خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/11/30 9:24:46 AM

رقابتی‌ترین انتخابات 

همان کسانی که می‌گفتند انتخابات، رقابتی نیست، شورای نگهبان با نظارت استصوابی آن‌ها را محروم از ارائه لیست کرده است، این روزها مردم را دعوت به انتخابات کرده‌اند و بیش از 4، 5 فهرست انتخاباتی دارند.

رقابتی‌ترین انتخابات


پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ «محمدکاظم انبارلویی» در یادداشتی نوشت:

1- انقلاب اسلامی در 41 سالگی خود در حال برگزاری یکی از پرشورترین و رقابتی‌ترین انتخابات‌های چهار دهه گذشته است.

سطح مشارکت سیاسی مردم در هر انتخابات با هیچ دموکراسی در جهان قابل مقایسه نیست. در ایران، مردم هستند که حکومت می‌کنند و حکمرانان خود را مستقیم و غیرمستقیم انتخاب می‌کنند.

با جرئت می‌توان جمهوری اسلامی ایران را مردم‌سالارانه‌ترین حکومت دانست. همان کسانی که می‌گفتند انتخابات، رقابتی نیست، شورای نگهبان با نظارت استصوابی آن‌ها را محروم از ارائه لیست کرده است، این روزها مردم را دعوت به انتخابات کرده‌اند و بیش از 4، 5 فهرست انتخاباتی دارند. آن‌ها آتش تهیه روی اصلی‌ترین رکن صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام ریختند و بابهانه و بی‌بهانه این نهاد را آماج حملات خود قرار دادند، اما الان اعلام کرده‌اند هم در انتخابات شرکت می‌کنند، هم فهرست داده و می‌دهند. این موضوع درجه انصاف، عدالت و صداقت آن‌ها را در فضای انتخاباتی کشور نشان می‌دهد. این که می‌خواهند یک رقابت اخلاقی داشته باشند، را زیر سؤال برده‌اند!

همه جریان‌های معتبر سیاسی در کشور فهرست داده‌اند. افراد زیادی به صورت مستقل، متکثر و متنوع شرکت‌ کرده‌اند، به طوری که در ازای هر کرسی نمایندگی در مجلس بیش از 25 تا 30 نفر رقابت می‌کنند، اما هنوز برخی با بی‌مهری بر طبل «انتصابات» و «انتخابات بدون رقابت» می‌کوبند!

براساس نظرسنجی‌ها، 3 درصد می‌گویند انتخابات رقابتی نیست و وزن این جماعت در  نظرسنجی‌ها هم مشخص است.

2- سطح مشارکت در این دوره با توجه به فضای گفتمانی شهید سلیمانی بیش از دوره‌های گذشته است. مردم می‌گویند آن شهید عزیز و آن جوانمرد انقلابی 40 سال از عمر گرانبهای خود را برای صیانت از امنیت ملی و اقتدار ایران گذاشت، ما هم برای حفظ ایران قوی 40 دقیقه وقت خود را در صف‌های طولانی رأی‌دهی بگذاریم.

از نظر مردم، حضور در پای صندوق‌های رأی فارغ از این که به چه کسی رأی می‌دهند، رأی به امنیت خودشان و اقتدار جمهوری اسلامی است.

انتخابات امروز در نظرگاه جهانی، اعتبار جمهوری اسلامی و به تعبیر مقام معظم رهبری، یک جهاد عمومی و مایه آبروی کشور است.

مردم با این نیت به پای صندوق‌های رأی می‌‌روند که مجلسی قوی تشکیل دهند تا در برابر تهدیدات تروریست‌های کاخ سفید بتوانند مثل کوه بایستند و کشور را از توطئه‌های رنگارنگ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی مصونیت ببخشند.

3- آن‌هایی که تاکنون تصمیم نگرفته‌اند رأی بدهند یا می‌گویند رأی نمی‌دهیم، یک منطقی دارند و می‌گویند رأی ما تأثیری ندارد و بین رفع مشکلات کشور و انتخاب نماینده، نتوانستیم ربط مستقیمی پیدا کنیم.

این منطق، معقول نیست چراکه همین فرد در گیرودار مشکلات فریاد می‌زند که باید صدای من شنیده شود.

خب، بهترین جایی که می‌شود صدای ملت را با هر زاویه نگرشی شنید، خانه ملت است. هر کس می‌تواند نماینده خود را تعیین کند تا صدای او را در مجلس نمایندگی کند.

ضمن این که مجلس می‌تواند دولت را در اجرای قوانین و پاسخ به مطالبات مردم فعال کند. نماینده می‌تواند برحسب قانون اساسی در هر موردی که موکل او صلاح بداند،‌ اظهارنظر کند و بر حسن اجرای قوانین و نیز پیگیری مطالبات موکلین خود تلاش کند. رأی ندادن مشکلی را حل نمی‌کند ضمن این که آثار رأی ندادن در امنیت، اقتدار و رفاه ملی؛ خود را نشان می‌دهد.

4- جمع کثیری از احزاب، گروه‌ها، رجال سیاسی و مذهبی از 2 سال پیش دور هم جمع شدند تا با صیانت از سرمایه اجتماعی، جریان نیروهای جبهه انقلاب، مجلسی را تدارک ببینند که به فکر نجات اقتصاد ایران باشند و با «صداقت»، «شفافیت» و «عدالت» فصل جدیدی از کارآمدی خانه ملت را در دهه پنجم انقلاب، مردم تجربه کنند.

نخبگانی که زیر سقف گفت‌وگو جمع شدند، می‌خواهند مجلس را از جنس مردم تشکیل دهند که متضمن استقلال، آزادی و یک زندگی شرافتمندانه برای ایرانیان باشد. این جمع قرار است با نه به «اشرافیت»، نه به «تبعیض» یک آرامش پایدار را در کشور تدارک ببینند و با مبارزه مستمر با فساد،‌ دولت را پاسخگو کنند. باید با رأی مثبت به این جریان نیرومند، کشور را در مسیر پیشرفت و ترقی و رسیدن به تمدن اسلامی هدایت کرد. شرط تحقق این هدف، رأی آگاهانه ملت در رقابتی‌ترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام///
منبع؛ فارس


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز