خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
هجدهمین شماره نشریه تحلیلی بصائر منتشر شد       نامه استادان و نخبگان ایران به مردم ستمدیده آمریکا رونمایی شد       پاسخ ۲۲۰۰ استاد دانشگاه به پروژه‌ی مصونیت خواص مقابل قانون       تامین «امنیت ملی و اقتصادی» با تولید ۱۰۰میلیون تن محصول پتروشیمی       قالیباف:‌ همه منتخبان تهران برای دوری از سیاسی بازی هم‌قسم شده‌اند       محکومیت 34 نفر از اخلالگران بازار خودرو، سکه و ارز و 2 حکم اعدام       تیر عدم رعایت ایمنی بر قلب اماکن تاریخی و میراث فرهنگی       اجرای طرح ترافیک بعد از عید فطر قطعی است       آخرین فرصت ایفای تعهدات ارزی صادارتی سال ۱۳۹۸ اعلام شد        استاندار تهران : ۸۸ درصد مبتلایان کرونا در پایتخت بهبود یافتند       روحانی: سیاست اصولی ایران تقویت همکاری‌های همه جانبه با عراق است       کرونا فعلا داروی اختصاصی ندارد       اقدامات واحد تهران شرق در مبارزه با ویروس کرونا       دستاوردهای علمی دانشمندان مسلمان برای مقابله با کرونا       رباعیات خیام تجلی حالات و افکار انسان‌هاست       طرح قرآنی ۱۴۵۴ با شعار خانواده و آرامش برگزار می‌شود       انتشار چهاردهمین شماره نشریه تحلیلی بصائر       تحلیلگر عراقی: هدف آمریکا از احیای داعش باقی ماندن در عراق است       مقاومت تا همه پرسی       شناسایی 1806 مبتلای جدید به کرونا/ تنها 340 بیمار بستری شدند      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/11/21 11:03:28 AM

نماینده مردم قزوین در شورای عالی استانها:

محتوای کتب درسی کاربردی نیست / انتقاد از وضعیت معلمان حق التحریر 

عباس افتخاری نماینده مردم قزوین در شورای عالی استانها با انتقاد از وضعیت آموزشی کشور گفت: محتوای کتب درسی کاربردی نیست و نیرو‌های خرید خدماتی آموزش و پرورش ۶ سال است که حقوق مکفی نمی‌گیرند.

محتوای کتب درسی کاربردی نیست / انتقاد از وضعیت معلمان حق التحریر


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، عباس افتخاری نماینده مردم قزوین در شورای عالی استان‌ها با انتقاد از وضعیت آموزشی کشور گفت: اجرای سند تحول بنیادین که سفارش مقام معظم رهبری است، چقدر در سطوح مدارس عملیاتی شده است؟  چشم‌انداز این سند که برای سال ۱۴۰۰ است، چقدر دانش آموزان را به حیات طیبه نزدیک کرده است و یا از آن فاصله گرفته‌ایم؟

عضو شورای عالی استان‌ها افزود: محتوای کتب درسی با توجه به شعار‌های آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین باید مهارت محور باشد و مهارت‌های زندگی را به دانش آموزان، آموزش بدهد، چقدر محقق شده است؟ وقتی اقتصاد و پول رکن اصلی زندگی مردم است، چرا در طول ۱۲ سال زندگی دانش آموز، یک سطح هم در خصوص مدیریت مالی در زندگی دانش آموز تدریس نمی‌شود؟

او با تأکید بر آموزش مهارت‌های زندگی، خاطرنشان کرد: چرا نباید کتابی تحت این عنوان و یا به عنوان اقتصاد در مدارس تدریس شود؟ آیا با این همه مشکلات مالی وقت آن نیست که یک معاون اقتصادی با تیم تخصصی که علم اقتصاد خوانده باشد، در آموزش و پرورش ایجاد کنید؟

افتخاری خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه قرار شده بود به راهبران آموزشی مبالغی پرداخت شود، متأسفانه ۴ سال است که با وسایل شخصی خود به دورترین روستا‌ها جهت بازدید و پیگیری مشکلات مدارس مراجعه می‌کنند.

او با اشاره به تعیین تکلیف نشدن وضعیت نیرو‌های خرید خدماتی، گفت: ۶ سال است که از این نیرو‌ها به صورت برده استفاده می‌شود و حقوق مکفی دریافت نمی‌کنند.

عضو شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه غفلت از آموزش و پرورش خسارت‌های جبران ناپذیری را برای مردم و کشور به دنبال خواهد داشت، گفت: هر کشوری که به آموزش و پرورش توجه کرده و تعلیم و تریبت اولویت آن بوده، راه پیشرفت را پیدا کرده است و برای هر کشوری مهم‌ترین سرمایه، سرمایه انسانی است که آن هم در آموزش و پرورش تربیت می‌شود.

گفتنی ست وزیر آموزش و پرورش میهمان بیست و هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها بود و به پرسشهای نمایندگان مردم و مشکلات شهرهای مختلف پاسخ داد.
 
 انتهای پیام///
سمیرا حسن


 

 
یادداشت  


گفتگو  


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز