خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1397/10/01 11:49:59 PM

معاون اول رییس جمهور:

کالاهای انباشته شده در بنادر به سرعت تعیین تکلیف و ترخیص شوند 

معاون اول رییس جمهوری در جلسه بررسی مسائل گمرکی کشور بر تعیین تکلیف و ترخیص کالاهای انباشته شده در بنادر تاکید کرد.

کالاهای انباشته شده در بنادر به سرعت تعیین تکلیف و ترخیص شوند


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه بررسی مسائل گمرکی کشور عصر شنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
اسحاق جهانگیری با اشاره به اهمیت جلوگیری از رسوب و انباشت کالا در بنادر، گمرکات و انبارهای متعلق به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، بر سازماندهی لازم به منظور تسهیل در روند ترخیص کالا و تامین نیازهای اساسی کشور در مقطع حساس کنونی تاکید کرد.
معاون اول رییس جمهوری هدف دشمنان ملت ایران ازاعمال تحریم را ایجاد اخلال در جریان واردات کالا به کشور ارزیابی کرد و اظهار داشت: دشمنان می خواهند با ایجاد اختلال در مسیر تجارت خارجی، کشور را در تامین کالاهای مورد نیاز مردم با مشکل روبرو کرده و در نتیجه کشور را با ناآرامی و بی ثباتی مواجه کنند.
جهانگیری افزود: دولت نیز در مقابل، برنامه ریزی های لازم را انجام داده است و در جلسات متعدد نظیر جلسات ستاد مقابله با تحریم و جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، تصمیم های مناسبی اتخاذ شد تا جریان واردات کالا تحت هر شرایطی انجام شود و کالاهای مورد نیاز در اختیار مردم کشور قرار گیرد.
معاون اول رییس جمهوری به سفر اخیر خود به استان هرمزگان و بازدید از بندرشهید رجایی و گمرک بندر عباس اشاره و تصریح کرد: بایدبا هماهنگی همه دستگاهها و رفع برخی مقررات زائد و دست و پا گیر از رسوب کالاها و مایحتاج کشور در گمرکات کشور جلوگیری شده و به سرعت درباره این کالاها تعیین تکلیف و مراحل ترخیص آن انجام شود.
وی بااشاره به گزارشهای ارائه شده از روند کاهشی میزان کالاهای متروکه و بلاتکلیف در بنادر و گمرکات کشور، از استانداران، سازمان بنادر و کشتیرانی و نیز سازمان جمع آوری وفروش اموال تملیکی کشورخواست تابه طور منظم درخصوص میزان رسوب کالاها در بنادر و گمرکات کشور به هیات دولت گزارش های لازم را ارائه کنند.
جهانگیری بابیان اینکه گمرکات درمبادی اصلی کشور بایدبه طور 24ساعته فعال باشند، بر همکاری وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی برای تامین مساله ارز مورد نیاز برخی اقلام و محصولات کشاورزی به منظور معطل نشدن کشتی ها در بنادر تاکید کرد.
معاون اول رییس جمهوری ضمن قدردانی از زحمات همه مدیران و کارکنان سازمان بنادر و کشتیرانی و گمرکات کشور، خواستار تلاش بیشتر برای تسریع در زمان بارگیری و تخلیه کالا شد.
در این جلسه فرهاد دژپسند وزیراموراقتصادی و دارایی نیز گمرک را پیشان تجارت خارجی کشور توصیف کرد و گفت: گمرک برای اینکه بتواند وظایف و تکالیف خود را به نحو مطلوب انجام دهد، نیازمند تکمیل زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری است که باید با حمایت های دولت، این نیازها تامین شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در این جلسه بر مدیریت واحد و هماهنگی دستگاه ها به منظورجلوگیری از رسوب کالا و مقابله با قاچاق تاکید کرد و خواستار برنامه ریزی در استانهای مرزی برای تسهیل در جریان صادرات و واردات شد.
محمد راستاد رییس سازمان بنادر و کشتیرانی هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت رسوب کالا در بنادر تجاری کشور ارائه کرد و گفت: مدت زمان ماندگاری کالا در بنادر کشور از مدت زمان نرمال جهانی بالاتر است که باید برای کوتاه تر شدن این زمان تلاش و برنامه ریزی کنیم.
وی همچنین گزارشی از آخرین آمار رسوب کالا در بنادر کشور و مهمترین علل تاخیر ترخیص کالا ارائه کرد و به بیان راهکارها و پیشنهادات برای تسریع در روند ترخیص کالا پرداخت.
مهدی میر اشرفی رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از آخرین چالش های موجود در گمرکات کشور، به تشریح علل و عوامل عدم ترخیص به موقع کالاها پرداخت و گفت: باید اطلاعات مربوطه به کالاهای وارداتی پیش از ورود به کشور و در حین حمل در اختیار گمرک قرار گیرد تا روند ترخیص کالا با سرعت بیشتری انجام شود.
در این جلسه که سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری، فریدون همتی استاندار هرمزگان، نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد، عادل آذر رییس کل دیوان محاسبات کشور، ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور و سردار علی مؤیدی رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز حضور داشتند، پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد کارگروهی با نظارت وزارت امور اقتصادی و دارایی برای جلوگیری از انباشت کالاهای متروکه در انبارها تشکیل شود. همچنین به منظور تسریع در موضوع تعیین مابه التفاوت قیمت ارز مقرر شد وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد خود را در کمیسیون اقتصاد ارائه کند.
 
انتهای خبر///


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز