیچ صنعتی به جز آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی را نخواهیم داشت.

۲_ دشمن قدرتمند است و از همه امتیازات بهره‌مند و ما در برابر آن هیچ هستیم.
 باز هم به یاد داریم که دکتر ظریف وزیر امور خارجه دولت روحانی در  ۱۳ آذر ۱۳۹۲ در دانشگاه تهران گفت؛ "آمریکا می‌تواند با یک بمب، تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیاندازد"!

وقتی در خواص ما چنین تفکری وجود داشته باشد وای به حال عوام که گوششان به دهان خواص و مسئولان و تحصیلکرده‌هاست!

در این یادداشت با اشاره به یکی از مصادیق، می‌خواهم به نمونه‌ای از شیوه‌های مهم خودتحقیری ملت ایران اشاره کنم.

یکی از دوستان کلیپی برایم فرستاد که در آن شهردار یکی از شهرهای آمریکا را نشان می‌داد که بعد از ظهرها در ساعات غیراداری در حالی که پیاده‌روی می‌کند کیسه پلاستیکی را به دست دارد و زباله‌های کوچک را در خیابان و پیاده‌رو جمع می‌کند. فیلمبردار این صحنه یک ایرانی مقیم آمریکاست و با شیفتگی هرچه تمام‌تر این صحنه را روایت می‌کند. همراه کلیپ نیز متن زیر آمده است:

رشد جامعه‌شون ناشی از این طرز تفکره. بابا آدم داریم فقط ثبت‌نام کرده برا شورای شهر جواب سلامتو بد میده (هنوز شورای نگهبان هم معلوم نی تائیدش کنه) قدرت رسانه قبول. رسانه هم در عرصه واقعیت مغلوب میشه. چنین رفتارهائی در آرزوی ایده‌آلیست‌های ماست که در فرهنگ چشم‌سبزها عادیه و عبور کردن از مسایل پیش پا افتاده. بله حقشونه به‌ دنیا میگن باید مثل ما حرف بزنید، بنویسید ووو..

این متن را با همان ادبیات و نگارش بدون کم و زیاد آوردم.

آن وقت خیلی از کاربران ایرانی بدون هیچ قصد و نیتی و صرفا به عنوان یک عمل فوق‌العاده اخلاقی آن را در گروه‌ها منتشر می‌کنند.
 از مدنیت و فرهنگ بالای آمریکایی‌ها زبان به تحسین می‌گشایند و از عقب‌ماندگی و افت اخلاق و انسانیت و خلاصه همه چیز در میان ایرانیان اشک حسرت بر گونه جاری می‌کنند.

برای بررسی این موضوع باید پرسید آیا قضیه همین طور است که تصور می‌شود؟!

اولین نکته که باید اذعان داشت این است که رفتار خوب از هر کس سر بزند قابل تجلیل و تمجید است.

 اگر آنچه در کلیپ دیده می‌شود واقعا یک شهردار آمریکایی باشد باید به او آفرین گفت. هیچ اصراری وجود ندارد که رفتار خوب یک نفر را منکر شویم. ولی آیا می‌توان چنین رفتاری را به همه مسئولان و شهرداران آمریکایی تعمیم داد؟ چند نفر در آمریکا این رفتار را دارند؟ در هر جای جهان نگاه کنیم افراد خاصی دیده می‌شود.

به اعتراف همه آگاهان، جامعه آمریکایی یکی از خشن‌ترین و ناامن‌ترین جوامع است.

 خشونت پلیس با شهروندان آمریکایی خصوصا سیاه‌پوستان هر روز تیتر اول رسانه‌ها می‌شود و صدها آسیب‌های اجتماعی دیگر که معمولا در فضای رسانه‌ای سانسور می‌شود.

لحظه‌ای به متنی که در آغاز آورده شد بنگرید. چگونه نویسنده این متن کوتاه می‌کوشد آمریکایی‌ها را افسانه‌ای نشان دهد و ما را نیز تحقیر کند. آن‌ها حق دارند ارباب باشند و ما نیز رعیت و مصرف‌کننده.

آیا در کشور خودمان ایران چنین کسانی و حتی بالاتر از آن در تواضع و فروتنی و مردم‌دوستی و خدمت صادقانه و ... وجود ندارد؟ با اطمینان می‌گویم در کشور ما بسیار فراتر از این افراد وجود دارد ولی رسانه‌ای نیست که این‌ها را منتشر کند یا اگر منتشر کند در انبوه تبلیغات منفی محو می‌شود.
شما در کجای دنیا نه الان بلکه در تمام قرون شخصیتی مثل سردار حاج قاسم سلیمانی را پیدا می‌کنید که نمادی از همه صفات و کمالاتی باشد که بشریت در طول تاریخ در آرزوی دستیابی به آن تلاش کرده و کتاب‌ها نوشته و کلاس‌ها برقرار کرده است.

همین شخصیت توسط رئیس جمهور آمریکا ترور می‌شود و سردمداران آن کشور با افتخار از این اقدام ددمنشانه حمایت می‌کنند.

زندگی و اخلاق و منش شخصی رؤسای جمهور آمریکا را بنگریم. آنگاه نگاهی بکنیم به ویژگی‌های رهبری نظام جمهوری اسلامی که در اخلاص، ساده‌زیستی، سلامت رفتاری و اخلاقی در جهان مانندش را نمی‌توان یافت.

بدون اغراق در جامعه ایرانی آن قدر از انسان‌های بزرگ و نمونه وجود دارد که می‌توان در شرح حال و ویژگی‌های آن‌ها کتاب‌ها نوشت و ساعت‌ها سخنرانی کرد.

باید بکوشیم بدون اغراق امتیازات جامعه ایرانی را به خوبی بشناسیم و به دنیا معرفی کنیم. ما آن قدر امتیاز داریم که می‌توانیم با تبلیغ آن، هم خود را بهتر بشناسیم و هم بهتر به دنیا معرفی کنیم.

باز هم تاکید می‌کنم؛

لطفا این کلیپ‌ها را منتشر نکنید!

انتهای پیام/


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز