توسعه پایدار در گرو یادگیری و جهش علمی ست / دگرگونی چهره واقعی جامعه با تحول در یادگیری
حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نمایندگان مردم در شورای عالی استانها گفت: شاید بتوان با تزریق منابع مالی چهره ظاهری شهرها را تغییر داد، اما چهره واقعی جامعه را تنها با تحول در یادگیری میتوان دگرگون کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه و در جریان بیست و هشتمین اجلاس شورای عالی استانها در جمع نمایندگان استانها حضور یافت و پیشرفت جامعه را از برکات انقلاب اسلامی خواند.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه پیشرفت دغدغه همه جوامع بشری است، گفت: مأموریت مشترک شورای عالی استانها و وزارت آموزش و پرورش تلاش برای پیشرفت کشور است و پیشرفت به عنوان دغدغه مشترک مورد مطالعه اندیشمندان مختلف قرار گرفته است.
حاجی میرزایی افزود: اگر بخواهیم دلایل پیشرفت را واکاوی کنیم، با استفاده از فرهنگ قرآنی متوجه میشویم که رمز تعبیر جوامع، تغییر انسانهاست، چنانچه خداوند میفرماید: «سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهیم، مگر آن که مردمان آن سرزمین تغییر کنند و هیچ نعمتی را از مردم نمیگیریم، مگر اینکه خودشان بگیرند»، لذا نقش اساسی خود آدمها هستند، بر همین اساس مخاطب انبیاء، انسانها هستند و خداوند برگزیدهترین افراد را برای تحول آنها میفرستد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اندیشمندان دوره معاصر در مورد تغییرات جهانی بررسیهای زیادی کردند، گفت: یکی از آنها میگوید که تغییرات جوامع را تغییرات نهادهای جامعه و مناسبات میان افراد رقم میزنند، لذا این نقطه بزرگی برای تغییر است.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: هیچ تحول پایداری را نمیتوان سراغ گرفت، مگر اینکه یک تغییر در جریان یادگیری جامعه آغاز شود. اگر نهاد اقتصاد، سیاست و خانواده با کاستی روبهرو شوند، باید این موضوع را در نظام یادگیری جستوجو کرد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر میخواهید تصویر روشنی از آینده جامعه داشته باشید، باید ببینید که وضعیت مدارس آن جامعه چگونه است.
حاجی میرزایی گفت: شاید بتوان با تزریق منابع مالی چهره ظاهری شهرها را تغییر داد، اما چهره واقعی جامعه را تنها با تحول در یادگیری میتوان دگرگون کرد.
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش میهمان بیست و هشتمین اجلاس شورای عالی استانها بود و در این نشست نمایندگان برخی شهرها در مورد مشکلات آموزش در شهرهایشان سخن گفتند.