خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1399/02/07 11:08:23 AM

روحانی در جلسه ستاد ملی کرونا مطرح کرد؛

استفاده از ماسک و دستکش در مترو و اتوبوس الزامی می‌شود  

رئیس جمهور گفت: زمان اجباری شدن استفاده از ماسک در اتوبوس‌ها و مترو را وزارت کشور با هماهنگی وزارت صمت اعلام خواهد کرد.

استفاده از ماسک و دستکش در مترو و اتوبوس الزامی می‌شود


به  گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی کرونا اظهار کرد: در این ماه مبارک رمضان با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، اما پویش‌های همچون رزمایش کمک مومنانه آغاز شده است.رئیس جمهور افزود: همه باید کمک کنیم سفره مردم بدون افطار نماند؛ همه تلاش کنیم نگرانی برای ایجاد سفره افطار نباشد. ما همیشه باید به یاری اقشار مستضعف بشتابیم، همه باید تلاش کنیم شوق کمک به نیازمندان در سراسر کشور بیشتر شود و پویش کمک به اقشار آسیب پذیر جلوه دیگری در ماه رمضان داشته باشد، البته مردم همیشه در سیل و زلزله به صحنه آمدند.

روحانی گفت: فاصله گذاری اجتماعی یکی از مسائلی است که ما همچنان بر آن تاکید داریم، ما نمی‌توانیم بگوییم کرونا چه زمانی تمام می‌شود؛ متاسفانه یک زمان مشخصی ندارد زیرا دارو و واکسنی وجود ندارد و بار اصلی بردوش مردم است.

او ادامه داد: الحمدلله تاکنون مردم به تمام اصول توجه کرده‌اند و هرشب آمار دقیق به دست ما می‌رسد و مردم می‌دانند که راه حل رفع کرونا دست خودشان است. 

رئیس جمهور با اشاره به پویش همگانی ماه مبارک رمضان، گفت: همه ما باید تلاش کنیم که شوق کمک به نیارمندان در سراسر کشور بیشتر شود و آن پویش کمک به اقشار آسیب پذیر یک جلوه دیگری را در ماه مبارک رمضان داشته باشد.

روحانی یادآور شد: با بازگشایی‌کسب و کارها نباید فکر کنیم که ویروس کرونا از بین رفته است؛ ما دچار یک بیماری خطرناک شدیم و تنها راه مراقبت از خودمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. اساس مقابله با کرونا ویروس، مراقبت شخصی و حفظ پروتکل های بهداشتی است، و باید اینطور در نظر بگیریم که کرونا مدتی وجود دارد؛ همچنین متاسفانه باید با وجود کرونا زندگی کنیم اما راه عبور از این بیماری تقوا است.

رئیس جمهور ضافه کرد: همانطور که در اسلام راه قدرت و سلامت انسان، تقوا و فاصله گرفتن از گناه است؛ برای مقابله با کرونا ویروس هم باید از تمام کارهایی که ما را مبتلا می کند، فاصله بگیریم.

او بیان کرد: باید اینگونه در نظر بگیریم که کرونا برای مدتی هست و متاسفانه باید با وجود آن زندگی کنیم، لذا اساس خود نگهداری و خود حفظی است. مردم تاکنون به همه اصول توجه و مراعات کردند و دیلیل مراعات آن‌ها آماری است که هر شب میبینیم و با شب‌های قبل مقایسه می‌کنیم، البته بخش مدافعان سلام هم آماده هستند و هم تجربه آن‌ها بیشتر شده است.

روحانی افزود: در این روز‌ها پزشکان ما هوشیاری و تجربه‌شان افزایش یافته و الحمدلله در این جلسه گزارش داده شد که حدود یک هزار و ۱۰۰ تخت، ۴۲۵ تخت مراقبتی و ۹۰۰ وسایل کمک تنفسی به بیمارستان‌ها اضافه شده است؛ این آمار‌ها نشان می‌دهد که ما با قدرت خودمان را تجهیز می‌کنیم و مردم هم تلاش می‌کنند که سیر نزولی بیماری ایجاد شود. 

رئیس جمهور اظهار کرد: برای ما بسیار مهم است که تعداد مبتلا چقدر است، گاهی خوشحال کنند و گاهی ناراحت کننده است، یعنی اعدا مبتلایان ما اگر افزایش پیدا می‌کند بر مبنای تست‌های جدید ما باشد نه بر مبنای عدم مراعات مردم، که این خیلی برای ما مهم است.

او ادامه داد: امروز تصمیم جدید در ستاد کرونا گرفتیم، امروز کشور یک تقسیمات جدیدی پیدا کند، نه بر مبنای استان، شرق و غرب شمال و جنوب؛ تقسیمات بر مبنای ابتلا و شروع کرونا و صحبت‌هایی که وزارت بهداشت به عنوان معیار قرار می‌دهد.

رئیس‌جمهور در ادامه افزود: مناطق مختلف کشور به سه دسته سفید، زرد و قرمز تقسیم خواهند شد و هر منطقه‌ای از کشور که با اعلام وزارت بهداشت به وضعیت سفید رسید، بلافاصله مراکز مذهبی در آن منطقه بازگشایی خواهد شد؛ به طور مثال اگر مشهدالرضا سفید بود باز می‌شود؛ در ارتباط با نماز جمعه همین پروتکل برقرار است.

روحانی با اشاره به اینکه امیدوارم با مراعات مردم مناطق سفید ما در استانها افزایش پیدا کند، افزود: امروز راجع به مترو و اتوبوس صحبت شد متاسفانه فاصله های اجتماعی در حمل و نقل عمومی در برخی اوقات رعایت نمی شود؛ تصمیم بر این گرفته شد که بیشتر نسبت به ماسک و دستکش سخت گیری شود و مقرر شد وزارت کشور روزی را مشخص کند که از آن روز داشتن ماسک و دستکش برای استفاده از حمل و نقل عمومی ضروری باشد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: درباره وضعیت فعالیت پاساژها در مناطق گرمسیر تصمیم گرفته شد تا برای آنکه آنها در مذیقه نباشد نباشند، استانداران مجازند ساعت کار پاساژها را تا ساعت ۲۰ افزایش دهند.

او با بیان اینکه امروز تعداد مناطق سفید کشور بالای صد است، بیان کرد: بعد از اعلام اسامی این شهرها آنها می‌توانند مساجد خود را با رعایت پروتکل ها بازکننده و نماز جمعه در این شهرها با رعایت مسائل مربوطه برگزار شود.

رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: برای مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده نیز تصمیماتی گرفته شد و انقضاء آنها از یک اردیبهشت به ۳۱ تیرماه تمدید شد. مورد دیگر اینکه قرار شد در مورد فعالیت‌های الکترونیکی و شبهاتی که در این زمینه وجود دارد، در جلسه بعد مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس جمهور یادآور شد: از همه کارآفرینان و مردم و بخش های غیردولتی تشکر می‌کنم کار بزرگی صورت گرفته است هر وقت بگوییم وضعیت ما خوب است شبکه‌های ماهواره از این موضوع سوء استفاده می کنند تا ما یک نقطه مثبت پیدا می کنیم جیغ آنها در می‌آید.

روحانی گفت: ما پروژه‌های بسیاری را افتتاح می‌کنیم، به طور مثال ارزش سرمایه گذاری آخرین پروژه‌ای که افتتاح کردیم ۱ میلیارد دلار بود که دشمنان از این مسئله عصبانی می‌شوند؛ آمار تورم نشان داد علی رغم مشکلات در اسفند تورم ما کاهش بود.

رئیس جمهور خطاب به دشمنان افزود: شما اگر ناراحت هستید حرف‌های خوب را گوش نکنید؛ بورس ما به خاطر تلاش همه شرکت و عرضه کردن سهام شرکت‌های بزرگ خوب است؛ اگر دوست ندارید پنبه بر گوش خود بگذارید!

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: من در برخی مکالمه‌هایی که با روسای جمهور کشور‌های دیگر دارم، به آن‌ها می‌گویم؛ ما در برخی از لوازم‌های ضدعفونی قدرت صادرات داریم آنها از این مسئله تعجب می‌کنند! حتی در آینده در برخی از مسائل بهداشتی همچون کیت هم به قدرت صادرات برسیم.

رئیس جمهور افزود: از فعالان اقتصادی تشکر می‌کنم، مردم تاب آوری خود را به خوبی نشان دادند؛ ماه رمضان ماه کمک و روحیه خوب است، اگر کسی روحیه خوبی داشته باشد کرونا را شکست می‌دهد و اگر اضطراب و نگرانی داشته باشد در برابر ویروس کرونا شکست می‌خورد.

روحانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه بعد از ویروس کرونا در کشور روبه رو شکاف‌های اجتماعی کمتر می‌شود و روح و دل هایمان به یکدیگر نزدیک می‌شود؛ همه متحد‌تر از گذشته هستیم امیدوارم این وحدت بیش از پیش باشد.

انتهای پیام///
منبع؛ باشگاه خبرنگاران جوان


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز