خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/11/21 5:24:12 PM

روحانی: انقلاب ایران برای تثبیت و استمرارش همواره به مردم متکی بوده است 

رییس جمهوری انقلاب ایران را یک انقلاب کاملا مردمی خواند و گفت: انقلابی ایران اسلامی برای تثبیت و استمرارش همواره به مردم متکی بوده است.

روحانی: انقلاب ایران برای تثبیت و استمرارش همواره به مردم متکی بوده است


حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در دیدار سفیران کشورهای خارجی و روسای سازمان های بین‌المللی در تهران اظهار داشت: برای ما این ایام خاطرات بسیار مهم و سرنوشت سازی را یادآور می‌شود. چهل و یک سال قبل مردم بزرگ ایران که قرن‌ها از دیکتاتوری در این کشور خسته شده بودند و از فسادی که دامن حکمرانان را فراگرفته بود، از آینده جامعه انسانی عادلانه ناامید شده بودند و از دخالت‌های بیگانگان در امور کشور فرسوده شده بودند.  در این شرایط ندای یک رهبر و عالم مورد اعتمادشان که مردم را به حرکت و انقلاب و سرنگونی یک رژیم پوسیده و فاسد و برقراری یک حکومت مردمی دعوت می کرد پاسخ مثبت دادند و انقلاب بزرگ و شکوهمند ایران را علیرغم میل همه قدرت‌های بزرگ آن روز جهان به پیروزی رساندند.

رییس جمهوری تاکید کرد: در طول ۱۶ سال مبارزه به پیروزی رسید، از سال ۴۱ تا ۵۷، خود انقلاب پایه و اساسش حرکت مردم نه حزب خاص، نه گروه خاص و نه بخشی از نیروهای مسلح بود. همه مردم ایران در کنار یکدیگر به خیابان آمدند و در برابر یک استبداد و حضور استعمار قیام کردند.

وی گفت: انقلاب بی تردید یک انقلاب کاملا مردمی بود و در چهل و یک سال پیش وقتی امام وارد کشور شد میلیون ها نفر در خیابان‌های تهران به استقبال امام آمدند، امام(ره) از فرودگاه تا بهشت زهرا روی امواج انسانی حرکت می کرد، این انقلابی که بر مبنای آرمان‌های ملی اهداف ملی حرکت خود را آغاز کرده بود برای تثبیت و و استمرارش همواره به مردم متکی بود.

رییس دولت دوازدهم ادامه داد: هر جا توطئه ای علیه نظام ما بود  این مردم بودند که به صحنه آمدند و در برابر آن توطئه ایستادگی کردند. شرایط بسیار سخت جنگ ۸ ساله تحمیلی را مردم با حضور و اتحاد و ایثار پشت سر گذاشتند بدون این که هیچ قدرتی در دنیا به این مردم کمک کنند و بعد هم در همه مراحل ایستادگی مردم و اتحاد آنها بود که سربلندی این کشور و این مردم را به همراه داشت.

وی گفت: امروز در برابر یک تحریم ظالمانه، یک اقدام تروریستی از طرف آمریکا بر کل ملت ایران هستیم، هیچ کس تردید ندارد که فشار حداکثری آمریکا و تحریم آنها علیه تک تک مردم است. یعنی یک نفر در این تحریم استثنا نشده است. یک بیمار، یک ماده غذایی مورد نیاز مردم، هیچ قطعه ای از هواپیما برای سلامت پرواز استثنا نشده است. کاملا روشن است که تحریمی صد در صد غیرانسانی علیه تمام یک ملت است.

روحانی با تاکید بر این که در تاریخ چنین تحریمی کم سابقه است، گفت: آنها به این امید بودند که این فشار حداکثری  اول دولت‌مردان را به زانو در می‌آورد و اگر دولت مردان ایستادگی کنند مردم را به زانو در بیاورد. در هر دو اشتباه کردند نه مردم ما در برابر این فشار خم شدند نه مسوولین و دولت مردان سر تواضع فرود آوردند. 

رییس دولت تدبیر و امید افزود: آمریکایی‌ها فکر می کردند با این فشار حداکثری بر کل واردات و صادرات، بر زندگی مردم، آنها ناچارند تسلیم شوند یا به عنوان اعتراض به خیابان ها بیایند و به آمریکا چراغ سبز نشان بدهند.

رییس جمهوری یادآور شد: آنهایی که با این منطقه آشنا هستند و با تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران آشنا هستند می دانند که یک ملت بزرگ در برابر قلدری و زور سخن ناحق و غلط و فشار ناروا سر تسلیم فرود نمی آورد.

روحانی خطاب به مسوولین و سفرای نمایندگی‌ها گفت: آمریکا در طول ۲۰ ماه گذشته روز به روز فشارش را بر مردم و کشور ما افزایش داده است. از ۸ ماه پیش به این طرف تمام شاخص های اقتصادی ما نشان می دهد که از ما از این تحریم سربلند بیرون آمدیم. تمام شاخص ها نشان می دهد از ۸ ماه پیش به این طرف آمریکایی ها صد در صد اشتباه کرده است.

ادامه دارد...

منبع؛ ایرنا


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز