خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/10/18 11:03:11 AM

به روح سردار سلیمانی تعظیم می‌کنم/ حضور آمریکا باید تمام شود 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه دیشب یک سیلی به آمریکا زده شد، اما انتقام، بحث دیگری است، فرمودند: شهید سلیمانی تمام نقشه‌های نامشروع آمریکا در غرب آسیا را خنثی کرد.

به روح سردار سلیمانی تعظیم می‌کنم/ حضور آمریکا باید تمام شود


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز، به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، هزاران نفر از مردم قم، صبح امروز و در آستانه سالگرد قیام 19 دی با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

گزیده‌هایی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در ادامه می‌خوانید:

ـ درباره این شهید عزیز، حاج قاسم سلیمانی. درباره شخصیت خود او این روزها خیلی درباره این رفیق خوب و عزیز و شجاع و خوشبخت ما که به ملکوت اعلی پیوست خیلی صحبت‌ شده و حرف‌های درستی هم گفته شده.

ـ اولاً شهید سلیمانی هم شجاع بود و هم باتدبیر بود. صرفاً شجاع نبود. برخی شجاعت دارند امّا تدبیر و عقل لازم را ندارند. برخی اهل تدبیر هستند امّا اهل اقدام و عمل نیستند و دل و جگر اقدام را ندارند. این شهید عزیز هم دل و جگر داشت و به دل خطر می‌رفت و ابایی نداشت. در دوران دفاع مقدس هم خودش و لشکرش اینطور بودند. 

ـ هم اینکه باتدبیر بود. منطق داشت برای کارهایش. این شجاعت و تدبیر توامان،‌ فقط هم در میدان نظامی نبود. در میدان سیاست هم اینطور بود. بنده بارها به دوستان فعال در عرصه سیاسی این را می‌گفتم درباره رفتارها او و کارهای او. در عرصه سیاست هم شجاع بود هم با تدبیر. سخنش اثرگذار بود.

ـ از همه این‌ها بالاتر، اخلاص او بود. این ابزار شجاعت و تدبیر را برای خدا خرج می‌کرد. اهل تظاهر نبود. تمرین کنیم اخلاص را در خود ایجاد کنیم.

ـ هم یک فرمانده جنگاور مسلط بر عرصه نظامی بود هم در عین حال به‌شدت مراقب امور شرعی بود.

ـ در میدان جنگ گاهی افراد،‌ حدود الهی را فراموش می‌کنند و می‌گویند وقت این حرف‌ها نیست. او مراقب بود. جایی که نباید سلاح به‌کار گرفته شود به کار نمی‌برد و مراقب بود به کسی تعدّی نشود. احتیاط‌هایی می‌کرد که معمولاً در عرصه نظامی کسی انجام نمی‌دهد.

ـ به دل خطر می‌رفت امّا مراقب حفظ جان سربازانش و همکارانش بود

ـ دیشب یک سیلی به آمریکایی‌ها زده شد؛ «انتقام» بحث دیگری است.

ـ در مسائل داخلی، اهل جناح نبود. به شدت انقلابی بود. انقلاب و انقلابی‌گری خط قرمز او بود. این را سعی نکنند کمرنگ کنند. این یک واقعیت است. او ذوب در انقلاب بود.

ـ تقسیم به احزاب گوناگون و اسم‌های مختلف در این عوالم نبود. امّا به‌شدت پایبند به انقلاب و خطّ نورانی امام بود.

ـ یک نمونه از تدبیر و شجاعت او که این را دشمنان خوب می‌دانند و شاید برخی دوستان ندانند این بود که توانست با کمک ملت‌های منطقه تمام نقشه‌های نامشروع آمریکا در غرب آسیا را خنثی کند.

ـ این فرد توانست در مقابل نقشه‌هایی که با پول و روش‌های تبلیغاتی وسیع و توانایی دیپلماسی و زورگویی‌ها دارند، قد عَلم کند.

ـ آمریکایی‌ها نقشه‌شان برای فلسطین این بود که قضیه فلسطین را به فراموشی بسپارند و جرأت نکنند دم از مبارزه بزنند. این مرد، دست فلسطینی‌ها را پر کرد و کاری کرد که یک منطقه کوچک به‌نام غزه در مقابل آن‌ها بایستند به نحوی که بعد از 48 ساعت جنگ، آن‌ها اعلام آتش‌بس می‌کنند. این کار حاج قاسم سلیمانی بود.

ـ این چیزی است که برادران فلسطینی به آن شهادت می‌دهند در دیدارهای با ما.

ـ در جلسه‌ای که ما غالباً با همین مسئولین مختلف که با کار او ارتباط داشتند، حاج قاسم گوشه‌ای دیده می‌شد و دیده نمی‌شد. خود را جلوی چشم قرار نمی‌داد.

ـ نقشه آمریکا در عراق، سوریه،‌ لبنان به کمک و فعالیت این شهید عزیز،‌ خنثی شد.

ـ آمریکایی‌ها عراق را مثل رژیم طاغوت ایرانی یا امروز سعودی می‌خواهند؛ نقطه‌ای پر از نفت در اختیار آن‌ها باشد و هر کاری بخواهند به تعبیر آن شخص، مثل گاو شیرده، اما عناصر مومن و جوانان عراقی و مرجعیت در مقابل این قضایا ایستادند و حاج قاسم به همه این جبهه وسیع مدد رساند به عنوان یک مشاور فعال و پشتیبان بزرگوار شبیه همین قضیه در مورد سوریه و لبنان نیز وجود دارد.

ـ آمریکایی‌ها می‌خواهند لبنان را از مهم‌ترین عامل استقلال یعنی مقاومت خالی کنند. تا نتوانند مقاومت کنند. حزب‌الله بحمدالله روز به روز قوی‌تر شد و امروز هم دست و هم چشم لبنان، حزب‌الله است و نقش شهید ما در این موضوع نقش ممتاز و برجسته است. این است تدبیر و شجاع.

ـ ملت‌ها امروز بیدار هستند و نقش این شهید و یاران او مثل شهید ابومهدی المهندس،‌ مردی مومن و شجاع با چهره نورانی معنوی و خدایی. شهید سلیمانی و امثال این انسان‌های شجاع توانستند کارهای بزرگی انجام دهند.

ـ این درباره این شهید عزیز که البته بیش از این می‌توان حرف زد.

ـ یک فصل دیگر درباره شهید سلیمانی، برکات این شهادت است. امروز من به آنچه او برای ملت ما و منطقه به‌وجود آورد من تعظیم می‌کنم. کار بزرگی انجام شد. قیامتی به‌پا کرد. معنویت او، شهادت او را برجسته کرد. این تشییع‌جنازه‌های ایران و آن بدرقه‌های عراقی در کاظمین،‌ بغداد، نجف و کربلا چه کردند با این پیکر ارباً ارباً!

ـ از روح مطهر او از اعماق دل تشکر می‌کنیم.

ـ شهادت او زنده بودن انقلاب را به رخ دنیا کشید. عده‌ای می‌خواستند وانمود کنند انقلاب در کشور مرده است. عده‌ای هم سعی می‌کنند این اتفاق رخ دهد. شهادت او نشان داد انقلاب زنده‌ است. دیدید چه اتفاقی افتاد در تهران و شهرهای دیگر؟

ـ البته برای این حادثه کرمان که تعدادی جان باختند عمیقاً متأسف و متأثر هستم و به خانواده‌های آن‌ها تسلیت می‌گویم.

ـ شهید سلیمانی چشم‌های غبار گرفته را باز کرد.

ـ دشمن‌ها در برابر این عظمت احساس حقارت کردند اما ممکن است به روی خود نیاورند. دشمنی که سعی می‌کند این انسان شجاع را تروریست معرفی کند؛ آمریکایی‌های دروغگو که نمی‌توان ارزشی برای آن‌ها قائل شد می‌خواستند اینطور عمل کنند امّا ملّت ایران بر دهن آن‌ها کوبید.

ـ حالا وظیفه ما چیست؟ بالاخره حادثه مهمی اتفاق افتاده. بحث انتقام و این حرف‌ها بحث دیگری است. حالا دیشب یک سیلی به آن‌ها زده شد.

ـ آنچه در مقام مقابله مهم است این کارهای نظامی به این شکل کفایت نمی‌کند. آنچه مهم است این است که بایستی حضور فسادبرانگیز  آمریکا در این منطقه تمام شود.

ـ آن‌ها در این منطقه جنگ و فتنه و ویرانی آوردند. البته هرجا قدم گذاشته‌اند همینطور عمل کرده‌اند.

ـ اصرار هم دارند که همین فساد و همین ویرانگری را نسبت به ایران عزیز و جمهوری اسلامی هم داشته باشند. مدام اصرار می‌کنند بحث مذاکره و این‌ها مقدمه دخالت است. این باید به پایان بپذیرد. این منطقه قبول نمی‌کند حضور آمریکا را. دولت‌های برخاسته از ملت‌ها قبول نمی‌کنند.

ـ آنچه وظیفه ما به عنوان آحاد جمهوری اسلامی است،‌ دشمن شناسی است. در شناخت دشمن اشتباه نکنید. بله همه می‌دانید دشمن صهیونیست است و آمریکا. این‌ها را می‌دانید. امّا تلاش وسیعی انجام می‌شود که این قضیه را به‌عکس کنند با شیوه‌های عجیب تبیغاتی.

ـ نکته بعد،‌ دانستن نقشه دشمن است. اینکه می‌خواهد چکار کند و بعد دانستن شیوه مقابله با نقشه دشمن.

ـ اتکا ما به مردم است. جمهوری اسلامی بدون خواست و کمک و آراء مخالف و موافق مردم که چیزی نیست و معنایی ندارد. مردم هم باید دشمن را بشناسند هم شیوه‌های دشمن را بشناسند و هم نحوه مقابله با آن را.

ـ امروز در کشور افراد شجاع، کم نداریم. هم نظامی، هم علمی و سیاسی، افراد با تدبیر و شجاع و آگاهی داریم. باید سخن این‌ها شنیده شود. کاری که این‌ها مناسب می‌دانند در سطح کشور و جامعه به‌نحو درستی انجام بگیرد.

ـ تربیت‌شدگان مکتب امام، روز به روز بیشتر می‌شود. امام فرمودند فتح‌الفتوح انقلاب رشد دادن این نهال‌های بالنده است. کاملاً‌ درست می‌فرمود. این همه فتوحات در برابر تربیت انسان‌های برجسته، کوچک است. 

ـ این را قاطعانه می‌گویم؛ دشمن عبارت است از آمریکا، رژیم صهیونیستی و دستگاه استکبار. مجموعه‌ای از کمپانی‌ها و دستگاه‌ها.

ـ فلان دولت منفور در منطقه که یک موقعی حرفی بزند علیه ما،‌ این دشمن ما نیست. مادامی که حرکتی از آن‌ها در خدمت دشمن علیه جمهوری اسلامی از آن‌ها سر نزدند ما آن‌ها را دشمن نمی‌دانیم. 

ـ اگر این را دانستیم،‌ راه مقابله با نقشه دشمن را هم اگر دانستیم. نقشه دشمن این است که جوانان و مردم ما را در بخش‌های گوناگون دچار خلل در عزم و اراده کند. این نقشه اساسی دشمن است. تردید افکنی در ایمان و عزم راسخ مردم. 

ـ می‌دانند اگر این اتفاق رخ دهد،‌ قدرت تهاجمی و حتی دفاعی ما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. البته توطئه آمریکا فقط این نیست، این مهم‌ترین توطئه‌هاست.

ـ در میدان اقتصاد که تحریم‌هاست. در مسائل امنیتی، همین قبل از این قضایای آبان ماه در یک کشور کوچک امّا واقعا شریر و خبیث اروپایی، یک عنصر آمریکایی با تعدادی ایرانی مزدور و وطن‌فروش علیه ایران بنا به برنامه‌ریزی کردند. نقشه هم همان چیزی بود که ما چند روز بعد در قضایای بنزین دیدیدم. یعنی مردم اوقاتشان از بحث بنزین تلخ بود و به مجرد اینکه تعدادی وارد خیابان شدند این مغرضین و عمّال دشمن شروع کردند به عمل. یعنی تخریب کنند، آتش بزنند و جنگ راه بیاندازند. این نقشه قبلی بود.

ـ از قبل هم افراد را آماده کرده بودند و به عده‌ای پول داده بودند. از این کارها زیاد انجام می‌دهند.

ـ همین چند روز قبل گفتم که دولت آمریکا خوشحالی می‌کرد و گفتند کار ایران تمام شده. چند روز بعد معلوم شد کار خودشان تمام شده، چون غصّه‌دار بودند.

ـ‌ در مقابل این نقشه هم باید آن نقاط اساسی را مورد نظر داشت. نقاط اساسی عبارت است از مبانی فکری؛ چه مبانی فکری اسلامی چه مربوط به انقلاب.

ـ وحدت ملی مهم است. این وحدتی که زیر تابوت شهید سلیمانی ایجاد شد باید محفوظ بماند. مردم،‌ جهت‌گیری‌شان باید این باشد. جهت‌گیری انقلاب، جهت‌گیری تکریم از مردان انقلاب و تکریم شهیدان و تکریم هر چیزی که یادآور ارزش‌های انقلاب است.

ـ این را هم همه بدانیم که دشمنی این جبهه، موسمی و فصلی نیست. این دشمنی، ذاتی و همیشگی است. هر وقت بتوانند ضربه می‌زنند. علاج این است که خود را از لحاظ امنیتی، سیاسی،‌ اقتصادی و جهات مختلف قوی کنیم تا نتواند ضربه بزند.

ـ‌ اینکه برخی خیال می‌کنند اگر یک قدم کوتاه آمدند، آمریکایی‌ها دست از دشمنی بر دارند، خطای بسیار فاحشی است. اینکه برخی می‌گویند و در روزنامه‌ها هم می‌نویسند که کاری کنیم که آمریکا عصبانی نشود،‌ این کاملاً غلط است. این برخلاف فرمایش قرآن است

ـ وجود این جوانان مومن و نیروهای فعال، اصلا برای همین است که دشمن عصبانی شود و از همین عصبانی هستند؛ از جوانان عرصه خدمت و علم و جوانان عرصه نظامی. دشمن از این عصبانی است.

ـ‌ (در واکنش به تکبیرهای توامان مردم): ان‌شاءالله همیشه صدای شما رسا و زبان‌تان گویا و گام‌تان استوار باشد و خدای متعال رحمت کند عزیزان ما را شهید سلیمانی و شهید ابومهدی و همراهان عزیز عراقی و ایرانی آن‌ها را.

ـ خداوند رحمت کند همه کسانی که راه حرکت این ملت را هموار کردند.

ـ این مصوبه مجلس ضربه بسیار خوبی بود. مصوبه پارلمان عراق هم بسیار خوب بود که مصوبه اخراج آمریکا از عراق بود. ان‌شاءالله خدا کمک کند این راه را ادامه دهند.

ـ مردم سراسر کشور چشمشان به مردم قم است. در روز 19 دی به مناسبت آن حادثه بسیار مهم و تاریخ‌ساز

ـ درباره 19 دی باید درس بگیریم. اکثر شما آن روز را ندیدید ولی خاطره‌اش زنده است که ما از آن خاطره باید درس بگیریم.

ـ به خاطر دفاع از مرجعیت و رهبر عظیم‌الشان انقلاب مردم قم به خاطر دفاع از ایشان در مقابل نیروهای مسلّح و بی‌رحم رژیم طاغوت سینه سپر کردند.

ـ مردم با دست خالی آمدند. چه چیزی آن‌ها را به وسط میدان کشاند؟ ایمان و غیرت دینی.

ـ همان حرکت، منشاء یک انقلاب بزرگ شد. حرکتی که به خاطر غیرت دینی انجام شد خدا به آن برکت داد و ادامه پیدا کرد و پشت سر هم،‌ اربعین‌ها مردم را به وسط میدان کشاند و امام بزرگوار هم رهبری کرد و منتهی شد به قیام عظیم سال بعد یعنی بهمن 57

ـ می‌توان به برکت ایمان و غیرت دینی کارهای مهمی انجام داد. آن روز مردم دستشان خالی بود ولی امروز دست ما پر است و مجهز است در برابر زورگویان عالم.

ـ نگذاریم درس 19 دی فراموش شود. چه مسئولین تبلیغاتی کشور، چه علمای معظّمی که در قم و سایر مناطق هستند. چه جوان‌های فعال در حوزه فرهنگی چه آحاد مردم. نگذارید این درس بی‌نظیر که جلوی چشم ما اتفاق افتاد فراموش شود.

ـ درس شروع مظلومانه متکی به ایمان و غیرت دینی و برکتی که خدای متعال به اینطور حرکات می‌دهد و این حماسه عظیم را پشت سر هم ایجاد کرد.

ـ خداوند در قرآن، این نکته را که فراموشی به سراغ ما نیاید،‌ به مناسبت امم گذشته تکرار کرده است.

ـ بنی‌اسرائیل یک روزی آنچنان قدرت معنوی پیدا کردند که با این که زن و فرزندانشان زیر شکنجه فرعون بودند توانستند فرعون را مغلوب کنند تا اینکه خدای متعال راه را برای آن‌ها باز کرد و فرج را با غرق فرعون به آن‌ها عطا کرد.

ـ همین بنی‌اسرائیل بعد از مدتی با گذشت زمان از آن حالت اول خارج شدند. دل‌ها سنگین شد و آن توکل و اعتماد به خدا و آن صبر و استفامت را از دست دادند. 

ـ جوان مومن و پایبند به انقلاب از ابتدای انقلاب خیلی بیشتر است. ناراضی نیستیم اما مراقب باشید راه درست طی شود. این درس بزرگ و قرآنی که خدای متعال کمک می‌کند؛ این درس را فراموش نشود.

ادامه دارد ...


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز