خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/11/16 9:10:44 AM

شهردار تهران:

حفاظت از ارکان نظام اسلامی وظیفه همگانی ست 

پیروز حناچی شهردار تهران در چهارمین روز از دهه مبارک فجر در آیین «همرزم شقایق» حضور یافت و گفت: وظیفه یکایک یکایک ماست که از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران حفاظت کنیم.

حفاظت از ارکان نظام اسلامی وظیفه همگانی ست


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، پیروز حناچی صبح امروز در مراسم «همرزم با شقایق» که با حضور ایثارگران شهرداری تهران در برج میلاد برگزار می شد، ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب نقطه عطفی در تاریخ کشورمان بود. معمولا 40 سالگی در ادبیات و فرهنگ ما دوره بلوغ و بالندگی است و امیدوارم با برداشتن گام دوم بسیاری از نقیصه هایی که در کشور وجود دارد و از آن رنج می بریم را حل کنیم.

وی افزود: در فلسفه اصطلاحی وجود دارد که «آنچه علت موجده است علت مبقیه هم هست». به تعبیر امام راحل مردم در زمان پهلوی از یک پاسبان می ترسیدند و ترس از حکومت حتی به خانواده ها هم کشیده شده بود. اما شجاعت و خلوص ایشان و استمرار بر حقانیت مبارزه باعث شد که این انقلاب به پیروزی برسد. در تمام دوران سخت مبارزات انقلاب و دفاع مقدس آن ها که رنج کشیدند و استقامت کردند به تعبیر این آیه قرآن که «فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما» بر آن ها که کنج عافیت طلبی برگزیدند برتری دارند. آنها که در سرمای سخت کردستان و یا گرمای سخت خوزستان مبارزه با دشمن را انتخاب کردند با آن ها که عافیت طلبی کردند برابر نیستند. امام راحل بر «همه با هم» و «وحدت کلمه» تاکید داشت و این وحدت و اتحاد علت پیروزی انقلاب بود و علت بقای آن هم به همین علت است. براین اساس، معتقدم هر فردی که علیه اتحاد و وحدت کلمه در این کشور فعالیت می کند فعالیت ضد انقلابی و ضد نظامی دارد.

حناچی در ادامه به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: استقلال داشتن نعمت بزرگی است که در انقلاب آن را به دست آوردیم. به یاد دارم در کمیسیونی مشترک با مقامات لبنانی تصمیم داشتیم خطوط پروازی بین تهران و لبنان را برقرار کنیم. پس از انجام مقدمات وقتی به مرحله امضا رسیدیم وزیر لبنانی مقابل ما که بعدها نخست وزیر هم شد از امضای قرارداد خودداری کرد و وقتی علت را پرسیدیم گفت کسانی هستند که باید با آن ها هماهنگ کنیم که منظور وی کشورهای دیگر بود. من آن زمان متوجه شدم ارزش استقلال و اینکه خودمان برای خودمان تصمیم می گیریم تا چه اندازه است.

وی ادامه داد: در مثالی دیگر، در دوره اصلاحات به سوریه سفر کرده بودیم و یکی از دستورات ما حل بدهی های سوریه به ایران بود، آن سفر برکات دیگری هم داشت که از جمله آنها اجرای طرح توسعه حرم حضرت رقیه (س) بود. در این سفر با مرحوم حافظ اسد هم دیداری داشتیم که در خلال این دیدار تاکید کرد؛ «ما زمانی از ایران حمایت کردیم که هیچ کشوری حمایت نمی کرد و من مطمئنم زمانی که اعراب پشت ما را خالی می کنند ایران تنها کشوری خواهد بود که از ما حمایت می کند»

شهردار تهران اعتماد به نفس را یکی از دستاوردهای انقلاب ما عنوان کرد و گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس هیچ کمکی نداشتیم و مجبور بودیم روی پای خودمان بایستیم و مشکلاتمان را حل کنیم و توانستیم به این موفقیت برسیم. شاید برخی جوانان امروز، ما را با اروپایی ها مقایسه کنند در حالی که از نظر سرانه ملی و تولید ناخالص ملی این مقایسه درست نیست. ما در دوران دفاع مقدس امکان واردات نداشتیم و مجبور بودیم همه چیز را خودمان تهیه کنیم و در این راه به موفقیت های بزرگی در دوران دفاع مقدس رسیدیم؛ از جمله آن ها ساخت پلی به طول 14 کیلومتر در هورالعظیم بود که تمامی قطعات آن در کشور طراحی شده بود؛ ما پلی را روی اروند ساختیم که با دو متر جزر و دو متر مد و حداکثر 90 کیلومتر سرعت تریلی و تانک از آن عبور می کردند.

وی به اولین حضور خود در جبهه و مواجهه اش با شهید ابراهیم هادی اشاره و تصریح کرد: اولین باری که به جبهه رفتم 18 سالم بود و از ترمینال با اتوبوس به کرمانشاه رفتم و از آنجا با مینی بوس به سرپل ذهاب و بعد با سواری پیکان به گیلان غرب رفتیم. در سه راهی گیلان غرب به همراه ابراهیم هادی در یک سواری بودیم، من اولین بار بود که او را می دیدم؛ مردی با شلوار کردی و عرقچین به سر و ریش بلند که شجاعت را به رزمندگان تازه وارد می آموخت. به یاد دارم شب ها رزمندگان تازه وارد را به خط عراقی ها می برد و از نزدیک تجهیزات عراقی را به رزمندگان نشان می داد تا ترسشان از جنگ و عراقی ها بریزد.

شهردار تهران ادامه داد: او معلمی بود که انتهای خیابان زیبای تهران زندگی می کرد و به جبهه آمده بود. آخرین باری که او را دیدم در عملیات والفجر مقدماتی بود وقتی همه زیر آتش دشمن سنگر گرفته بودند او با شجاعت مبارزه می کرد و وقتی به شهادت رسید رادیوی عراق اعلام کرد که یکی از فرماندهان شجاع ایرانی را شهید کرده است. هیچ وقت هم جنازه او پیدا نشد. ارتفاعات بازی دراز و گیلان غرب با خون این شهید و شهیدان دیگری همچون وزوایی، امین و پیچک آزاد شد تا دشت گیلان غرب از زیر آتش دشمن رها شود.

حناچی گفت: والفجر مقدماتی که یک نفر با پناهنده شدن آن را لو داد ناموفق بود و معتقدم هیچ ملتی خائنان به کشورش را فراموش نمی کند و اینکه برخی در دوره جنگ با دشمن هم کاری می کردند از نظر مردم قابل بخشش نیست. در کشورهای دیگر هم این طور است، حتی در آلمان هم آن نظامیانی که به ارتش هیتلر پشت کردند امروز از خدمات اجتماعی محروم اند.

وی افزود: در دوران جنگ اعتماد به نفس بود که به ما قدرت داد زنجیره ای از بیمارستان های صحرایی را از جنوب آبادان تا پیرانشهر بسازیم که حتی در برابر بمباران عراقی ها تخریب نمی شد. وظیفه حفظ تمامی ارکانی که این نظام بر آن اساس شکل گرفته به عهده تک تک ماست و کسانی که داعیه ایثارگری و عقبه رزمندگی را داشته اند. ما اولین مدعی در برابر کسانی هستیم که به این آرمان پشت می کنند و این ارزش ها را نادیده می گیرند. این وظیفه شرعی و قانونی ماست که این ارزش های مقدس را حفظ کنیم و حفظ خواهیم کرد.

حناچی به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در فیلم هایی که از حاج قاسم به جا مانده آن بخش را بیشتر می پسندم که به برادران ایثارگر توصیه می کند و می گوید اگر عاقبت به خیری می خواهید ارتباطتان را با نظام تنظیم کنید و به آن پشت نکنید. خدمتی که وی به ایران در مقابل داعش و دفاع مقدس و حفظ حرم های اهل بیت کرد نتیجه آن تشییع جنازه با شکوه او توسط مردم بود.
 
گفتنی ست این آیین با حضور رزمندگان شاغل در شهرداری تهران در برج میلاد با هدف گرامیداشت مقام سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار شد.

انتهای پیام///
سمیرا حسن


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز