خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/10/29 4:27:45 PM

عضو مجمع تشخیص مصلح نظام:

مردم نشان دادند انقلاب زنده است / قدرت ملت ایران تهدید دشمن را از بین برد / تشییع باشکوه سردار قهرمان توطئه چهل ساله دشمن را نقش برآب کرد 

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع اساتید بسیجی دانشگاه های شهر تهران با اشاره به عملیات بزرگ نظامی و سیلی ایران در پاسخ به شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: مردم با حضور در آیین تشییع پیکر شهید سلیمانی نشان دادند انقلاب زنده است و این قدرت تهدید دشمن را از بین برد.

مردم نشان دادند انقلاب زنده است / قدرت ملت ایران تهدید دشمن را از بین برد / تشییع باشکوه سردار قهرمان توطئه چهل ساله دشمن را نقش برآب کرد


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، اجتماع بزرگ دانشگاهیان در بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی و شهادت همراهان ایشان در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد و در آن دانشگاهیان به جانباختگان حادثه هواپیمای اکراینی ادای احترام کردند و به خانواده های داغدار تسلیت گفتند.

دکتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح ترور سردار سلیمانی گفت: آمریکایی ها پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی از طریق رسانه ها و محافل دیپلماتیک پیام می دادند که اگر ایران نسبت به ترور شهید سلیمانی پاسخ بدهد، آنها پاسخ محکم تری خواهند داد. بسیاری از دولت‌ها نیز با لحن دلسوزانه و برخی دیگر با لحن تهدیدآمیز همین پیام آمریکا را تکرار می کردند و به ما می گفتند آن را جدی بگیرید؛ چرا که آن بلوف نیست.

عضو شورای عالی امنیت ملی با تشریح شکست آمریکا در برابر اراده ملت ایران، اظهار داشت: در چنین شرایطی بود که آمریکایی ها یک پاسخ مستقیم نظامی از ما دریافت کردند؛ این پاسخ نه تنها نیابتی نبود بلکه با اعلام رسمی ما همراه بود. جمهوری اسلامی ایران نشان داد که هم قدرت اعمال پاسخ دارد و هم قدرت اعلام رسمی آن و برخی دولت های اروپایی که پیام می آوردند و می گفتند تهدید آمریکا بلوف نیست، فهمیدند که آن تهدید، بلوفی بیش نبود. که از جنبه های مختلف قابل بررسی ست.
 
جلیلی در ادامه سخنانش به تشریح علل ناتوانی آمریکایی ها در عملی کردن تهدیداتشان پرداخت و افزود: اینکه آمریکایی ها نتوانستند پس از پاسخ نظامی ما هیچ غلطی بکنند، مرهون یک عملیات بزرگ بود. شهید سلیمانی در طول دوران مجاهدتش عملیات های زیادی را فرماندهی کرد اما این عملیات، بزرگترین عملیات قاسم سلیمانی بود که پس از شهادتش رخ داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از نتایج این عملیات را رفع فضای غبارآلود در برابر چشم ملت ایران خواند و عنوان کرد: این عملیات بزرگ عبارت بود از اینکه با شهادت قاسم سلیمانی بسیاری از غبارهای غلطی که دشمنان در برابر ملت ایران درست کرده بودند، برطرف شد. آنها چهل سال دنبال این بودند که القا کنند ملت ایران از انتخاب اسلام و انقلاب پشیمان است و دغدغه مردم تنها معطوف به مسائل معیشتی است و نه مسائل دیگر از همچون حفظ امنیت و مسائل منطقه‌ای؛ رسانه‌های آنها بویژه پس از حوادث آبانماه در همین راستا عملیات می کردند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشور قیام ملت ایران را مایه بهت جهانیان پس از سوء تبلیغات آمریکایی ها دانست و گفت: دشمنان یه یاد دارند حتی روزی بر روی شعار نه غزه و نه لبنان سرمایه گذاری کردند اما در میان بهت همگان و پس از سالها تبلیغات علیه مردم ایران، ملتی را دیدند که به تکریم بی نظیر قهرمان ملی و منطقه ای خود قیام کرد. آنها فهمیدند این قابل انکار نیست که ملتی پس از چهل سال، همچنان پای انقلاب خود ایستاده است و به تعبیر مقام معظم رهبری، انقلاب زنده بودن خود را نشان داد؛ این همان عملیات بزرگ بود که قاسم سلیمانی پس از شهادتش آن را فرماندهی کرد.

وی عملیات بزرگ ملت ایران را، زنده نشان دادن انقلاب نامید و تصریح کرد: حاج قاسم نماد هم بستگی ملی در برابر دشمن است که برای همیشه در حافظه تاریخی مردم ما خواهد ماند. در شهادت او، وحدتی تاریخی و مثال زدنی در برابر دشمنان رقم خورد.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی اثبات مجدد دشمنی آمریکا با ملت ایران را یکی از دیگر نتایج این عملیات بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: این مسئله به اثبات رسید که ملتی بیش از همیشه و برای همیشه دشمنی های آمریکا برای او ثابت شد. آنها در کمال وقاحت قهرمان ملی ایرانیان را ترور کردند و پس از آن تهدید کردند که اماکن فرهنگی یک کشور را نابود خواهند کرد.اثبات دشمنی آمریکا با ملت ایران یکی دیگر از نتایج این عملیات بزرگ بود. کسانیکه نگران آزادی بیان ملت ایران بودند و شعار دسترسی آزاد به اینترنت میداند حتی از انتشار تصویر قهرمان این ملت ترسیدند و اجازه این کار را ندادند.

جلیلی با اشاره به قدرت مردم ایران گفت: بطلان ادعاهای دورغ آنها با ظهور یک حماسه 80 میلیونی رقم خورد و تمام تهدید های آنها را به یک بلوف حقیر تبدیل کرد. دنیا دید که وحدت مردم برای این کشور تولید امنیت و اقتدار کرد و دشمن به پشتوانه اتحاد و قدرت مردم سیلی خورد و جرئت پاسخ نداشت. از بین رفتن تهدید دشمن را نشانه قدرت ملت ایران است. وحدت و همبستگی مردم ایران را مایه تولید قدرت و امنیت است. آمریکا می خواهد این وحدت را بشکند تا فرصت دشمنی بیشتر را پیدا کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص گفت: اینکه دشمن حتی یک هفته هم تحمل ندارد و تمام بغض و خشم خود را با ابزارهای رسانه ای علیه حاج قاسم به کار می گیرد بخاطر آنست که می دانند حاج قاسم نماد همبستگی ملی در برابر دشمن است و برای همیشه در حافظه تاریخی مردم ما خواهد ماند. این اقدام آنها نشانه وحشت او از ماندگار شدن این نماد همبستگی ملی است.

جلیلی در ادامه سخنانش با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای مسافربری، اظهار داشت:  همانطور که حاج قاسم سرمایه بزرگ ملی بود شهدای هواپیمای مسافری نیز سرمایه های ملی ما بودند که امید داشتیم در ساختن ایرانی سربلند نقش ایفا کنند. مردم نمی پذیرند و اجازه نمی دهند که آمریکا، امیدهای افتخارآفرینی آینده را به دستمایه ای برای افتخارزدایی از ملت تبدیل کند.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی، استیصال آمریکایی ها ناشی از اتحاد امروز ملت ایران خواند و عنوان کرد:  دشمنی که وقیحانه تهدید به انهدام مراکز فرهنگی یک ملت می کند؛ امروز او در پیش ملت رسواتر از همیشه است.

وی در ادامه سخنانش حماسه های ملی ایرانیان را مایه افسردگی مقامات آمریکایی خواند و گفت: امریکا از حماسه های ملت ایران افسرده و از تراژدی ها نشاط پیدا می کند.

جلیلی همچنین به اظهار کینه‌ دشمنان نسبت به سپاه پاسداران واکنش نشان داد و گفت: سپاه پاسداران یک سرمایه بی نظیر و تاریخی برای دفاع از تمامیت ارضی، استقلال، عزت و امنیت ایران است و کینه دشمن از او بهمین خاطر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت در انتهای سخنان خود، با کنایه به ضعیف شدن انگلیسی ها نسبت به گذشته خود، تصریح کرد: دولت ضعیف انگلیس دچار عقب ماندگی مفرط است. آنها 66 سال عقب هستند و فکر میکنند مانند سال 32 میتوانند علیه اراده ملی ایرانی ها اقدام کنند. خوشبختانه همین عقب ماندگی مفرط، شیب نزولی قدرت انگلیس را شتاب بخشیده است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان بعد از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی برای از بین بردن دستاوردهای تشییع باشکوه شهدای مقاومت، تصریح کرد: نمی‌توان با پروپاگاندای رسانه‌ای، سرمایه اجتماعی عظیمی که پس از شهادت حاج قاسم ایجاد شده را صفر کرد.

جلیلی با عرض تسلیت به خانواده های جانباختگان هواپیمای اکراینی گفت: برخی از این خانواده ها علی رغم درد و رنجی زیادی از مرگ عزیزانشان تحمل می کنند اما هوشیارند که مورد سوء استفاده قرار نگیرند. به همه این عزیزان تسلیت می گویم.

گفتنی ست این اجتماع در روز سه شنبه 24دی ماه در مسجد دانشگاه تهران برگزار و در آن یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان با حضور جامعه دانشگاهی گرامی داشته شد.

انتهای خبر///
سمیرا حسن
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز