خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1400/02/26 12:47:29 AM

عصبانیت بی‌بی‌سی و منافقین از ثبت‌نام رئیسی 

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» نماینده حامی دولت در مجلس دهم: مردم کف خیابان در بین همه کاندیداها از لاریجانی حمایت خواهند کرد.

عصبانیت بی‌بی‌سی و منافقین از ثبت‌نام رئیسی


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در ستون  «صندوقچه انتخابات» به بررسی روزانه اخبار و حواشی انتخاباتی و رصد رسانه‌های داخلی و بررسی رسانه‌های معاند می‌پردازیم.


جیغ بنفش بی بی سی و منافقین از ثبت نام رئیسی

به فاصله کوتاهی پس از ثبت نام حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری، رسانه های معاند و از جمله بی بی سی فارسی و سایت گروهک تروریستی منافقین، هجمه علیه این کاندیدای انتخابات را آغاز کردند.

در همین رابطه بی بی سی فارسی در مطلبی با عنوان «انتخابات ۱۴۰۰؛ ابراهیم رئیسی از 'هیات مرگ' تا 'هیات دولت'؟» نوشت: «رد پای ابرهیم رئیسی در یکی از "مخوف‌ترین" برهه‌های تاریخی عمر جمهوری اسلامی به چشم می‌خورد. او یکی از چهار عضو کمیته موسوم به "هیات مرگ" در اعدام‌های سال۱۳۶۷ است که آیت‌الله منتظری قائم مقام وقت رهبری عملکردش را "جنایت" خواند».

رسانه ملکه انگلیس در ادامه نوشت: «قاعده انتخابات این است که رقیب اصلی آقای رئیسی می‌بایستی از جناح مقابل یعنی اصلاح‌طلبان باشد که تردیدهای جدی در تائید صلاحیت نامزدهای اصلی آن وجود دارد...در چنین شرایطی احتمال می‌رود انتخابات خردادماه بیشتر یک رقابت درون‌گروهی میان اصولگرایان و اصولگرایان میانه‌رو مثل علی لاریحانی باشد».

یک سوال؛ چرا پس از ثبت نام آقای رئیسی، جیغ بنفش بی بی سی فارسی و رسانه منافقین بلند شده است!؟ چرا رسانه هایی که پای ثابت حمایت از تحریم و جنایت علیه مردم ایران هستند، از آمدن رئیسی سراسیمه شده اند!؟

لاریجانی آشنا به «تعامل با جهان» است

«محمد مهاجری» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با سایت جماران گفت: «حضور آقای لاریجانی می تواند رقم مشارکت را به خصوص در کلانشهرها افزایش دهد. در موضوع مربوط به سیاست خارجی، آقای لاریجانی معتقد به سیاستی است که منتهی به گریز از تعامل با جهان نمی شود.  او خودش مسئول قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین است و بایسته ها و چشم اندازهای سیاست فعال خارجی را خوب می داند. این مساله در مقایسه با آقای رئیسی و برخی اصولگرایان تندرو مزیتی مثبت است».

مهاجری در ادامه گفت: «آقای لاریجانی همیشه ارتباطی محکم با بخش های مختلف حاکمیت داشته است. هم با مراجع عظام، هم با رهبری و هم با احزاب و گروه های سیاسی متعدد و حتی گروه های سیاسی تندرو ولو به صورت کمرنگ ارتباط دارد. ایشان همچنین با سپاه و قوه قضاییه ارتباط خوبی دارد و این موضوع می تواند از او رئیس جمهور موفق تر و کارآمدتر بسازد».

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» نماینده حامی دولت در مجلس دهم نیز در مصاحبه با پایگاه خبری اعتمادآنلاین گفت: «کسی که برای اقتصاد کشور برنامه داشته باشد به او رأی می دهند. ما معتقدیم که  لاریجانی یک نامزد با برنامه و کاملی برای ریاست جمهوری است بنابراین مردم کف خیابان در بین همه کاندیداها از لاریجانی حمایت خواهند کرد».

مردم عملکرد مجموعه دولت را به پای جهانگیری می‌نویسند

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «آقای جهانگیری نقاط ضعف و قدرتی دارد. به هر حال او هشت سال معاون اول دولت بوده است، در گذشته هم وزیر و نماینده مجلس بوده است و کارنامه‌ای کاملی دارد. اما نقطه ضعفش منسوب بودن به دولت روحانی است».
صوفی در ادامه گفت: «جهانگیری نتوانست کار کند و مردم به هر حال عملکرد مجموعه دولت را به پای او هم می‌نویسند...کار کنونی آقای جهانگیری بسیار سخت است و در واقع رأی‌گرفتن از مردم برای او دشوار است».

وی افزود: «معلوم نیست اصلاح‌طلبان بر او اجماع کنند یا نه اما اگر قرار باشد اجماعی شود باید بعد از مشخص‌شدن نتیجه بررسی صلاحیت‌ها باشد زیرا ممکن است جهانگیری ردصلاحیت شود. به فرض اگر تأییدصلاحیت شد در آن صورت اصلاح‌طلبان به نظرسنجی‌ها رجوع می‌کنند و اگر دیدند میزان اقبال به آقای جهانگیری از دیگران بیشتر است، بر او اجماع می‌کنند».
هدف جلیلی از کاندیداتوری کمک به رئیسی است

سیدحسین نقوی حسینی نماینده سابق مجلس گفت: «آقای جلیلی شخصیتی انقلابی و با برنامه است که شرایط لازم را برای ریاست جمهوری دارد اما هدفش از کاندیداتوری کمک به آقای رئیسی است».

نقوی حسینی افزود: «تا اینجای کار دو طرف میز انتخابات در حال تکمیل شدن است، در طرف جناح اعتدال و اصلاحات آقایان لاریجانی، جهانگیری، پزشکیان و مهرعلیزاده قرار دارند و در این طرف نیز آقایان رئیسی، جلیلی، رضایی و یک نامزد دیگر خواهند نشست».
وی درباره انصراف سعید جلیلی به نفع سیدابراهیم رئیسی بیان کرد: «این مسئله به نوع همکاری و توافق با آقای رئیسی بستگی دارد. یعنی ممکن است آقای جلیلی در مرحله ای تشخیص دهد اگر انصراف دهد به نفع آقای رئیسی است یا خیر برعکس یعنی تا آخر با ماندنش به آقای رئیسی کمک کند».

۹۰ درصد داوطلبان انتخابات شوراها در شهر تهران تایید صلاحیت شدند

احمد نادری، رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تهران در جمع خبرنگاران با اعلام آمار آخرین وضعیت بررسی صلاحیت های داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراها در شهر تهران گفت: «در مرحله دوم بررسی صلاحیت داوطلبان در شهر تهران، ۹۰درصد افراد تایید صلاحیت شده و امکان ورود به عرصه رقابت برای شورای شهر تهران خواهند داشت».
نادری افزود: «با توجه به حساسیت حداکثری که نسبت به حقوق کلیه داوطلبان در قانون انتخابات لحاظ شده است، فرصت دیگر برای کلیه داوطلبانی که طی دو مرحله قبلی صلاحیت آنها تایید نشده است وجود دارد تا با مراجعه به فرمانداری نسبت به اعلام شکایت مجدد و درخواست بازنگری در پرونده خود را ثبت کنند».

ما ظرفیت های بسیاری زیادی به جز فروش نفت داریم

رستم قاسمی، وزیر اسبق نفت و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در کلاب هاوس سایت خبرآنلاین گفت: « ما کشور ثروتمندی در دنیا هستیم و نباید با چنین شرایطی مواجه شویم، راه عبور از این ایستگاه فعال کردن ظرفیت داخلی و باور به توان داخلی است. ما ظرفیت های بسیاری زیادی به جز فروش نفت داریم».

قاسمی افزود: «من به کشورهای زیادی سفر کردم و می توانم بگویم زیرساخت و سخت افزار بخش صنعتی ایران در کشورهای کمی وجود دارد و نباید به این شرایط می رسیدیم. تحریم ها بالاخره یک جنگ اقتصادی هستند و جنگ اقتصادی وارد همه خانه های ایرانیان شده است. برای مقابله با این جنگ باید لباس رزم جنگ اقتصادی را پوشید».

فعلا مشخص نیست عارف از چه کسی حمایت می‌کند

علیرضا خامسیان مسئول رسانه‌ای محمدرضا عارف، گفت: «روش و منش آقای عارف به اینگونه است که وارد عرصه نمی‌شود تا انشقاق را بیشتر کند. تحلیل ایشان این بود که شرایط برای نقش آفرینی ایشان فراهم نیست؛ در چند روز اخیر هم که خبر کاندیداتوری ایشان قوت گرفت، برخی با ایشان تماس گرفتند و خواستار کاندیداتوری شدند اما ایشان تصمیم گرفت وارد عرصه نشود».وی درباره حمایت آقای عارف از یک کاندیدای دیگر، اظهار داشت: «آقای عارف فعلا مشخص نیست از چه کسی حمایت می‌کنند و مسیر همراهی با مردم را ادامه می‌دهند اما این به معنای بی تاثیری بر انتخابات یا قهر با صندوق رای نیست و باید ببینیم در هفته‌های آینده چه اتفاقی می‌افتد».


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز