خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
جنبش دانشجویی؛ اصیل‌ترین نگهبان آرمان‌های انقلاب و ملت       افزایش ۱۰ برابری تولید داروهای درمان کرونا در کشور       پاسخ حجة الاسلام دکتر مظاهری به توئیت آقای رسول جعفریان       آقای جعفریان چرا تحریف؟ چرا تهدید؟       مراسم تشییع پیکر شهید فخری‌زاده/ وداع با فخر ایران       پیام رهبر انقلاب درپی ترور دانشمند هسته‌ای شهید فخری‌زاده       جناب آقای وزیر، راه حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان تضعیف آن و یا واگذاری ماموریت‌های آن به سایرین و تقلیل سطح آن نیست       پیام تسلیت رییس سازمان بسیج اساتید کشور در پی شهادت محسن فخری زاده       بیانیه بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای در محکومیت اقدام جنایتکارانه ترور دانشمند هسته ای شهید دکتر محسن فخری زاده       ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای ایران، نشانه وحشت دشمن از دستیابی ما به علوم پیشرفته است       حزب‌الله: با قدرت در کنار ایران هستیم       آمریکا ۴ نهاد روسی و چینی را به خاطر برنامه موشکی ایران تحریم کرد       اولین واکنش شاعرانه به ترور شهید فخری‌زاده       بیانیه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در پی شهادت دانشمند هسته ای دکتر فخری زاده       ترور شهید فخری زاده ناشی از شکست‌های پی در پی دشمنان ملت ایران بوده است       نظریه مقاومت طب سنتی؛ سخنی با مخالفان       چرا عناصر و مؤلفه های قدرت ملی را سخاوتمندانه و ساده اندیشانه در معرض فروش می گذارید       "مردم‌سالاری کرونایی" و نفی اقتدار حاکمیتی       بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره‌ خداداد ملت ایران است       مفهوم شناسی تحریف در قرآن و نسبت کار ویژه آن با انقلاب اسلامی      
 
آخرین اخبار  

جنبش دانشجویی؛ اصیل‌ترین نگهبان آرمان‌های انقلاب و ملت

افزایش ۱۰ برابری تولید داروهای درمان کرونا در کشور

پاسخ حجة الاسلام دکتر مظاهری به توئیت آقای رسول جعفریان

آقای جعفریان چرا تحریف؟ چرا تهدید؟

مراسم تشییع پیکر شهید فخری‌زاده/ وداع با فخر ایران

پیام رهبر انقلاب درپی ترور دانشمند هسته‌ای شهید فخری‌زاده

جناب آقای وزیر، راه حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان تضعیف آن و یا واگذاری ماموریت‌های آن به سایرین و تقلیل سطح آن نیست


اساتید و دانشگاه  

پاسخ حجة الاسلام دکتر مظاهری به توئیت آقای رسول جعفریان

پاسخ حجة الاسلام دکتر مظاهری به توئیت آقای رسول جعفریان

جناب آقای وزیر، راه حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان تضعیف آن و یا واگذاری ماموریت‌های آن به سایرین و تقلیل سطح آن نیست

جناب آقای وزیر، راه حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان تضعیف آن و یا واگذاری ماموریت‌های آن به سایرین و تقلیل سطح آن نیست

ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای ایران، نشانه وحشت دشمن از دستیابی ما به علوم پیشرفته است

ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای ایران، نشانه وحشت دشمن از دستیابی ما به علوم پیشرفته است

۸۲۳ کانون جنبش استادی از عملکرد بسیج مستضعفین تقدیر کردند

۸۲۳ کانون جنبش استادی از عملکرد بسیج مستضعفین تقدیر کردند

هجدهمین شماره نشریه تحلیلی بصائر منتشر شد

هجدهمین شماره نشریه تحلیلی بصائر منتشر شد

اقدامات واحد تهران شرق در مبارزه با ویروس کرونا

اقدامات واحد تهران شرق در مبارزه با ویروس کرونا

انتشار سیزدهمین شماره نشریه تحلیلی بصائر

انتشار سیزدهمین شماره نشریه تحلیلی بصائر


معرفی آثار اساتید  


 

1399/09/07 10:10:03 AM

جناب آقای وزیر، راه حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان تضعیف آن و یا واگذاری ماموریت‌های آن به سایرین و تقلیل سطح آن نیست 

۹۸ کانون بسیج استادی دانشگاه فرهنگیان کشور در واکنش به نامه وزیر علوم و تحقیقات و فناوری به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، دربیانیه‌ای از وزیر علوم خواستند؛ با درک درست از جایگاه این دانشگاه ارزشمند، نسبت به توسعه و تقویت آن و زمینه سازی برای جذب، گزینش و تربیت جوانان متعهد وفرهیخته تلاش و همت بیشتری را مبذول نماید.

جناب آقای وزیر، راه حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان تضعیف آن و یا واگذاری ماموریت‌های آن به سایرین و تقلیل سطح آن نیست


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز به نقل از روابط عمومی و مرکز رسانه‌ای نهضت استادی بسیج (ناب)؛ ۹۸ کانون بسیج استادی دانشگاه فرهنگیان کشور در واکنش به نامه وزیر علوم و تحقیقات و فناوری به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، دربیانیه‌ای عنوان کردند: جناب آقای وزیر، راه حل مشکلات دانشگاه شریف فرهنگیان تضعیف آن و یا واگذاری ماموریت‌های ذاتی غیر قابل تعویض آن به سایر دانشگاه‌ها و نیز تقلیل سطح آن و نهایتا پاک کردن صورت مساله نیست. قریب به اتفاق معلمان پرورش یافته در دانشگاه فرهنگیان با همت جهادی اساتید متخصص در امر تعلیم و تربیت در همه ساحت‌های تربیتی سرآمد و کم نظیرند. 

در متن این بیانیه آمده است:

جناب آقای دکتر غلامی
وزیر محترم علوم و تحقیقات و فناوری

سلام عليكم؛

با احترام، عطف به نامه جنابعالی خطاب به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر تقلیل سطح دانشگاه فرهنگیان و تبدیل آن به مرکزی برای آموزش مهارت آموزان ماده ۲۸ که اخیرا قبل از کسب تکلیف از دفتر ایشان رسانه‌ای شده است، بر خود لازم می دانیم به عنوان اساتید بسیجی دانشگاه فرهنگیان، نکاتی را متذکر شویم:

در ابتدا توجه شما را به بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری که در پردیس نسیه دانشگاه فرهنگیان تهران و در دیدار اردیبهشت ماه ۹۷ دانشجو معلمان وفرهنگیان، به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، ایراد نمودند، جلب می‌نماییم:

«..... البته گفته می شود که از بیرون کسانی را می‌گیرند، ولی آن یک عمل اضطراری است و در صورت ناچاری و اضطرار البته اشکال ندارد؛ على الأصول هم یک کار درستی نیست؛ معلمی یک حرفه‌ی فنی است، یک کار هنری است؛ یاد گرفتن لازم دارد؛ اینجا شما معلمی را یاد می‌گیرید و آن که در فلان دانشگاه دیگر درس خوانده، او این معلومات شما را که در اینجا یاد گرفته اید ندارد؛ چطور می خواهد معلمی کند؟ مراکز تربیت معلم، که مهم ترینش فعلا دانشگاه فرهنگیان است، مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشورند و در مورد این دانشگاه کوتاهی شده است». پا در بیانات ارزشمند اخیر خود در دیدار شهریور ماه ۱۳۹۹ با مسئولان آموزش و پرورش کشور که به طور صریح فرمودند که باید به گونه ای برنامه ریزی و ظرفیت سازی شود که معلمان سراسر کشور، فقط از مسیر این دو دانشگاه وارد آموزش و پرورش شوند و مجلس شورای اسلامی نیز باید در تصویب طرح ها به گونه ای عمل کند که خارج از مسیر این دو دانشگاه، ورودی به آموزش و پرورش وجود نداشته باشد. بر این اساسی و به استناد ماده 20 اساسنامه دانشگاه، واگذاری وظایف و مأموریت های دانشگاه به و سایر دانشگاه ها، مغایر مفاد اساسنامه و خلاف امر صريح معظم له می باشد.

از جناب آقای وزیر، آیا مخاطب این فرمایشات حضرت آقا غیر از شما و همکاران محترمتان می باشد؟ اقدام بایسته ‌ی وزارت علوم درباره دانشگاه فرهنگیان چه بوده است؟ تا چه اندازه نسبت به توسعه کیفی و کمی دانشگاه اهتمام را داشته‌اید؟ آیا در خصوص جذب اعضای هیات علمی دانشگاه اقدام موثری داشته اید؟ اینکه جنابعالی فقط به کمبود ظرفیت در این دانشگاه برای تربیت معلم و نیاز فراوان کشور به معلم اشاره کرده اید، نکته ای است که دغدغه‌مندان دانشگاه فرهنگیان سال‌هاست آن را فریاد می زنند، لكن پاسخ درخوری از طرف مسئولین ذیربط من‌جمله جنابعالی دریافت نشده و نمی شود.

جناب آقای وزیر، راه حل مشکلات دانشگاه شریف فرهنگیان تضعیف آن و یا واگذاری ماموریت‌های ذاتی غیر قابل تعویض آن به سایر دانشگاه‌ها و نیز تقلیل سطح آن و نهایتا پاک کردن صورت مساله نیست. قریب به اتفاق معلمان پرورش یافته در دانشگاه فرهنگیان با همت جهادی اساتید متخصص در امر تعلیم و تربیت در همه ساحت‌های تربیتی سرآمد و کم نظیرند. امکان گزینش دانشجو معلم از طریق آزمون سراسری از بین نخبگان جوان کشور فرصتی بسیار مغتنم برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش است. چه بسا قانونگذار با اعطای امتیازات و جذب شایسته ترین افراد به آموزش و پرورش به دنبال تضمین کیفیت و افزایش ضریب ماندگاری دانشجو معلمان امروز به عنوان معلمان سه دهه آینده می‌باشد.

در متن نامه، به ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان اشاره و آن را به عنوان یکی از روش‌های تأمین کادر آموزشی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش قلمداد کرده و درخواست نموده اید که "استفاده از این بند به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد تا از ظرفیت دانش آموختگان دانشگاه های دیگر استفاده شود"؛ جای بسی تأمل است، این درخواست مغایر با متن صریح اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است؛ زیرا وفق ماده 28 اساسنامه دانشگاه، صرفا نسبت به تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش صرفا در رشته‌هایی که امکان توسعه از طریق دانشگاه وجود ندارد، از میان دانش آموختگان سایر دانشگاهها و حوزه های علمیه اقدام گردد؛ لذا نه تنها در رشته های علوم پایه، بلکه شرایط جذب و آموزش در سایر رشته‌های مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش نیز در این دانشگاه فراهم است و مجوزهای لازم نیز از سازمانهای ذی ربط اخذ شده است؛ بنابراین استفاده از این بند در شرایط فعلی موضوعیت ندارد.

اینکه، آیا دانش آموختگان واجد صلاحیت علمی سایر دانشگاهها صرفا با توانمندی علمی، الزاما هنر معلمی و صلاحیت حرفهای لازم را بدون تکمیل فرایند تربیت، به همراه دارند و مدت بسیار کوتاه یکساله پاسخگوی احراز صلاحیت حرفهای تربیت معلم تراز جمهوری اسلامی خواهد بود؟ از جنابعالی انتظار دارد به جای مقایسه این دانشگاه با سایر دانشگاهها و به رخ کشیدن امکانات و اعضای هیات علمی آنها به این سوال پاسخ دهید که شما تا چه اندازه در ارتقای جایگاه دانشگاه و تأمین ملزومات آن، به ویژه حل مسائل مرتبط با اساتید و اعضای هیات علمی موجود دانشگاه و نیز امور مشابه که به طور مستمر مورد پیگیری قرار گرفته، اقدام نموده‌اید؟

نکته حایز اهمیت این است، جنابعالی به جای تجویز نگاهی راهبردی به توسعه همه جانبه، موزرون و مبتنی بر و آمایش دانشگاه، در نامه خود، نسبت به توسعه آن انتقاد نموده و خواستار جلوگیری از آن شده اید. حل مشکلات بیکاری فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها و نیز مشکلات موجود در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان تنها تمسک جستن از ظرفیت ماده ۲۸۱، اساسنامه دانشگاه نیست، بلکه نیاز به همت انقلابی و جهادی در جميع جهات و اجرای صحیح اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت دارد. لذا حسب انتظارات مقام معظم رهبری از مسئولین سازمان‌های ذیربط و تاکیدات مکرر ایشان مبنی بر حمایت از دانشگاه فرهنگیان، برخورداری از پیشینه صد ساله تربیت معلم در کشور و نقش بی بدیل این دانشگاه در سطوح و عرصه‌های مختلف کشور بهویژه دفاع مقدس و تقدیم بیش از نیمی از شهدای والا مقام دانشجویان سایر دانشگاه‌های کشور یعنی بیش از ۱۰۰۰ شهید استاد و دانشجو معلم، در هفته مبارک بسیج از شما انتظار دارد با درک درست از جایگاه این و دانشگاه ارزشمند، نسبت به توسعه و تقویت آن و زمینه سازی برای جذب، گزینش و تربیت جوانان متعهد و فرهیخته تلاش و همت بیشتری را مبذول فرمایید.
والسلام علیکم و رحمه الله و بركاته

کانون های بسیج اساتیدی دانشگاه فرهنگیان کشور
1399/9/5
انتهای پیام///


 

 
یادداشت  


گفتگو  


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز