خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/10/30 10:36:56 AM

عضو هیئت‌رئیسه شورای عالی استان‌ها:

استان سیستان و بلوچستان نیازمند یک بازنگری جدی و توجه ویژه است 

عزیز سارانی نماینده استان سیستان بلوچستان و عضو هیئت‌رئیسه شورای عالی استان‌ها با ابراز تاسف از محرومیت و کمبودهای این استان گفت: استان سیستان و بلوچستان نیازمند یک بازنگری جدی و توجه ویژه است. درس خواندن دانش آموزان در مدارس کپری برای ما ننگ است.

استان سیستان و بلوچستان نیازمند یک بازنگری جدی و توجه ویژه است


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ عزیز سارانی با اشاره به وضعیت نامطلوب آموزش در سطح استان گفت: متأسفانه ما در اکثر حوزه‌ها در استان با مشکل روبه‌رو هستیم اما در زمینه آموزش‌وپرورش وضعیت بسیار نابسامان و اسفبار است. آموزش و پروش استان دچار کمبود نیروی انسانی است و از همه بدتر هنوز مدارس زیادی داریم که در کپر برگزار می‌شود.
 
وی با ابراز تاسف عمیق گفت: این برای ما ننگ است که در سال 1398 هنوز مدارس کپری را ببینیم. به‌ویژه در جنوب استان وضعیت بسیار بد است. باگذشت 40 سال از عمر جمهوری اسلامی هنوز توجه مناسبی به این استان نشده است و دانش آموزان ما در بدترین و حقیرانه ترین شکل ممکن آموزش می‌بینند.
 
نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: حتی تصور این هم برای بسیاری از هم‌وطنانمان سخت است که دانش آموزان در کپر و بر روی زیلوی بافته‌شده از نی درس بخوانند. چطور می‌شود با این امکانات و بدون معلم انتظار داشته باشیم که دانش آموزان درس بخوانند و پیشرفت کنند؟
 
سارانی افزود: پیگیری‌های زیادی در این زمینه انجام شده است اما متأسفانه تا سخنی از وضعیت بد مدارس می‌زنیم و درخواستی می‌کنیم می‌گویند بودجه نداریم و در تحریم هستیم. با این استدلال‌ها دیگر حرفی برای گفتن نمی‌ماند و ما هنوز منتظریم تا بودجه برسد. در زمینه جذب نیروی انسانی برای مدارس هم با مشکل کمبود ردیف شغلی مواجه هستیم.
 
وی بیان داشت: در زمینه راه هم مشکلات بسیاری داریم. استان سیستان و بلوچستان استان وسیعی است؛ اما راه‌های آن در بدترین شرایط ممکن قرار دارد. این استان فاقد بزرگراه مناسب است و اکثر راه‌ها دوطرفه و حتی شوسه و خاکی است. این مسئله افزون بر واردکردن خسارت به وسایط نقلیه مانند استهلاک و ... جان بسیاری از هم استانی‌ها را می‌گیرد. روزی نیست که ما در جاده‌های استان کشته نداشته باشیم.
 
وی بابیان اینکه این استان سرآمد همه کاستی‌ها و مشکلات در کشور است بیان کرد: ما در تمام شاخص‌ها بدترین آمارها را داریم. بیکاری در استان بیداد می‌کند و هیچ کارخانه و صنعتی در استان ساخته نمی‌شود. بیکاری سبب می‌شود جوانان استان به سمت شغل‌های کاذب بروند که هم جانشان را به خطر می‌اندازد و هم زمینه‌ساز مخاطرات امنیتی می‌شود. استان سیستان و بلوچستان نیازمند یک بازنگری جدی و توجه ویژه است.

وی با اشاره به سیل اخیر این استان گفت: وضعیت در استان به‌واسطه وقوع سیل بسیار وخیم است. 72 ساعت است که مردم درگیر سیل هستند و ارتباط آن‌ها با بیرون قطع شده است. مردم در روستاها به‌وسیله سیل محاصره‌شده‌اند و به‌شدت نیازمند آب آشامیدنی و مواد غذایی هستند. راه‌ها زیر سیل مانده و دسترسی زمینی وجود ندارد. امکانات هوایی هم در استان نداریم. تنها یک بالگرد در استان وجود دارد که توانایی رساندن مواد غذایی و آب آشامیدنی و انتقال مصدومان روستا را ندارد. از زمان وقوع سیل هم درخواست ارسال بالگرد داده‌ایم که هنوز پاسخ درستی به ما داده نشده است.
 
سارانی بابیان اینکه بیشتر جنوب استان درگیر سیل است بیان داشت: شهرستان‌های نیک شهر، چابهار و ایرانشهر درگیر سیل هستند و روستاهای مناطق دشتیاری، زر آباد، بن و قصر قند زیر آب رفته‌اند. راه ارتباطی بیش از500 روستا قطع شده است و تنها در منطقه قصر قند 113 روستا در محاصره سیل قرار دارند.
 
نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها ضمن درخواست کمک از مسئولین بیان کرد: مردم به‌شدت نیازمند کمک‌های اولیه هستند. هنوز آمار دقیقی از خسارت‌ها و کشته‌ها وجود ندارد اما باگذشت زمان این خسارت‌ها بیشتر خواهد شد. سیل روستاها را محاصره کرده است و از برخی از روستاهای درگیر سیل هیچ اطلاعاتی در دست نیست.
 
گفتنی است هم اکنون استان سیستان و بلوچستان به دلیل وقوع سیلاب در وضعیت بحرانی به سر می برد و نیازمند کمکهای فوری است.
 
انتهای خبر///
سمیرا حسن
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز